چشم انداز همکاری های متقابل محور نشست مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

به گزارش مجله آراد، معاون نخست وزیر ازبکستان در نشست ویدئویی با کمیسر تجارت اتحادیه اروپا چشم انداز همکاری های دوجانبه را مورد آنالیز قرار داده و بر افزایش همکاریهای مالی تاکید کردند.

چشم انداز همکاری های متقابل محور نشست مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در نشست ویدئویی با فیل هوگان کمیسر تجارت اتحادیه اروپا چشم انداز همکاری های اقتصادی و بازرگانی با اتحادیه اروپا را آنالیز کرد.

در این ملاقات طرفین مسائل همکاری های دوجانبه اقتصادی و بازرگانی و همچنین اقداماتی مبنی بر یاری اتحادیه اروپا به ازبکستان در فرایند عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی، تنظیم طرح قرارداد همکاری های گسترده و پیوستن به سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) مورد آنالیز نهاده شد.

در ادامه کمیسر تجارت اتحادیه اروپا بر سیر پایدار در تحکیم همکاری های متقابل بین اتحادیه اروپا و ازبکستان و پیشرفت به دست آمده در اجرای ابتکارات مشترک از جمله در فرایند هماهنگی طرح قرارداد همکاری های گسترده تاکید نمود.

طرف ازبکی نیز گفت: این کشور برای تحکیم همکاری های دوجانبه اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری با کشورهای اتحادیه اروپا از جمله در چارچوب سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) که امکان ایجاد پایه ای محکمی برای توسعه پایدار تجارت خارجی جمهوری با اتحادیه اروپا را فراهم می نماید، اهمیت خاص مبذول دارد.

طرفین همچنین در خصوص تشدید اقدامات برای انتها رساندن تشریفات لازم در چارچوب دریافت مقام ذی نفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) توسط ازبکستان به توافق رسیدند.

هوگان در انتها این نشست بر پایبندی طرف اروپایی برای تحکیم بیش از پیش همکاری های متقابل با ازبکستان در زمینه های اقتصادی و بازرگانی، اقتصادی، فنی و سرمایه گذاری تاکید نمود.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می نماید.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1041

به "چشم انداز همکاری های متقابل محور نشست مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز همکاری های متقابل محور نشست مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید