چگونه اقامت اروپا بگیریم؟

به گزارش مجله آراد، با توجه به فرصت های عالی تحصیلی و کاری در حوزه اروپا، تعجب آور نیست که بسیاری از افراد مشتاق هستند اقامت اروپایی گرفته و در کنار آن پاسپورت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

چگونه اقامت اروپا بگیریم؟

اخذ اقامت اروپا به شما این امکان را می دهد که از مزایایی مانند حق نقل مکان، اقامت و اشتغال در تمامی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برخوردار شوید. پاسپورت هریک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شما امکان حرکت آزادانه در مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون ویزا را می دهد.

در این مطلب بیشتر با موضوع اقامت اروپا آشنا خواهید شد و در کنار آن، یکی از بهترین مؤسسات را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که سابقه اخذ صدها ویزا و اقامت کشورهای مختلف جهان مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه را در کارنامه خود دارد. مؤسسه ملک پور، با در اختیار داشتن بهترین و مجرب ترین نیروی کار اعم از مشاوران و وکلای باسابقه، یک گزینه امن، مطمئن و سریع برای دریافت اقامت اروپا است.

اقامت ایتالیا

تمامی افراد (هر تبعه غیر اتحادیه اروپا) که می خواهند بیشتر از سه ماه در ایتالیا اقامت داشته باشند، نیازمند دریافت ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا و همچنین مجوز اقامت ایتالیا (Permesso di Soggiorno) هستند. در نتیجه، شما باید ظرف مدت 8 روز پس از ورود به ایتالیا برای اقامت ایتالیا اقدام کنید. شما می توانید برای دریافت اجازه اقامت ایتالیا برای کار، تحصیل یا الحاق خانواده درخواست دهید.

اقامت آلمان

مجوز اقامت آلمان در اصل مجوز اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا است و مشمول شرایط و مزایای یکسانی می شود. با دریافت مجوز اقامت دائم آلمان می توانید برای مدت نامحدودی در آلمان اقامت داشته باشید، شغل خود را تغییر دهید، کسب وکاری راه اندازی کنید، وام بگیرید، کمک هزینه دانشجویی دریافت کنید و از یک زندگی ایده آل لذت ببرید. با در دست داشتن مجوز اقامت آلمان می توانید تنها شش ماه در خارج از آلمان بمانید؛ در غیر این صورت مجوز شما باطل خواهد شد.

اقامت فرانسه

مجوز اقامت فرانسه برای هر خارجی که با هدف اقامت بیش از سه ماه به فرانسه وارد می شود، الزامی است. بدون این مجوز فرد نه تنها به عنوان مقیم غیرقانونی فرانسه شناخته می شود، بلکه به بسکمک از خدمات و کمک های دولتی دسترسی نخواهد داشت.

تنها اتباع اتحادیه اروپا و کشور سوئیس از شرط اخذ مجوز اقامت فرانسه مستثنی هستند. دارندگان ویزای اقامت کوتاه مدت فرانسه که اجازه اقامت حداکثر سه ماهه در فرانسه را دارند، نیازی به اخذ مجوز اقامت در فرانسه ندارند.

اقامت اسپانیا

هر ساله هزاران خارجی از سراسر جهان به اسپانیا نقل مکان می کنند. چشم انداز ها متنوع همراه با مردم خونگرم، به علاوه غذاهای خوشمزه و آب و هوای بی نظیر، این کشور را به مکانی عالی برای شروع یک زندگی نو تبدیل کرده است؛ اما برای زندگی در این کشور زیبا نیاز به دریافت مجوز اقامت اسپانیا دارید.

دو فاکتور مختلف برای طبقه بندی مجوزهای اقامت اسپانیا وجود دارد:

  • کشور مبدأ شما (خواه از اتحادیه اروپا باشید یا نه)
  • میزان زمانی که مایلید در اسپانیا بگذرانید.

با در نظر گرفتن این دو عامل، الزاماتی که باید آن ها را برآورده کنید، متفاوت خواهد بود.

اقامت پرتغال

مهاجرت به پرتغال برای بسکمک از اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا گزینه جذابی است و مراحل رسمی کار و زندگی در این کشور نسبتاً آسان است. اخذ اقامت پرتغال ساده ترین روش برای شهروندی اروپایی است؛ تنها پس از 5 سال، شما اقامت دائم پرتغال را دریافت خواهید کرد.

مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت پرتغال ممکن است برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا فرایندی پیچیده به نظر برسد. بدون شک اخذ اقامت این کشور با کمک یک مؤسسه راحت تر خواهد بود؛ به همین دلیل است که توصیه می کنیم از متخصصان مورد اعتماد مؤسسه ملک پور مشاوره بگیرید.

اقامت هلند

مهاجرانی که می خواهند در هلند زندگی و کار کنند و مدت اقامت آن ها بیش از 90 روز خواهد بود، باید برای مجوز اقامت هلند اقدام کنند. نوع درخواستی که باید ارسال کنید به ملیت شما و دلیل مهاجرت به هلند مانند دیدار خانواده، تحصیل، کار یا اهداف دیگر بستگی دارد.

دلایل مختلفی برای اخذ اقامت هلند وجود دارد و مهم است هدفی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شرایط شما مطابقت داشته باشد؛ زیرا این امر بر درخواست مجوزی که انتخاب و ارسال می کنید تأثیر می گذارد. در مؤسسه ملک پور تشخیص بهترین نوع ویزای هلند با بررسی دقیق و موشکافانه تمام شرایط و خواسته های شما انجام می شود و همین امر امکان ریجکتی درخواست را به حداقل می رساند.

اقامت سوئیس

سوئیس بالاترین میزان پذیرش مهاجران را در جهان غرب دارد و بیش از 25 درصد از ساکنان آن در خارج از این کشور متولد شده اند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای اقامت سوئیس به مدت بیش از 90 روز به ویزا نیاز دارند. برای اقامت کوتاه مدت کمتر از 90 روز، شرایط ویزا بستگی به کشوری دارد که از آن سفر می کنید. سوئیس به مسافران تعدادی از کشورهای جهان بدون ویزا اجازه ورود می دهد؛ اگرچه برای ورود به این کشور به یک سند مسافرتی معتبر نیاز دارید.

اقامت اتریش

اتباع کشورهایی که قصد اقامت در کشور اتریش به مدت بیش از 180 روز را دارند، لازم است نسبت به دریافت مجوز اقامت اتریش اقدام کنند. اتریش انواع مختلفی از مجوزهای اقامت را به متقاضیان و خانواده های آن ها ارائه می دهد. برای درخواست مجوز اقامت اتریش، متقاضیان ابتدا باید نوع ویزای مورد نیاز خود را که شامل ویزای ملی اتریش، ویزای دانشجویی، ویزای پژوهشی یا ویزای کاری می شود، تعیین کنند.

اقامت دانمارک

اگر می خواهید در دانمارک کار کنید، به خانواده خود ملحق شوید یا بیش از 90 روز در دانمارک بمانید (مثلاً برای اهداف تحصیلی)، باید برای مجوز اقامت دانمارک اقدام کنید. این کار از طریق خدمات مهاجرت دانمارک یا آژانس دانمارک انجام می شود. زمان پردازش درخواست با توجه به نوع مجوز اقامت درخواستی فرق دارد.

اقامت اروپا با موسسه ملک پور

سفر به کشورهای شینگن بدون ویزا، دسترسی به آموزش با کیفیت بالا، دسترسی به مزایای اجتماعی و بودجه عمومی و بسکمک مزایای دیگر باعث محبوبیت اقامت اروپا شده است. مؤسسه ملک پور با در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی و سابقه درخشان در دریافت سریع ویزا و رفع ریجکتی ویزا، یک گزینه مطمئن و سریع برای مهاجرت به کشورهای اروپایی محسوب می شود.

منبع: چمدان
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2170

به "چگونه اقامت اروپا بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اقامت اروپا بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید