طرز تهیه قزل آلا با سس خامه آسان و خوشمزه

به گزارش مجله آراد، اگر نمی توانید میز نهار عید را بدون ماهی سرخ یا کباب شده تصور کنید، تنها نیستید. ماهی برای بسیاری از ایرانی ها، غذای اصلی روز عید است و به همین بهانه، ما در این مطلب روش تازه و متفاوتی را برای طبخ آن شرح می دهیم. اگر قصد آماده کردن ماهی قزل آلا با یک سس خوشمزه اما آسان و فوری را دارید، در ادامه این مطلب با ما باشید و طرز تهیه قزل آلا با سس خامه را از دست ندهید.

طرز تهیه قزل آلا با سس خامه آسان و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه قزل آلا با سس خامه

  • ماهی قزل آلا پاک نموده دو پیمانه
  • خامه فرادما یا خامه ترش کاله خرید آنلاین یک پیمانه
  • جعفری ساطوری دو قاشق غذاخوری
  • آب لیمو تازه یک قاشق غذاخوری
  • آرد دو قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین 30 گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه قزل آلا با سس خامه

مرحله اول

برای تهیه ماهی قزل آلای خوشمزه روش های مختلفی وجود دارد. اگر شما هم سبزی پلو با ماهی را به عنوان نهار روز عید آماده می کنید، این مطلب را بخوانید. ما روش متفاوتی را برای آماده کردن ماهی قزل آلا به شما آموزش می دهیم. برای آغاز روی ماهی کمی نمک بپاشید حدود 10 تا 15 دقیقه در جای خنک بخوابانید. بعد ماهی را زیر آب سرد بشویید و با دستمال مناسب خشک نموده و روی آن کمی نمک و فلفل بپاشید. سپس ماهی را در آرد بغلتانید.

مرحله دوم

کره را در ماهی تابه روی شعله ملایم داغ کنید و هر روی ماهی را حدود پنج تا شش دقیقه در آن سرخ کنید تا طلایی گردد. سپس ماهی را از تابه بیرون بیاورید و در ظرفی که برای سرو کردن انتخاب نموده اید بگذارید. اگر هم نمی خواهید ماهی را درسته سرو کنید، قبل از آغاز مراحل پخت ماهی را فیله نموده و سپس باقی مراحل را طی کنید.

مرحله سوم

حالا نوبت تهیه سس مخصوص است. خامه ترش یا حتی خامه صبحانه را در یک تابه کوچک گرم کنید و رویش آب لیموی تازه بریزید. بعد از داغ شدن سس، شعله را خاموش کنید و آن را روی ماهی بریزید. وقتی سس را روی ماهی ریختید، جعفری تازه را هم روی آن بپاشید و از خوردن این غذای ساده و پرخاصیت لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2257

به "طرز تهیه قزل آلا با سس خامه آسان و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قزل آلا با سس خامه آسان و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید