سرویس پیغامکی و کد دستوری در سامانه پیغام ایران ایجاد می گردد

به گزارش مجله آراد، مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی گفت: سامانه پیامکی با سرشماره 4040 و کد دستوری #4* با هدف ساماندهی تبادل اطلاعات میان دستگاه های اجرایی و مردم ایجاد می گردد.

سرویس پیغامکی و کد دستوری در سامانه پیغام ایران ایجاد می گردد

مجید فولادیان مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی، با اشاره به راه اندازی سامانه پیغام ایران به عنوان یکی از مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات، آن را گام موثری در راستای تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی دانست و ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان های رسمی و مکاتبات دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی کشور به آحاد مردم و موسسات حقوقی را از جمله کارکردهای اصلی این سامانه بیان نمود.

وی با اشاره به مصوبه مورخ 1399،07،07 دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاه های اجرایی به وسیله اختصاص یک پنل شخصی و ارائه کد رهگیری بابت رصد شرایط مکاتبات را اقدام موثری دانست که ضمن کاهش مراجعه حضوری به دبیرخانه دستگاه های اجرایی، می تواند نقش بسزایی را در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه در شرایط حساس کشور ایفا نماید.

فولادیان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از خدمات دولتی به وسیله اپلیکیشن دولت همراه قابل ارائه است در مورد سایر قابلیت های سامانه پیغام ایران گفت: سرویس پیغامکی یکپارچه و کد دستوری واحد از دیگر ویژگی های این سامانه هستند که طی آن پیغامک های دستگاه های اجرایی برای مردم با سرشماره 4040 ارسال خواهد شد و ارائه خدمات دستگاه های اجرایی نیز با شماره گیری کد دستوری #4* امکان پذیر می گردد که کاهش کلاهبرداری های پیغامکی و فیشینگ را به دنبال دارد.

مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی هم چنین از اتصال 67 دستگاه اجرایی به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان اطلاع داد و از دستگاه های اجرایی خواست تا بر اساس مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ظرف شش ماه نسبت به حذف سامانه های موازی و انجام مکاتبه به وسیله یک سامانه واحد اقدام نمایند.

به گزارش مهر، سامانه یکپارچه پیغام ایران به عنوان صندوق الکترونیک خدمات دولت با هدف فراهم کردن امکان تبادل الکترونیکی میان مردم و دستگاههای دولتی تا 6 ماه آینده باید توسط سازمان فناوری اطلاعات ایجاد گردد.

این سرویس مطابق با مصوبه شانزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و برای کاهش تردد شهروندان و ساماندهی و یکپارچه سازی راهکارهای تبادل پیغام بین مردم با دستگاه های اجرایی، کاهش زمینه تخلفات مبتنی بر تبادل پیغام با مردم، از جمله جعل، کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی و همچنین صرفه جویی در هزینه های دولت و آمادگی برای پاسخگویی سریع به نیازهای ارتباطی با مردم، به ویژه در شرایط بحران، راه اندازی می گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1461

به "سرویس پیغامکی و کد دستوری در سامانه پیغام ایران ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس پیغامکی و کد دستوری در سامانه پیغام ایران ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید