مصرف برق چند درصد افزایش داشته است؟

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران : وزیر نیرو از افزایش 19 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته اطلاع داد.

مصرف برق چند درصد افزایش داشته است؟

به گزارش به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان سه شنبه با اشاره به در پیش بودن ایام گرم سال و ضرورت مدیریت مصرف انرژی در کشور، گفت: وزارت نیرو با تمام ظرفیت در کوشش برای خدمات رسانی برقی در سراسر کشور است.

وی در همایش استانداران که در محل وزارت کشور برگزار گردید، ادامه داد: البته اصلاح الگوی مصرف احتیاج امروز جامعه ایرانی بوده و با توجه به سطح بالای میانگین مصرف انرژی در کشور باید کارهای فرهنگی و اقناعی لازم برای مدیریت مصرف انجام گیرد.

وزیر نیرو شرح داد:خاموشی های اخیر در کشور ناشی از دو مسئله مهم خشکسالی و مصارف غیرمتعارف است و باید در این راستا تدابیر جدی اندیشیده گردد.

اردکانیان یادآور شد: در سال گذشته یک میلیون مشترک جدید برق و به دنبال آن افزایش مصرف صنایع جدید را داشتیم که وزارت نیرو با برنامه ریزی های صورت گرفته نظیر احداث نیروگاه های جدید، ارتقای ظرفیت واحدهای موجود و اعمال برنامه های مدیریت مصرف؛ احتیاج متعارف کشور را به خوبی پوشش داد.

وی ادامه داد: با به مدار آمدن واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین بخش بخار نیروگاه هریس، مجموع ظرفیت نامی نیروگاه های جدید به مدار آمده و ارتقای توان نیروگاه موجود به بیش از 2500 مگاوات و با قدرت عملی 2000 مگاوات خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: در بازه زمانی سال های 97 تا 1400 کاهش 3500 مگاواتی نیروگاه های برق آبی را در کشور تجربه کردیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1776

به "مصرف برق چند درصد افزایش داشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق چند درصد افزایش داشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید