فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله آراد، ایسنا/ براساس گزارش های بدست آمده، فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می رسد.

فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می رسد

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از پروژه مقبره الشعرای تبریز ضمن قدردانی از میزبانی مردم آذربایجان شرقی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی برای مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژه ای دارد و دکتر رئیسی شخصا جزئیات مسائل این استان را دنبال نموده و پیگیر هستند و به برکت توجه خود ایشان، کارهای بزرگی در استان آغاز شده که بخشی از این کارها را در بازدیدهای امروز پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: مصوبات خیلی خوبی در سفر رئیس جمهور در سال گذشته برای استان وجود داشته و در حال حاضر که کمتر از 10 ماه از این سفر گذشته است، بیش از 7200 میلیارد تومان از تعهدات سفر استانی برآورده و محقق شده که این امر اتفاق مهمی است که در زمان کوتاه این مقدار منابع وارد کارها و پروژه های استان شده است، چرا که وقتی چنین مبلغی وارد استان گردد کارهای زیادی صورت گرفته و این مقدار منابع اهرمی برای کارهای بزرگتر می گردد.

وی یادآور شد: استاندار آذربایجان شرقی به صورت پرتلاش مسائل استان را پیگیری می نماید و شاهد تحولات اساسی در سطح استان در حوزه های عمرانی و مالی هستیم، بستر سرمایه گذاری در بخش خصوصی فعال شده و مسئولان استانی و سرمایه گذاران پای کار هستند و مجموع اتفاقات، تحول اساسی و چشمگیری را در سطح منطقه ایجاد می نماید.

منصوری با اشاره به بازدیدهای خود گفت: کارهایی که ده ها سال در زمین مانده بود و کارگاه ها و پروژه هایی که خوابیده بودند، امروز فعال شده و مهمترین آنها هم راه آهن بستان آباد خاوران بود که کار آن تقریبا تمام شده و در اولین فرصت با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: خط آهن بستان آباد خاوران مطالبه قدیمی مردم تبریز و استان بوده که از نظر عمرانی و رفاهی تحول بزرگی برای مردم استان و استانهای همجوار به ارمغان می آرود، فاز اول این خط آهن ظرف یکی دو ماه آینده تکمیل می گردد، ریزه کاری های پروژه هم حل شده و کار از نظر فنی تقریبا تمام شده است، فقط هماهنگی های درون دستگاهی مانده که بزودی حل می گردد، این پروژه هم از نظر مالی و هم راهبردی در سطحی هست که خود آقای رئیس جمهور آن را افتتاح می نماید.

وی به بازدید خود از کمربندی جنوبی (کمربندی دوم شهر) تبریز نیز اشاره نمود و گفت: بخشی از آزاد راه تبریز به ارومیه هم حدود 26 درصد پیشرفت دارد ما هم در دولت تامین اعتبار آن را انجام می دهیم، بابت تسهیل در تملک زمین هم تصمیماتی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های بیمارستانی بسیار خوبی در استان آغاز شده، گفت: به نظر می رسد اگر این پروژه های بیمارستانی به بهره برداری برسد، در سطح سرانه استانی تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت، در حال حاضر سرانه تخت بیمارستانی استان حدود 1.8 هست که با افتتاح این پروژه ها این رقم به عدد 2 به ازای هر هزار نفر می رسد که سطح قابل قبول و استاندارد است و عزم استاندار آذربایجان شرقی هم در حوزه بهداشت و درمان همین است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه مقبره الشعرا با توجه به اینکه آرامگاه بیش از 400 شاعر است، به لحاظ فرهنگی پروژه بسیار مهمی است، گفت: گره های مدیریتی بین چند دستگاه کار این پروژه را معطل نموده بود که با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی و بعلاوه یاری دولت، فاز اول آن در خرداد به بهره برداری می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2365

به "فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول پروژه مقبره الشعرا در خرداد به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید