گسترش روابط محور گفت وگوهای اشرف غنی و وزیر دفاع ایتالیا

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: رئیس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر دفاع ایتالیا در خصوص گسترش و تقویت روابط 2 کشور بویژه در مبارزه با تروریسم و توسعه مالی گفت وگو کرد.

گسترش روابط محور گفت وگوهای اشرف غنی و وزیر دفاع ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای گفت که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با رابرته پینوتی وزیر دفاع ایتالیا در خصوص همکاری های منطقه ای، مبارزه با تروریسم و توسعه مالی افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، اشرف غنی ضمن استقبال از تعهد درازمدت ایتالیا نسبت به افغانستان از یاری های 13 ساله این کشور در عرصه های مختلف بویژه در بازسازی فرودگاه بین المللی ولایت هرات تشکر کرد.

اشرف غنی تاکید نمود: حکومت وحدت ملی افغانستان در مبارزه با تروریسم قاطعانه عمل خواهد نمود.

رابرته پینوتی وزیر دفاع ایتالیا نیز در این دیدار، برنامه های حکومت وحدت ملی افغانستان را در بهبود اوضاع این کشور مؤثر دانست و از تعهد درازمدت کشورش به دولت کابل اطمینان داد.

وزیر دفاع ایتالیا گفت: پیشرفت های به دست آمده در افغانستان باید حفظ گردد و توسعه یابد و ایتالیا در این زمینه آماده همکاری است.

یاد آوری می گردد که از اول ژانویه سال 2015 میلادی نقش جنگی نیروهای خارجی در افغانستان انتها می یابد و نیروهای افغان مسئولیت های امنیتی را به عهده می گیرند.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 538

به "گسترش روابط محور گفت وگوهای اشرف غنی و وزیر دفاع ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش روابط محور گفت وگوهای اشرف غنی و وزیر دفاع ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید