لاوروف: سیاست های آمریکا به سازمان های بین المللی ضربه می زند

به گزارش مجله آراد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از امکان توقف مذاکرات میان روسیه و اتحادیه اروپا اطلاع داد و اضافه کرد: مذاکرات مسکو با بروکسل در صورتی که کشور های غربی نخواهند مصاحبه های توام با احترام با روسیه داشته باشند، متوقف خواهد شد.

لاوروف: سیاست های آمریکا به سازمان های بین المللی ضربه می زند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو که به صورت وبیناری برگزار گردید، توضیح داد: اشخاصی که مسئول سیاست خارجی در غرب هستند و ضرورت برای مصاحبه های توام با احترام را درک نمی نمایند بنظرم باید برای مدتی مصاحبه با آن ها را متوقف کنیم.

وی اضافه کرد: اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا گفته است که با دولت کنونی روسیه هیچ مشارکتی برقرار نخواهد شد. اگر آن ها خواهان چنین وضعی هستند ما مخالفتی نداریم.

وی توضیح داد که اتحادیه اروپا در مساله الکسی ناوالنی بطور شایسته رفتار نمی کند.

وزیر خارجه روسیه سپس به اظهارات مقام های اروپایی اشاره نمود که گفته اند مسکو از فرصت موجود برای شرح دادن درباره آنچه که در خصوص ناوالنی رخ داد استفاده نکرد.

وی گفت: ما می خواهیم بدانیم که باتوجه به این شرایط می توان با اتحادیه اروپا روابط تجارتی برقرار کرد. روسیه باید از توجه به ارزیابی های شرکای اروپایی در خصوص خود صرف نظر کند و با معیار های آن ها خود را نسنجد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه بر عدم دخالت کشور های خارجی در امور بلاروس تاکید نموده و او را در جریان تحریم های جدید این اتحادیه علیه مسکو قرار داد.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره تحولات مربوط به قره باغ، بلاروس و همچنین تحریم های این اتحادیه علیه مسکو در ارتباط با مسمومیت الکسی ناوالنی به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشور های غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بار ها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

لاوروف: سیاست های آمریکا به سازمان های بین المللی ضربه می زند

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که سیاست های آمریکا به اعتماد به سازمان های بین المللی ضربه می زند و از آن می کاهد.

وی دراین نشست گفت: آمریکا در عرصه بین المللی عاملی برای از دست رفتن توانایی فعالیت سازمان های بین المللی شده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا قصد ندارد آزادی عمل خود را در عرصه جهانی محدود کند و از اصولی که در قرارداد های بین المللی قید شده و منشور سازمان های بین المللی پیروی کند.

وی اضافه کرد: آمریکا نمی خواهد هیچ قراردادی را که حداقل محدودیت را برای آزادی آن ها در عرصه بین المللی بوجود می آورد اجرا کند خواه این قرارداد ها در عرصه مالی یا تجاری یا سرمایه گذاری یا در هر حوزه دیگر باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه سیاست آمریکا باعث شده است تا سازمان های بین المللی توانایی فعالیت خود را ازدست می دهند گفت: آمریکا در ابتدا از قرارداد محدودیت تسلیحات پدافند موشکی خارج شد و پس از وقفه ای به نابودی همه ابزار برای کنترل تسلیحات و خلع سلاح و عدم انتشار پرداخت.

وی به فسخ پیمان منع موشک های هسته ای میان و کوتاه برد اشاره نمود و گفت که آمریکا از پیمان آسمان های باز هم خارج می گردد و نوبت به پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی (پیمان استارت-2) رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1374

به "لاوروف: سیاست های آمریکا به سازمان های بین المللی ضربه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: سیاست های آمریکا به سازمان های بین المللی ضربه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید