کسری تجاری ناعادلانه با اروپا و ناتو

به گزارش مجله آراد، روز سه شنبه صبح زود، درحالی که موضوع نامزدی کاوانا برای دیوان عالی ترامپ را هیجان زده نموده بود، با بالگرد مارین وان راهی پایگاه هوایی اندروز شدیم تا از آنجا با هواپیمای ویژه رئیس جمهوری به اروپا برویم.

کسری تجاری ناعادلانه با اروپا و ناتو

با ما سفر کنید و با تورهای پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

قبل از اینکه سوار بالگرد شویم، ترامپ طبق معمول که جمع خبرنگاران را دید آغاز به مصاحبه کرد و گفت که با همه بی نظمی و آشفتگی هایی که در ناتو و در بریتانیا وجود دارد، ملاقات با پوتین ممکن است از همه آسان تر باشد. چه کسی فکرش را می کرد؟ در بخش عمده ای از گفت و گوهایم با ترامپ در طول این پرواز متوجه شدم که رئیس جمهوری بنا به دلایلی ناراحت است. هواپیما به زمین نشست و او با خودرو لیموزین ویژه رئیس جمهوری، موسوم به هیولا به اتفاق سه نفر از سفیران امریکا در بروکسل (یکی سفیر امریکا در بلژیک، یکی سفیر امریکا در مقر اتحادیه اروپا و دیگری سفیر امریکا نزد ناتو) به اقامتگاه سفیر ما در بلژیک عزیمت کرد.

او در خودرو، هاچیسون سفیرمان در ناتو را به خاطر اظهارات روز یکشنبه اش در یک برنامه گفت و گومحور تلویزیونی درباره ناتو بشدت مورد انتقاد قرار داده و گفته بود او در آن برنامه طوری حرف می زد که انگار سفیر دولت اوباماست. سپس به موضوع اختصاص ناکافی بودجه از سوی متحدان امریکا در ناتو و کسری تجاری ناعادلانه با اروپا پرداخته بود. من در خودرو رئیس جمهوری نبودم اما همه حرف های تکراری ترامپ را در این موضوعات حفظ بودم. این آغاز مبارکی نبود.

صبح روز چهارشنبه قبل از اینکه ترامپ آماده صرف صبحانه با استولتنبرگ و مشاورانش گردد، به منظور برگزاری یک نشست توجیهی قبل از جلسه اصلی نزد ترامپ رفتم. او وارد اتاق ناهارخوری کوچکی در طبقه دوم محل اقامت سفیر شد که در آنجا من به اتفاق متیس، پمپئو، کلی و هاچیسون منتظرش بودیم. گفت: می دانم که در این اتاق چندان مورد حمایت کسی نیستم و سپس انتقاد از ناتو را آغاز کرد. شباهتی به جلسه توجیهی نداشت. استولتنبرگ آمد و تیم خبرنگاران نیز وارد اتاق صبحانه شدند. ترامپ رشته کلام را به دست گرفت وگفت: بسیاری از متحدان ما در ناتو مقادیر هنگفتی به ما بدهکار هستند. این موضوع چند دهه ادامه داشته است.

استولتنبرگ شرح داد که از زمان روی کار آمدن ترامپ سالانه حدود 40 میلیارد دلار سهم بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو افزایش یافته است. ترامپ حرفش را قطع کرد و گفت: بسیار ناراحت نماینده است که آلمان توافق گسترده ای در زمینه نفت و گاز با روسیه منعقد می نماید. ما از همه این کشورها محافظت می کنیم و آنها توافق خط لوله گاز امضا می نمایند. قرار است ما از شما حفاظت کنیم، با این حال این همه پول به روسیه می دهید... آلمان کاملاً تحت کنترل روسیه است. این کشورکمتر از یک درصد به ناتو می پردازد سهم ما 4 درصد است. این فرایند در چند دهه گذشته ادامه داشته است... ، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1400

به "کسری تجاری ناعادلانه با اروپا و ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری تجاری ناعادلانه با اروپا و ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید