کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر خارجه مجارستان تا بیش از 800 مرگ روزانه در فرانسه

به گزارش مجله آراد، جدیدترین خبرها از اروپا از ابتلای وزیر امور خارجه مجارستان به کرونا طی سفر آسیایی اش و بیش از 800 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت در فرانسه خبر می دهند.

کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر خارجه مجارستان تا بیش از 800 مرگ روزانه در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گره بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و مالی آن در اروپا اخیرا هم زمان با موج دوم ابعاد تازه ای به خود گرفته و نگرانی های زیادی را ایجاد نموده است.

اعمال قرنطینه در بخش های وسیعی از پرتغال

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که دولت پرتغال هم برای مقابله با موج دوم کرونا در بخش های وسیعی از این کشور قرنطینه اعمال نموده است. این محدودیت های سختگیرانه 70 درصد مردم این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. این قرنطینه ها فعلا برای دو هفته در نظر گرفته شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تشدید محددیت ها در ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا هم شب گذشته دستوری درباره محدودیت های جدید کرونایی را امضا نموده است. بر این اساس باید 60 میلیون ایتالیایی به دلیل منع ترددهای شبانه از ساعت 22 تا 5 صبح در قرنطینه بمانند. برای مناطق خطر کرونایی این کشور محدودیت های سختگیرانه تری مد نظر قرار گرفته است.

این تشدید محدودیت ها در ایتالیا از پنج شنبه اجرایی شده و به مدت چهار هفته و تا سوم دسامبر ادامه خواهد داشت.

بیش از 17 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 17214 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 151 نفر هم در این دوره زمانی در اثر ابتلا به این بیماری در آلمان جان خود را از دست داده اند.

اعمال وضع اضطراری و تشدید محدودیت ها در مجارستان

دولت مجارستان هم به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان شرایط اضطراری و منع ترددهای شبانه را در این کشور وضع نموده است. این خبر را نخست وزیر مجارستان اعلام نموده است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش این بحران سرعت گرفته است و زمان آن رسیده که ما گام های جدیدی برداریم که از طریق آن شایستگی عمل بیمارستان ها و زندگی شهروندان پیر را حمایت کنیم.

گسترش قواعد قرنطینه در هلند

دولت هلند هم برای مهار کرونا قرنطینه های محلی را گسترش می دهد. نخست وزیر هلند از شهروندان خواسته که حتی المقدور در خانه بمانند. وی همچنین از شهروندان خواست که تا اواسط ژانویه به خارج سفر نکنند. مجارستان، آلمان را هم به عنوان مناطق خطر کرونایی اعلام نموده و درباره سفرهای غیر ضروری به این کشور به شهروندان خود هشدار داده است.

خطر کمبودها در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سوئیس

در سوئیس هم به علت افزایش چشمگیر آمار مبتلایان درباره کمبودها در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها و پر شدن تخت ها هشدار داده شده است.

ژاپن الگوی آلمان در مهار کرونا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم ژاپن را به عنوان نمونه ای در مبارزه با بحران کرونا خاطرنشان کرد.

ابتلای وزیر خارجه مجارستان به کرونا

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه و تجارت خارجی مجارستان هم که در سفر آسیایی خود به تایلند سفر نموده بود تست کرونایش مثبت اعلام شده است. نمایندگان دولت تایلند و مجارستان روز چهارشنبه خاطرنشان کردند که هیچ یک از اعضای هیات 12 نفره همراه این وزیر مجارستانی تست کرونایشان مثبت نبوده است. این گروه از دیپلمات های مجارستانی روز سه شنبه به تایلند سفر نموده بودند.

وزیر بهداشت تایلند خاطرنشان کرد که سیارتو روز چهارشنبه با یک پرواز اختصاصی به مجارستان بازگردانده خواهد شد. هیات همراه وی هم در پرواز مشترک دیگری به کشورشان باز خواهند گشت.

رکورد بالای مبتلایان و مرگ های کرونایی روزانه در لهستان

نهادهای بهداشتی لهستان هم از ابتلای 24692مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که از ابتدای شیوع کرونا بی سابقه بوده است. شمار موارد مرگ کرونایی روزانه در این کشور هم با 373 مورد رکورد بالای جدیدی را به دست آورده است.

854 مورد مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم شب گذشته موارد مرگ های کرونایی در عرض 24 ساعت را 854 مورد خاطرنشان کردند که از 15 آوریل سابقه نداشته است.36330 مورد ابتلای جدید به کرونا در فرانسه هم در این مدت زمان گزارش شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در انگلیس هم 20018 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده و 397 نفر دیگر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

براساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 1502763 نفر به کرونا مبتلا شده و 38289 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1331756 نفر به کرونا مبتلا شده و 36495 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 1073882 نفر به کرونا مبتلا شده و 47250 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال759829 نفر به کرونا مبتلا شده و 39412 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها 577131 نفر تا به حال به کرونا مبتلا شده و 10883 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1372

به "کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر خارجه مجارستان تا بیش از 800 مرگ روزانه در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر خارجه مجارستان تا بیش از 800 مرگ روزانه در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید