رونق فراوری با اجرای طرح های اسکان عشایر

به گزارش مجله آراد، با اجرای طرح اسکان عشایر در مناطق کلاغ نشین و پاکوه کهگیلویه و بویراحمد مراتع این مناطق رنگ و روی تازه ای به خود گرفت.

رونق فراوری با اجرای طرح های اسکان عشایر

به گزارش از ، بهمن آزادی معاون امور عشایری استان گفت: با تجمیع عشایر کوچ رو مناطق پاکوه شهرستان کهگیلویه و کلاغ نشین گچساران در جنوب استان شاهد رونق فراوری و تحولی چشمگیر در اقتصاد عشایر خواهیم بود.

بهمن آزادی اضافه نمود: کلاغ نشین و پاکوه دو منطقه عشایری هستند که پیش از اسکان حدود 200 خانوار در این ماطق، نیمی از سال به خاطر نبود هیچ گونه زیرساختی غیر قابل سکونت بودند.

او ادامه داد: با تصمیم امور عشایری برای اسکان متقاضیان در این دو منطقه امکانات و زیر ساخت هایی مانند برق، گاز، آب، راه، و اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره برای ایجاد مشاغل روستایی فراهم شد.

آزادی اضافه نمود: عشایر این منطقه با ایجاد باغ و حرفه کشاورزی در کنار دامپروری درآمدشان تا 200 برابر افزایش یافته است.

معاون امور عشایری استان گفت: احداث باغ های مرکبات و فروش سالانه محصولات باغی، عشایر کلاغ نشین و پاکوه را به صورت چشمگیری به فراوری مطلوب و رفاه رسانده است.

آزادی با اشاره به اینکه این عشایر به ظرفیت های خوبی در زمینه درآمدغیر نفتی استان به حساب می آیند اضافه نمود: احداث صد ها هکتار باغ در کلاغ نشین و پاکوه در کنار کار دامداری فرصتی طلایی برای توجه به توانمندی های فراوریی بیش از 11 هزار خانوار عشایری دیگر ایجاد نموده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 615

به "رونق فراوری با اجرای طرح های اسکان عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق فراوری با اجرای طرح های اسکان عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید