السیسی در ملاقات با بن زاید: با هر گونه اقدامی برای بی ثبات کردن منطقه مخالفیم

به گزارش مجله آراد، ولی عهد ابوظبی در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور ملاقات و درباره مسائل منطقه ای گفت وگو کرد.

السیسی در ملاقات با بن زاید: با هر گونه اقدامی برای بی ثبات کردن منطقه مخالفیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی شنبه شب (دیشب) با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ملاقات کرد.

بن زاید و السیسی در این ملاقات پاره ای از مسائل منطقه ای از جمله سد النهضه را آنالیز کردند و دو طرف بر استمرار کوشش های مشترک به منظور دستیابی به راه چاره های سیاسی بحران های موجود در تعدادی از کشورهای منطقه، کوشش برای تقویت توان کشورهای عربی جهت مقابله با چالش های پیشروی منطقه و تهدیدات علیه امنیت منطقه ای ، تأکید کردند.

بن زاید در این ملاقات نقش محوری مصر به عنوان رکن اساسی امنیت و ثبات منطقه و نیز تحول عظیم به وجود آمده در روابط مصر و امارات در زمینه های سیاسی، مالی، امنیتی و نظامی و همچنین رشد محسوس در میانگین مبادلات تجاری و حجم سرمایه گذاری ها را ستود.

وی بر علاقه مندی مشترک مصر و امارات برای توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی و بن زاید درباره تقویت همکاری و هماهنگی مصر و امارات به عنوان رکن اساسی حمایت از امنیت ملی عربی و مقابله با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورهای منطقه که به تشدید تنش ها، درگیری ها و فعالیت های تروریستی و افراطی منجر شده است، توافق کردند.

رئیس جمهور مصر همچنین بر پایبندی این کشور به موضع ثابت خود در قبال امنیت خلیج فارس تأکید کرد و گفت که با هر گونه اقدامی در جهت برهم زدن ثبات منطقه مخالفیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1793

به "السیسی در ملاقات با بن زاید: با هر گونه اقدامی برای بی ثبات کردن منطقه مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی در ملاقات با بن زاید: با هر گونه اقدامی برای بی ثبات کردن منطقه مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید