گشت و گذار در اوکراین؛ کشوری تماشایی در اروپای شرقی

به گزارش مجله آراد، اوکراین از جمله کشورهایی بوده که به سبب داشتن بهترین جاذبه های دیدنی اوکراین، بیشتر ایام مقصد گردشگران بسیاری است. دریافت ویزای این کشور کمی سخت است و اوکراین میخواهد به وسیله لغو ویزا، گردشگری را در کشور خود گسترش دهد. این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک برای رونق بیشتر صنعت گردشگری، راحت تر ویزا صادر نموده و سخت گیری های کمتری داشته باشد. اگر به قصد گشت و گذار در اوکراین راهی این کشور شده اید، باید بدانید که معروف ترین جاهای دیدنی اوکراین بسیارند و ما در راهنمای سفر به اوکراین شما را با قسمتی از آنها آشنا می کنیم. پس، با ما همراه باشید.

گشت و گذار در اوکراین؛ کشوری تماشایی در اروپای شرقی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

جاهایی که برای گردش در اوکراین مناسبند

شهر چرنیوتسی

این شهر پایتخت بووینا بوده و در شرق اوکراین واقع شده است و حتی در برهه هایی از تاریخ بخشی از خاک رومانی بشمار می آمد. این شهر به وین کوچک معروف است که علت آن را می توان شباهت نوع معماری ساختمان ها به شهر وین دانست. بناهای بی نظیر این شهر توسط رومانیایی ها ساخته شده اند. یکی از بهترین جاذبه های دیدنی اوکراین، دانشگاه چرنیوتسی بوده که حتی در یونسکو هم ثبت جهانی شده است. این دانشگاه را یک معمار اهل چکسلاواکی در سال 1882 احداث کرد. در ساخت این بنا از آجرهای قرمز رنگ و برای تزیین سقف از کاشی های رنگی بهره برده اند.

قلعه خوتین

زمان احداث این قلعه به سال 1400 میلادی بازمی گردد. قلعه خوتین 40 متر ارتفاع دارد و در دل صخره ای رو به رودخانه دنیستر نهاده شد. این قلعه امروزه بازسازی شده و فیلمبرداری صحنه هایی از نسخه اوکراینی فیلم رابین هود در این مورد از معروف ترین جاهای دیدنی اوکراین انجام شد.

کوه های کارپات

دومین رشته کوه عظیم در اروپا رشته کوه کارپات بوده که اروپای مرکزی و شرقی را در بر می گیرد و طبیعت بی نظیری دارد. مرتفع ترین قله این رشته کوه، قله هاورلا بوده که کشور اوکراین و رومانی را از هم جدا می نماید و بلندیش چیزی حدود 2000 متر است.

بیشتر بخوانیدکوه های کارپات | طبیعتی زیبا در شرق اروپا !

یارمچا

این شهر برای آن دسته از افرادی که به بازارچه های محلی و خرید صنایع دستی علاقمند هستند، می تواند گزینه مناسبی به هنگام گشت و گذار در اوکراین باشد. این بازارچه ها معمولا در اطراف رودخانه پروت نهاده شده اند و در آنها صنایع دستی و سنتی بسیاری به چشم می خورند. این بخش تپه های جنگلی بسیار خیره کننده و دیدنی داشته و کلبه و کلیساهای در کناره جاده ها به چشم می خورند که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

قلعه کامیانتس پودیلسکیی

این قلعه از بهترین جاذبه های دیدنی اوکراین بوده که جز بناهای قرون وسطا بشمار می آید و زمان ساختش به قرن 14 باز می گردد. این قلعه دارای 12 برج بوده است، اما امروزه بیشتر این برج ها از بین رفته اند. این قلعه تا حدودی نزدیک قلعه خوتین نهاده شده و همچنین به سبب قرار دریافت روبه روی رودخانه اسموتریچ دارای صخره هایی شیب دار در اطراف است که موجب بوجود آمدن خندهای طبیعی شد.

شهر کی یف

کی یف پایتخت اوکراین بوده و در جاهای مختلف آن کلیساهای صخره ای و بلوارهای عظیمی نهاده شده اند که به نوعی آثار به جا مانده از معماری شوروی بشمار می آیند. بعدها که اوکراین مستقل شد، این بناها به صورت های دیگری بازسازی شدند و امروزه نماد غرور ملی اوکراین هستند. در میدان استقلال کی یف یک تابلو عظیم وجود دارد که بر روی آن نوشته شد: آزادی دین ما است، این یک شعار است به معنای آن که مبارزه همچنان ادامه دارد.

میدان استقلال وقایع تاریخی بسیاری را به خود دیده که از جمله آن کشته شدن صدها نفر در فوریه سال 2014 را می توان نام برد که در نهایت رئیس جمهور سابق اوکراین از کشور پا به فرار گذاشت. یکی از جاذبه های معروف شهر، صومعه غار لاورا بوده که دارای ساختمان های مذهبی در کنار دخمه هایی برای نگهداری اجساد مومیایی شده راهبان سابق صومعه هست. کلیسای ارتودکس سنت صوفیا در واقع دروازه طلایی کی یف بوده که به این نام معروف شده است. زمان احداث این دروازه به قرن 11 میلادی رسیده که البته در سال 1980 هم مورد بازسازی نهاده شد.

کولومیا

در این شهر موزه های مختلفی وجود داشته که از جمله معروف ترین آنها موزه تخم مرغ شب عید یا پیسانکا است. طراحی این موزه به صورت یک تخم مرغ عظیم بوده و در آن تخم مرغ های تزئین شده بسیاری از نقاط مختلف جهان وجود دارند. یکی دیگر از موزه های معروف این شهر موزه ای بوده که معرف فرهنگ و هنرهای دستی و لباس های محلی قوم هاتسول هست. توصیه می گردد که در گشت و گذار در اوکراین بازدید از کولومیا را نیز نباید فراموش کنید.

چرنوبیل

برای رفتن به این منطقه باید 2 ساعت را از کی یف با ماشین رانندگی کنید. این منطقه معرف یک فاجعه هسته ای عظیم است که به سبب مسائل امنیتی نباید به هیچ کدام از وسایل موجود در آن دست بزنید. این منطقه امروزه یک مکان توریستی غم انگیز بوده و خطرات انرژی هسته ای را به ما یادآوری می نماید. زمانی در این منطقه 50 هزار کارگر مشغول به کار بودند اما امروزه اثری از زندگی در آن نیست و به محلی غیرمسکونی مبدل شده است.

بیشتر بخوانیدچرنوبیل، از فاجعه اتمی تا جاذبه گردشگری + تصاویر

شهر لووف

این شهر فضای زیبایی دارد و سبک معماری ساختمان های آن مشابه دوره رنسانس است. در خانه اپرای این شهر همچنان نمایش های اپرا و باله برگزار می گردند و در کناره های شهر کلیساهای باستانی مختلفی به چشم می خورند. مردم اوکراین جشن های مختلفی دارند که یکی از آنها جشن روز ملی بلوز های گلدوزی است که مردم لباس های گلدوزی شده بر تن می کنند و در این جشن شرکت می کنند. جالب است بدانید که لمبورگ نام این شهر از سال 1772 تا جنگ جهانی اول بوده و بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بشمار می آمد. زمان ساخت اولین قهوه خانه در این شهر به سال 1686 باز می گردد. در بخش خارجی این شهر گورستان لیچاکیو بوده که شامل زیارتگاه و کلیساهای بسیاری هست. در گذشته آن دسته از افرادی را که در جنگ های مسلحانه مرزهای شرق اوکراین کشته می شدند را در بخش ویژه ای از این گورستان دفن می کردند.

شهر ورخوینا

این مورد از معروف ترین جاهای دیدنی اوکراین از نظر داشتن مراکز اسپایی بسیار شناخته شده است. این محل برای کوهنوردی نیز گزینه مناسبی بوده و همچنین از خطوط راه آهن بهره می برد که در سال 1880 در آن احداث شدند. روستایی تحت عنوان گرازدا در خارج از شهر ورخوینا وجود دارد که کلبه های چوبی و مهمان خانه های دیدنی بسیاری داشته و در درون این مسافرخانه ها هنرهای دستی و سنتی بسیاری به چشم می خورند.

شهر بوکاول

این شهر دارای یک برکه قایق بسیار زیبا بوده و همچنین یک زیپ لاین در آن هست که در بالای یکی از لاین های اسکی واقع شده و شما با آن از بالای درختان می توانید عبور کنید. علاوه بر موارد فوق، این شهر به داشتن وسیع ترین پیست اسکی در شرق اروپا بسیار معروف است. این پیست در سال 2000 افتتاح شده و حدود 48 کیلومتر طول دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1187

به "گشت و گذار در اوکراین؛ کشوری تماشایی در اروپای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در اوکراین؛ کشوری تماشایی در اروپای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید