جاهای دیدنی بابل و منطقه ها گردشگری این شهر کجا هستند؟

به گزارش مجله آراد، بابل یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان مازندران بوده و یکی از زیباترین گنجینه های طبیعی مجاور این شهر، لفور نام دارد. جنگلی که از دوران ژوراسیک به جا مانده و به هیرکانی مشهور است. بابل از نظر طبیعی شگفتی آور بوده و بدون شک یکی از زیباترین و خوش آب وهواترین شهرهای شمالی ایران به شمار می رود. برای شناخت بیشتر جاهای دیدنی بابل این مطلب به دردتان می خورد.

جاهای دیدنی بابل و منطقه ها گردشگری این شهر کجا هستند؟

برترین فصل سفر به بابل

بابل از نظر آب وهوایی ویژگی های خاص خودش را دارد. این شهر دارای منطقه ها جلگه ای، کوهپایه ای و کوهستانی بوده که دو نوع آب وهوای متفاوت را برای آن به ارمغان آورده است. هوای معتدل خزری در منطقه ها امیرکلا، لاله آباد و بخش های مرکزی که از نظر ارتفاع پست هستند و هوای کوهستانی در بابلکنار و بخش های بندپی غربی و شرقی وجود دارد. درجه حرارت در فصل سرد و گرم تابستان نسبتا در بابل ملایم است. بعلاوه بازه درجه حرارت این شهر اختلاف بسیار زیادی ندارد. در فصل های سرد سال، این شهرستان بارش های زیادی را تجربه می نماید.

آگهی های اجاره ویلا بابل را اینجا ببینید

پارک نوشیروانی بابل

بابل شهری است که از نظر زیبایی های طبیعی از جمله سرآمدترین شهرهای شمالی کشور محسوب می شود. پارک های زیادی در این شهر وجود دارد. از زیباترین پارک های بابل می توانیم به پارک نوشیروانی اشاره کنیم. پارک جنگلی بابل کنار هم دارای 760 هکتار مساحت است. 40 هکتار این پارک کاملا به بهره برداری رسیده و دارای آسفالت، آلاچیق چشمه آب طبیعی، سوپر مارکت و سرویس های بهداشتی است.

پارک ساحلی بابل

از دیگر پارک های بابل یک بوستان زیبای ساحلی را می توان نام برد. این پارک در جاده ساحلی بابل واقع شده و از نظر زمانی می توانید 24ساعته از این پارک بهره ببرید. این پارک امکانات زیادی نداشته، اما از نظر طبیعی مجذوب نمایندهیت زیادی دارد.

پارک باغ ملی بابل

پارک باغ ملی هم از پارک های زیبا و دارای امکاناتی بوده که در منطقه شهرداری بابل واقع شده است. این پارک در سال 1342 ساخته شده و حالت جنگلی ندارد. پارک های بابل زیبا و از اماکنی هستند که می توان یک روز تعطیل را در آن سپری کرد.

جنگل نارنجلو بابل

این جنگل مانند بهشت بر تن بابل نشسته است. جنگل نارنجلو بابل سرسبز و تماشای است. این جنگل در چند کیلومتری بابل قرار گرفته و مانند بسیاری از جنگل های شمال ایران چندان شناخته شده نیست. اگر در پی زمان مناسب برای کمپ زدن در این جنگل باشید، فصل بهار یکی از برترین زمان های سفر به جنگل نارنجلو محسوب می شود. عکس جاهای تماشای بابل را که می بینید، جنگل نارنجلو با درختان کارت پستالی اش در فصل پاییز به چشم شما خواهد خورد. اگر به کمپ زدن در طبیعت علاقه ای نداشته باشید، اطراف این چنگل سوییت ها و ویلاهای محلی هم برای اقامت وجود دارد.

دریاچه ساهون بابل و آمل

اگر در پی جاهای تماشای آمل و بابل هستید، اول از همه دریاچه ساهون را به شما پیشنهاد می دهیم. این منطقه را به احتمال زیاد در عکس جاهای تماشای بابل دیده باشید. دریاچه ساهون در نزدیکی روستایی به نام نوا قرار گرفته و منطقه ای ییلاقی با آب وهوای خنک و مطبوع است که بوی دماوند را به همراه خود می آورد.

جنگل الیمستان

بابل یکی از منطقه ها سرسبز و خوش آب وهوا در استان مازندران است. جنگل الیمستان یکی از جنگل هایی است که مردم در سال های اخیر به عنوان مقصد خود انتخاب نموده اند. اگر به آمل سر زدید، از الیمستان به سادگی عبور نکنید. از امکاناتی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، پیک نیک در این مجموعه می توانید بهره ببرید.

مطلب تکمیلی: هرآنچه باید درباره زندگی در بابل مازندران بدانید

لوکیشن عکاسی در بابل

اگر اهل عکس گرفتن باشید، بدون شک سفر برای شما به معنای ثبت عکس از جاهای تماشای شهرها است. به این هدف شما باید لوکیشن عکاسی در بابل را کشف کنید. طبیعت بابل و جنگل لفور که عضوی از خانواده هیرکانی است، کار را برای شما راحت می نماید. از طبیعت تا بافت محلی این شهر به شما لوکیشن های زیبایی می دهد و می توانید عکس های زیبا خلق کنید.

فیلبند، از جاهای تماشای بابل در بهار

فیلبند یکی از روستاهایی است که از توابع شهرستان بابل به شمار می رود. این روستا بسیار خوش آب وهوا و مقصد توریستان است. این روستا ییلاقی بوده و در زمستان برای زیست انسانی نامناسب است؛ اما دو فصل بهار و تابستان، زمان مناسب سفر به فیلبند است. دریای ابر زیبایی که زیر پای شما شکل می گیرد و چشم انداز بی نظیری که فیلبند را به گزینه مناسب برای تماشا در بهار تبدیل می نماید، حسابی تماشایی است.

آبشار درازکش بابل

آبشار درازکش یکی دیگر از زیبایی هایی بابل به شمار می رود که مقصد خوبی از بین جاهای تماشای بابل در بهار است. این آبشار به حوضچه زیبایی ختم می شود که یک لوکیشن عالی عکاسی در بابل هم به شمار میرود. اگر دوست داشته باشید که تنی به آب بزنید، بهار فصل مناسبی برای این کار است. هوای مطبوع و طبیعت چشم نوار آبشار درازکش شما را سرزنده و شاداب خواهد نمود.

برای اقامت کوتاه مدت در بابل، حتما این آگهی ها را ببینید

آبشار شی الیم بابل

آبشار شی الیم هم که در میان یک جنگل انبوه قرار گرفته، در شرق روستای گاوزن واقع شده است. در فصل بهار تماشا این جاذبه طبیعی بابل پیشنهاد می شود. سد شیاده و آبشار کیمون هم از تماشای های دیگری است که در بهار می توان از آن بازدید کرد.

آب گرم ازرو

درست در 33 کیلومتری جنوب شرقی بابل، بخش بندپی شرقی، روستای آری، آبگرم ازرو قرار گرفته است. یکی از جاهای تماشای بابل در زمستان بازدید از این دریاچه است. آبگرم ازرو در دل جنگل های سبز قرار گرفته و از خاصیت های آن می توان به درمان درد مفصل و بیماری های پوستی اشاره نمود.

سد شیاده

از دیگر جاهای تماشای بابل می توانیم به سد شیاده اشاره کنیم. این سد یکی از مقصدهای مجذوب نماینده توریستی در استان مازندران است. هزاران توریست در فصل های مناسب سال و تعطیلات به این منطقه سفر می نمایند. این سد برای ماهیگیری مهیا است و امکانات تفریحی برای افراد وجود دارد. سد شیاده نزدیک روستای شیاده بوده و از دوران قاجار به یادگار مانده است.

پارک جنگلی بزچفت

پارک جنگلی بزچفت از جنگل های معروف بابل محسوب می شود که به بابلکنار هم مشهور شده است. ای جنگل در فاصله 22 کیلومتری شرق شهر واقع شده است. از مهم ترین ویژگی های این پارک، انتخاب آن به عنوان منطقه نمونه توریستی به وسیله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کشور است. مساحت پارک بزچفت 760 هکتار و دارای 150 گونه درختی و بوته ای است. بعضی از این گیاهان به فسیل زنده یا موزه طبیعی شهره هستند. پیدایش این گیاهان به دوران دایناسورها برمی شود و ریشه در تاریخ میلیون ها سال قبل دارد.

مسجد جامع بابل

مسجد جامع بابل در محله ای قدیمی واقع شده است. این مسجد از آثار ملی ایران بوده و قدمت آن به سال 160 هجری قمری برمی شود. یکی از دوره هایی که این مسجد بازسازی شده در دوران صفوی بوده است. در دوران فتحعلی شاه قاجار به دلیل زلزله، مسجد نابود و دوباره ساخته شد. این مکان از جاهای تماشای بابل است که ریشه در تاریخ و آثار ملی ایران دارد. کاشی های این مسجد و محراب قدیمی آن تماشای و بسیار زیبا است.

البته منطقه ها تماشای بابل به چند مورد که در اینجا معرفی کردیم، محدود نمی شود. از مهم ترین جاهای تماشای بابل می توان به موارد زیر هم اشاره نمود:

  • دریاچه کامیکلا
  • آبشار کیمون
  • هفت آبشار
  • کاخ سلطنتی بابل
  • موزه بابل

هزینه بازدید از بعضی جاهای تماشای بابل

اغلب پارک های جنگلی در بابل حفاظت می شوند و برای ورود به آن هزینه ای در حدود 5 هزار الی 10 هزار تومان (آبان 1400) باید پرداخت. بعضی از اماکن تماشای مانند مسجد جامع بابل هم به صورت رایگان قابل بازدید هستند.

جمع بندی

بابل نگین سبزی در دل مازندران است که مکان های طبیعی تماشای زیادی دارد. از جنگل نارنجلو بابل تا آبشار کیمون، از پارک های طبیعی تا فیلبندی که تمام توریستان را خیره نموده است از توابع بابل به شمار می فرایند. از پارک های بابل گرفته تا جاهای تماشای بابل در بهار و زمستان در این گزارش معرفی گردید. اگر اهل عکاسی هستید، لوکیشن عکاسی در بابل آنقدر فراوان است که شما به زحمت هم نخواهید افتاد و می توانید به سادگی عکس های بسیار زیبایی خلق کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2228

به "جاهای دیدنی بابل و منطقه ها گردشگری این شهر کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بابل و منطقه ها گردشگری این شهر کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید