محورهای رایزنی تلفنی سران مصر و الجزایر

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر در تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود، روابط دو جانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع لیبی را مورد آنالیز قرار داد.

محورهای رایزنی تلفنی سران مصر و الجزایر

بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار داشت که دو طرف در این تماس بر افزایش همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها به خصوص همکاری های مالی و امنیتی تاکید نمودند.

وی اضافه کرد: السیسی با ویژه خواندن روابط میان مصر و الجزائر، بر تمایل قاهره برای پیشرفت روابط دو کشور در تمامی سطوح به خصوص تقویت کانال های ارتباطی با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری تاکید نمود.

رئیس جمهوری مصر بعلاوه با ضروری دانستن پیگیری این موارد در نشست آینده کمیسیون عالی مشترک دو کشور در سطح نخست وزیران، بر تقویت همکاری های امنیتی و نظامی دو کشور تاکید نمود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر بعلاوه اضافه کرد که دو طرف در مورد تعدادی از مسائل مهم منطقه ای از جمله اوضاع لیبی بحث و گفتگو کردند و تقویت همکاری ها میان مصر و الجزائر در این باره را ضروری دانستند.

رؤسای جمهوری مصر و الجزائر مهم ترین مساله در لیبی را تحقق اراده ملت لیبی و یاری به کوشش های در حال اجرا برای ایجاد امنیت، ثبات و حفظ یکپارچگی این کشور دانستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2157

به "محورهای رایزنی تلفنی سران مصر و الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای رایزنی تلفنی سران مصر و الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید