راهنمای سفر به کرابی ، طبیعتی بکر و زیبا در آسیا (تور لحظه آخری تایلند)

به گزارش مجله آراد، کشور تایلند یکی از مقاصد پر جهانگرد جهان بوده که با داشتن دیدنی های بسیار در کنار سواحل شنی و طبیعتی بکر هر توریستی را به صرافت سفر می اندازد. در میان شهرها و جزایر متعدد و دیدنی این کشور، شهر کرابی تایلند دارای جاذبه های بیشتری برای عشاق طبیعت و آرامش است. شهر کرابی تایلند علاوه بر زیبایی های طبیعی همانند سواحل شنی و آبشارهای زیبا و حیرت انگیز دارای بخش شهری شلوغ بوده که با فروشگاه، رستوران و کافه های بیشمار، هر سلیقه ای را جوابگوست. این منطقه که در جوار دریای آندامان قرار گرفته است، با داشتن صخره های کارستی یکی از زیباترین و بدیع ترین دیدنی های طبیعی جهان را در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کرابی در ادامه با راهنمای سفر به کرابی همراه باشید.

راهنمای سفر به کرابی ، طبیعتی بکر و زیبا در آسیا (تور لحظه آخری تایلند)

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

برای سفر به شهر کرابی دانستن چه اطلاعاتی لازم است؟

این منطقه سه ساعت و نیم از تهران جلوتر بوده و در منطقه زمانی UTC/GMT +7 واقع شده است. کد تلفن کرابی 66+ بوده، واحد پول آن بات تایلندی است و اهالی آن هم به زبان تایلندی سخن می گویند. برای استفاده از برق کرابی به خاطر داشته باشید که برق این شهر زیبا و دیدنی از نوع دوشاخه های A, B, C, F بوده و به شما 220 ولت و 50 هرتز برق می دهد. نکته مهمی که نباید در راهنمای سفر به کرابی فراموش کنید، رانندگی سمت چپ در این منطقه آسیایی بوده و شهر کرابی دارای یک فرودگاه بین المللی به نام کرابی (KBV) هست. هنگام سفر به کرابی بهتر است این چهار شماره تلفن اضطراری را به خاطر بسپارید: پلیس گردشگری 1155، آتشنشانی 199، پلیس 191 و آمبولانس 1669.

هزینه های اقامت در شهر زیبای کرابی

نگران هزینه های اقامت در این شهر ساحلی نباشید، زیرا کرابی یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد گردشگری از لحاظ هزینه اقامت است. با 330 بات می توانید یک شب را در یک میهمان خانه استراحت کنید، اما اگر از شهر دل بکنید و به حومه شهر بروید، این هزینه تا 200 بات کاهش پیدا می نماید. اتاق ها با تهویه مطبوع در جزیره برای شما شبی 600 بات هرینه در برداشته که این هزینه در هتل ها از شبی 1350 بات شروع می شوند. البته در گردشگاه های سرگرمیی مدرن جزیره ها باید به 1700 بات هزینه برای اجاره یک شب کلبه فکر کنید. پیشنهاد ما براساس راهنمای سفر به کرابی، اجاره اتاق های تک به مبلغ 100 تا 150 بات بوده که هر روز تعداد آن ها بیشتر می شوند. اگر با اتاق اشتراکی مسئله ای ندارید، می توانید سری به وب سایت Airbnb بزنید و با شبی 350 بات تا 700 بات در یکی از آپارتمان شیک و با امکانات خوب استراحت کنید.

هزینه حمل و نقل و فعالیت های سرگرمیی در شهر کرابی

اتوبوس های محلی تنها با 8 بات شما را به نزدیکترین ایستگاه مقصد شما می رسانند. البته تاکسی ها هم با تاکسی متر شما را جا به جا می کنند. یکی از مجذوب کننده ترین وسایل حمل و نقل در شهر کرابی توتوک ها هستند که البته گران تر هم بوده و بین 100 تا 235 بات برای یک مسیر از شما کرایه دریافت می کنند. برای سرگرمی و گردش در این منطقه ساحلی بی نظیر هم می توانید از تورهای روزانه بهره ببرید و بسته به مکان و سرگرمیی که قصد استفاده از آن را دارید، بین 500 تا 1200 بات باید هزینه کنید. به طور معمول پارک و موزه های شهر کرابی تایلند بین 50 تا 100 بات از شما ورودی می گیرند.

هزینه غذا در شهر کرابی تایلند

اگر در پی غذاهای مرسوم غربی هستید و قصد دارید در میان جاهای دیدنی کرابی، همبرگر، پیتزا و پاستا را میل کنید، 170 تا 340 بات باید بپردازید، اما همین غذاها در رستوران های مجلل و شیک هزینه بیشتری دارند. غذاهای خیابانی کرابی که کیفیت خوبی هم دارند، تنها 20 بات قیمت داشته و اگر بخواهید غذای مفصل تری بخورید، 35 تا 50 بات باید بپردازید. هزینه پایین غذاهای محلی و خیابانی عاملی است که شما قید آشپزی کردن و خرید کردن را خواهید زد و در نهایت به خرید سالادهای نیمه آماده و میوه جات نیاز پیدا خواهید کرد.

چگونه هنگام سفر به کرابی، در هزینه های خود بیشتر صرفه جویی کنید؟

هزینه یک گردش در میان جاهای دیدنی کرابی به شرط اقامت در هاستل و خوردن غدا های خیابانی بین 900 تا 1100 بات است. اما اگر قصد اقامت در هتل و سوار شدن مرتب به توتوک و میل غذا در رستوران را دارید، به حتم هزینه های بیشتری باید بپردازید. اما راهکارهایی هم برای کاهش هزینه روزانه در راهنمای سفر به کرابی عنوان شده که به آنان می پردازیم:

1-خوردن غذای خیابانی یکی از مرسوم ترین راه های صرفه جویی در هزینه ها براساس راهنمای سفر به کرابی است. بسیاری از گردشگران از خوردن غذا های خیابانی امتناع می کنند و نگران بهداشت و سلامت خود هستند، اما باور کنید در شهر زیبا و دیدنی کرابی، شما در غذاخوری های خیابانی غذاهایی به مراتب تازه تر، سالم تر و خوشمزه تری میل خواهید کرد. کاری که بیشتر اهالی بومی شهر کرابی تایلند هم آن را انجام می دهند.

2-اگر خیلی امکانات رفاهی محل اقامت برایتان مهم نیست و می توانید در سر و صدا هم استراحت کنید، شک نکنید که برترین جای اقامت برای شما یک هاستل است. هاستل ها بسیار مقرون به صرفه تر هستند و برای صرفه جویی در هزینه های سفر، می توانید کمی ساده تر به محل اقامت خود فکر کنید.

3-به سایت کوچ سرفینگ سر بزنید. این پیشنهاد برای تمامی سفرهای گردشگری صادق است. اگر شما بتوانید یک میزبان در این سایت پیدا کنید، ممکن است هزینه اقامت شما در شهر کرابی به سمت صفر میل کند.

4-از هزینه تورهای یک روزه و سرگرمیی به صورت آنلاین و قبل از سفر به شدت پرهیز کنید. مطمئن باشید بعد از ورود به شهر و مراجعه به آژانس های گردشگری تورهایی به مراتب مقرون به صرفه تر و باکیفت تر برای گردش در بین جاهای دیدنی کرابی نصیب شما خواهند شد.

5-در راهنمای سفر به کرابی باید به شما توصیه کنیم که در سفر به کرابی تایلند همانند اهالی بومی زندگی کنید. استفاده از اتوبوس های محلی، خوردن غذاهای خیابانی، اقامت در هاستل و میهمانخانه های مقرون به صرفه و فاصله گرفتن از منطقه ها گردشگری می تواند هزینه های شما را تا شبی 340 بات کاهش دهد. پس نباید فراموش کنید که همانند یک بومی در شهر گردش کنید.

آب و هوای کرابی

این منطقه آسیایی یک منطقه استوایی و گرم محسوب می گردد که میانگین هوای آن معولا کمتر از 30 درجه سانتیگراد نیست. براساس راهنمای سفر به کرابی باید بدانید که شب های کرابی هم به ندرت به زیر 20 درجه سانتیگراد می رسند. از ماه می تا اکتبر شهر زیبای کرابی تایلند بارانی بوده و از دسامبر تا مارس هوا خشک است. هرچند که در همین ماه های خشک هم احتمال بارش باران وجود دارد. نباید فراموش کنید که در ماه آوریل و قبل از شروع مانسون، افزایش بارندگی وجود دارد. با این فرضیات معمولا از ماه دسامبر تا ماه مارس با رطوبت کمتری روبرو خواهید شد. از ماه فوریه تا ماه آوریل و قبل از شروع مانسون بازه دمای هوا تا 35 درجه سانتیگراد هم می رسد و گرمترین اوقات شهر کرابی تایلند است. البته در مجاورت ساحل و به علت وزش نسیم، هوای خنک تری را تجربه خواهید کرد.

چه زمانی به شهر کرابی تایلند سفر کنید؟

با توجه به شرایط آب و هوایی که ذکر شد، بین ماه های نوامبر تا مارس برترین زمان برای سفر به این منطقه دل انگیز و مجذوب کننده است. از ماه ژوئن تا اکتبر بارش های شدید باران تعداد گردشگر را به شدت کاهش می دهد. خنک ترین فصل شهر کرابی تایلند دقیقا بعد از بارش ها شروع می گردد، یعنی از ابتدای ماه نوامبر تا اواسط ماه مارس. در این مدت هوای دلپذیر در کنار امکانات فراوان جهت ورزش های آبی، گردشگران فراوانی را به شهر زیبا و دیدنی کرابی می کشاند و به طبع، همین هجوم گردشگر افزایش قیمت هم شامل این سفر دلچسب خواهد شد. در عوض، بین ماه های ژوئن تا اکتبر به علت رطوبت بالا همه جا خلوت می گردد و هزینه ها به شدت کاهش می یابند. اگر تحمل رطوبت زیاد را دارید، در این ماه ها می توانید علاوه بر هزینه کمتر، با فراغ بال به گردشگاه های خلوت کرابی بروید و از این آرامش لذت ببرید. اما گرمترین زمان در شهر کرابی تایلند از اواسط ماه مارس تا اواخر ماه می هست. هوای سی و پنج درجه سانتیگراد در کنار رطوبت بالا معمولا گردشگران را به سمت شهر زیبا و دیدنی کرابی تایلند نمی کشاند، مگر گردشگر هایی که علاقه دارند در فستیوال Songkran رکه شرکت کنند. با توجه به شرایط دما، رطوبت، هزینه و شلوغی، انتخاب ماه سفر مطلبی است که کاملا به سلیقه و نوع نگرش شما بستگی دارد.

جاهای دیدنی کرابی

خلیج مایا (Maya Bay)

زمانیکه فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو در سراسر جهان اکران شد، خلیج زیبای مایا به اوج معروفیت رسید. این خلیج حیرت انگیز و بی نظیر که در جزایر شش گانه فی فی واقع شده، در احاطه صخره هایی به ارتفاع 100 متر واقع شده است و سواحل کوچک آن با شن های سفید و صخره های زیبای مرجانی، تصویری رویایی و شگفت انگیز ایجاد کرد. بزرگترین ساحل خلیج مایا 200 متر طول دارد و دیدن گونه های متنوع و رنگارنگ این منطقه، رویای غواصان حرفه ای و آماتور است. خلیج مایا که یکی از جاهای دیدنی کرابی بوده، تکه ای از کارت پستال های سورئال است که بر این گوشه زمین چسبیده و دیدن آن همانند خوابی خوش از فکر هیچ گردشگری پاک نخواهد شد.

سواحل ریلی و غارها

وجود غارهای سنگ آهکی در میان سواحل شنی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کرابی است. این صخره ها که تنها راه دسترسی به آن ها قایق هست، در محیطی دنج، بکر و آرام قرار دارند و به شما چشم اندازی خیال انگیز هدیه می کنند. آب های زلال و آفتاب درخشان در کنار این غارهای بی نهایت زیبا، بخشی از مجذوب کنندهیت های سواحل ریلی است. در این سواحل می توانید حسی از یک آرامش رویایی را تجربه کنید.

معبد Wat Kaew Korawaram

در بلندترین بخش تپه مشرف به شهر کرابی یک معبد بودایی واقع شده است که یک رشته پلکان شما را به آن می رساند. دیوارهای سفید و بامی با کاشی هایی به رنگ آبی ظاهر بنای معبد Wat Kaew Korawaram است که برخلاف تمام معابد قرمز و طلایی موجود دیده می گردد. وجود یک غداخوری خوب در بالای پلکان و البته تعدادی غرفه فروش غذا و سوغات این گردش را دلپذیرتر می نماید. از دیدنی های این معبد زیبا، نقاشی ها و آثار مذهبی بوده که هنرمندانه برای تزئین این معبد به کار رفته اند.

معبد غار ببر

بالا رفتن از 1237 پله برای رسیدن به بلندای این منطقه و قرار گرفتن در مجموعه معابدی که اهالی کرابی به آن وات تام سوآ یا همان معبد غار ببر می گویند، ارزش آن را دارد که چشم انداز های از شهر زیبای کرابی را ببینید که در خیالتان هم نمی گنجد. راهبان فراوانی در میان این معابد و زیارتگاه ها در حال زندگی کردن هستند که بسیاری از آن ها از بدو تولد از این معابد خارج نشده اند. تندیس، نماد و غارهای این منطقه همگی نشان از بودا دارند و طبق افسانه های محلی، زمانی ببری در این منطقه می زیسته که برای بودا بسیار مهم بوده است. پلکان ها طبق باور اهالی دقیقا محلی است که بودا از آن خود را به این مجموعه معابد می رساند. پس با پا گذاشتن بر جای پای بودا خود را به این مورد از جاهای دیدنی کرابی برسانید و حیرت زده شوید.

پارک جنگلی تانگ تیائو (Thung Teao)

آبشارهای بی نظیر، درختان بلند و سرسبز، حیات وحش منحصر به فرد در کنار دریاچه زمردین و زیبا، بخشی از دیدنی های پارک جنگلی تانگ تیائو هستند. در کنار و سرگرمیاتی چون شنا و غواصی، این منطقه به محل حضور عکاسان آماتور و حرفه ای شناخته شده تا به ثبت تصاویری زیبا بپردازند. پارک جنگلی تانگ تیائو یکی از شلوغ ترین جاهای دیدنی کرابی است.

جزیره کو کلانگ (Koh Klang)

اگر با قایق پنج دقیقه از مرکز شهر کرابی فاصله بگیرید، به یکی از زیباترین جزایر تایلند خواهید رسید که صد سال پیش مسکونی شده است. این جزیره با پنج هزار سکنه ماهیگیر و برنج کار تنها جزیره ای بوده که سواحل شنی سفید رنگ ندارد. با قدم زدن در این جزیره کوچک به راحتی می توانید زندگی بومی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و حال و هوای آن ها را دریابید.

قایقرانی کایاک

برای راندن قایق کایاک در شهر کرابی تایلند مکان های زیادی وجود داشته که هر کدام دارای مزایای خاص خود از لحاظ طبیعت اطراف است. با انتخاب محل قایقرانی می توانید جنگل های مانگرو و دره های زیبا را ببینید و یا از میان غارهای سنگ آهکی عبور یا چشم انداز ها بکر دیگری را برای این سرگرمی آرامش بخش انتخاب کنید. بسته به چشم انداز دلخواه خود مکان قایق سواری را انتخاب نموده و از آرامش و سکوت این سرگرمی آبی لذتی ببرید.

گورستان صدف

قدمتی بالغ بر چهل میلیون سال باعث ایجاد منطقه ای شده که به گورستان صدف مشهور است. منطقه ای رویایی برای زمین شناسان و دانشمندان که از آن همانند یک بهشت نام می برند. همانند این منطقه در جهان تنها سه محل دیگر وجود دارد، اما نکته ای که گورستان صدف را خاص نموده، وجود چند معبد چینی و جنگل های مانگرو در اطراف آن است. ضمناً سواحل سوسان هوا هم به علت حفاظت، بکر و پاک مانده اند و همین مطلب باعث چند برابر شدن مجذوب کنندهیت های این مورد از جاهای دیدنی کرابی شده است.

چشمه های آب گرم کلانگ تام (Klong Thom)

خواص درمانی چشمه های آبگرم کلانگ تام تنها علتی نیست که گردشگران را به سمت این منطقه سوق می دهد. صخره های صیقل خورده این منطقه به علت جریان آبگرم چشمه یکی دیگر از دیدنی های مجذوب کننده این منطقه درمانی بوده که برای بسیاری از بیماری های پوستی شفابخش است. درجه حرارت این چشمه های آبگرم در گرمترین روزها بیشتر از 42 تا 43 درجه سانتیگراد نمی گردد و البته باید به خاطر داشت که جریان های آب سرد هم در نزدیکی چشمه های آب گرم کلانگ تام وجود دارند.

کلاس های آشپزی تایلندی

شهر کرابی هم همانند بیشتر شهرهای بزرگ دارای مدارس مشهور آموزش آشپزی تایلندی است. به جرات می توان گفت تمامی منطقه ها مسکونی تایلند یک مدرسه آشپزی دارند. مواد اولیه در این آکادمی ها به وسیله خود مربیان فراهم شده و شما تحت نظر یکی از آشپزان مجرب تایلندی آموزش پخت و طبخ یک غذای بومی را می بینید و سر آخر سر یک میز، دستپخت خود را میل می کنید.

جزایر فی فی (Ko Phi Phi)

تصویری شبیه سازی شده از بهشت دقیقا همین جایی است که به نام جزایر فی فی وجود دارد. با چهل و پنج دقیقه قایقرانی می توانید به یکی از جاهای دیدنی کرابی برسید که شاید در خواب هم ندیده باشید. جزایر شش گانه فی فی با دو جزیره مسکونی منطقه ای بکر، آرام، دنج و دارای چشم انداز های بی بدیل و دریایی بی نظیر بوده که نقش آب های فیروزه ای آن از دل و جان نرود. بیشتر گردشگران مقصد خود را در تور جزایر فی فی، یکی از جزایر مسکونی انتخاب می کنند تا زندگی بومی اهالی را هم از نزدیک مشاهده کنند. این جزیره فی فی دون نام دارد و اگر قصد داشته باشید تا بیش تر از چهار ساعت در آنجا بمانید، می توانید قایق سرگرمیی و اختصاصی خود را هم ببرید.

فیل سواری

سوار شدن به فیل های بزرگ جثه با آن خرطوم های دراز می تواند یکی از دل انگیزترین تجربه های سفر به کرابی باشد. کمپ فیل های کرابی قبل از مشهور شدن و گردشگری شدن این شهر هم فعال و مشهور بوده و محلی بود برای صدور فیل های وحشی به دیگر نقاط کشور تایلند. شما در این منطقه می توانید سفری چهل دقیقه ای را در میان جنگل های بارانی بر پشت یک فیل غول پیکر تجربه و میان طبیعت بکر و حیات وحش منحصر به فرد آن گردش کنید و سر آخر هم با دستان خود به همان فیل غذا دهید و از آرامش و احساس دوستی این موجود بزرگ متعجب شوید.

ارتفاعات کائو کاناب نام (Khao Khanab Nam)

مجموعه کوه هایی در سوی دیگر خلیج با رنگ قهوه ای در کنار آبی زلال اقیانوس چنان چشم انداز دلنوازی را خلق نموده که شما را متعجب خواهد نمود. این کوه ها که با غارهای تو در تو قدمتی به درازای تاریخ دارند و با استالاکتیک و استالاگمیت های بی نظیرشان یکی از جاهای دیدنی کرابی بوده که هر ساله گردشگران بیشماری را به سمت خود می کشانند. در میان این غارهای دیدنی بارها اسکلت هایی کشف شده اند که به باور بعضی بقایای انسان هایی هستند که به وسیله دزدان دریایی در سنوات دور ربوده شده اند. عده ای هم این اسکلت ها را به جا مانده از کشته شدگان سیل می دانند. ارتفاعات کائو کاناب نام یکی از منطقه ها مورد علاقه کوه پیمایانی بوده که بر فراز این منطقه می توانند چشم انداز های رویایی را به دیدن بنشینند. البته غواصی در دریای بدون صخره نیز یکی دیگر از فعالیت های سرگرمیی محبوب گردشگران است.

ساحل فرا نانگ

سواحل شنی و صخره های بلند اطراف ساحل فرا نانگ شهر زیبای کرابی تایلند، چشم انداز ها آرامش بخش و روح نوازی را خلق کرد. در سفر به کرابی هر جایی را که برای دیدن از دست دادید، ساحل فرا نانگ را از دست ندهید و زیبایی و طبیعت آن را به خاطر بسپارید. از ساحل آئو نانگ تا این ساحل رویایی تنها بیست دقیقه راه است.

ساحل آئو نانگ (Ao Nang)

سواحل دیگری که در مطلب راهنمای سفر به کرابی از آن ها یاد شد، همگی از ساحل آئو نانگ زیباتر و دلپذیرتر هستند، اما علتی که این ساحل نیز در زمره جاهای دیدنی کرابی آمده، جنب و جوش و هیجانی بوده که در این منطقه حاکم است. وجود رستوران های فراوان بومی و بین المللی با کیفیت و طعم عالی در کنار کافه هایی که هر سلیقه ای را می توانند راضی نگه دارند، این ساحل را به یکی از جاهای دیدنی کرابی تبدیل نموده است. حضور تورهای متعدد گردشگری در این ساحل با قیمت هایی مناسب تر یکی دیگر از دلایلی بوده که شما را مجاب می نماید تا در این سفر، سری به این ساحل بزنید.

جزیره کو لانتا (Koh Lanta)

اگر در پی یک جای دنج و آرامش بخش هستید که سکوت هدیه آن باشد، باید دو ساعت از مرکز شهر کرابی فاصله بگیرید و به جزیره کو لانتا بروید. این جزیره بیست کیلومتری با میهمان خانه های دنج و ریزورت های تفریجی بی نظیرش چنان آرامشی را برای شما به ارمغان می آورد که شاید آرزو کنید، بتوانید باقی عمر را در زیبایی وسوسه انگیز این طبیعت بکر طی نموده و از این منطقه رویایی خارج نشوید. اگر به جهانی زیر آب و غواصی هم علاقمند هستید، این جزیره با کلاس های متعدد آموزش غواصی برترین جایی است که می توانید به آن مراجعه کنید.

چه غذاهایی در شهر کرابی میل کنید؟

رژیم غذایی و سلیقه های مختلف در مزه ها از مسائل بیشتر گردشگرانی است که به سفر می روند. خوشبختانه غذاهای تایلندی در طول زمان تبدیل به غذاهای شناخته شده ای شده اند که در اغلب کشورهای دور و نزدیک می توانید مزه های آن ها را امتحان کنید. غذاهای کبابی، انواع نودل ها و سوپ ها همراه با طعم و بوی ادویه های خاص و بومی، خوردنی هایی بوده که می توانید با کیفیت بالا آن ها را در جای جای شهر زیبای کرابی بیابید. اگر هزینه و پول برای شما در درجه دوم واقع شده است، می توانید همین غذاها را در رستوران های شیک و مجلل میل کنید، اما غذاهای خیابانی باقیمتی به مراتب پایین تر و با همان کیفیت و مزه عرضه می شوند که مورد استقبال بومی ها و اهالی تایلند هم هستند. در ادامه راهنمای سفر به کرابی قصد داریم شما را با چند غذای مشهور کرابی آشنا کنیم، تا در صورت سفر به این شهر به راحتی دست به انتخاب بزنید.

خوراک مرغ و بادام هندی

اگر به مزه کردن طعم های نو علاقه دارید و دوست دارید مزه های نو را امتحان کنید، این غذای مورد علاقه گردشگران را از دست ندهید. همانطور که از نام آن پیدا است، اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این غذا مرغ و بادام هندی بو داده هستند که با پیاز، چیلی، قارچ، هویج و سس سویای شیرین طعمی عجیب و جالب پیدا می کنند.

تام یام گونگ (سوپ میگو تند)

شاید بتوان این غذا را مهمترین غذای بومی تایلند دانست، سوپی کلاسیک و بی نظیر از میگو و قارچ که با چیلی، زنجبیل، آب لیمو، علف لیمو و سس ماهی طعمی خاص می گیرد و می توانید آن را در شهر دیدنی و زیبای کرابی امتحان کنید. این غذا را می توانید به عنوان پیش غذا میل نموده و از طعم و مزه خاص استوایی آن لذت ببرید.

خوراک سبز کاری و مرغ

گوشت تازه مرغ همراه با بادمجان، ریحان و جعفری در کنار سس کاری طعمی پیدا می نماید که نظیر آن را در هیچ کجای دیگر نمی توانید پیدا کنید. شیر غلیظ نارگیل هم افزودنی دیگری است که در بعضی رستوران ها و غذا خوری های خیابانی شهر کرابی به آن اضافه می گردد. خوراک سبز کاری و مرغ را باید همراه با یک کاسه برنج تایلندی میل کنید.

یام نوا (سالاد گوشت گوساله تند)

درباره این غذا شرح چندانی نمی دهیم، چرا که تنها با مزه کردن آن می توانید پی به طعم بی نظیر آن ببرید و از توصیف و شرح خارج است. اگر به یکی از رستوران های شهر رفتید با سفارش دادن یام نوا خود را میهمان سالادی نموده اید که شامل رشته های گوشت گوساله، لیمو، نعنا، چیلی خشک، پیاز و جعفری هست.

سوم تام (سالاد پاپایای سبز تند)

اگر قصد دارید هنگام سفر به شهر کرابی تایلند خود را با یک مزه شگفت زده کنید، یک سوم تام سفارش دهید. پاپایای خام، سیر، چیلی، لوبیا سبز و گوجه مواد تشکیل دهنده این سالاد بی نظیر بوده و البته در بعضی رستوران ها و منطقه ها به سوم تام مواد دیگری از قبیل بادام زمینی، میگوی خشک نیز اضافه می کنند.

خائو پاد (برنج سرخ شده)

خائو پاد یک غذای ساده و بومی است که با برنج سرخ شده، تخم مرغ، پیاز و سبزیجات معطر تهیه می گردد و میان اهالی بومی شهر بسیار محبوب است. البته اهالی بومی و بعضی غذا خوری ها یک سری مواد به عنوان تایپینگ به خائو پاد اضافه می کنند و این غذای ساده را تبدیل به یک غذای کامل تر و لذیذ تر می کنند.

تام خاکی

شیر نارگیل اضافه شده به مرغ باعث طعم ملایمی در این سوپ می گردد که بسیاری از گردشگرانی که تندی تام یام برایشان آزار دهنده است، آن را به جای تام یام میل می کنند. این غذای بومی و محلی با موسیر، زنجبیل و علف لیمو طعم دار شده و همراه با لیموی تازه سرو می گردد.

پد تای (نودل سرخ شده تایلندی)

شاید در تمام رستوران های جهان، نودل سرخ شده را به عنوان غذای رسمی مردم تایلند بشناسند. این غذا در بیشتر رستوران های بین المللی جهان سرو می گردد، اما طعم اصیل آن را می توانید در غذاخوری های شهر کرابی تایلند مزه کنید. در این غذا همراه با نودل، جوانه لوبیا، تخم مرغ و پیاز طبخ شده و با موادی چون بادام زمینی آسیاب شده، پودر چیلی، سس ماهی و شکر طعم دار می گردد.

گائنگ دائنگ (کاری قرمز)

شاید در راهنمای سفر به کرابی باور نکنید، اما با سفارش این غذا مزه ای را تجربه خواهید کرد که فراموشتان نخواهد شد. تنها موادی که در این غذای معطر و مقوی به کار می روند، تکه های گوشت، شیر نارگیل و سس کاری هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2312

به "راهنمای سفر به کرابی ، طبیعتی بکر و زیبا در آسیا (تور لحظه آخری تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کرابی ، طبیعتی بکر و زیبا در آسیا (تور لحظه آخری تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید