راهنمای خرید در کوتا، اندونزی

به گزارش مجله آراد، کوتا، یک منطقه توریستی در بالی است و مثل سایر مناطق توریستی جهان، فرصت های زیادی برای خرید محصولات متنوع از برندهای بین المللی و سوغات و صنایع دستی دارد.

راهنمای خرید در کوتا، اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

کوتا در جزیره بالی در اندونزی یک مقصد توریستی جذاب است. امکانات خرید در کوتا، در دهه های اخیر بسیار گسترده شده است. مراکز تجاری این منطقه از بازارهای کوچک محلی، امروزه به مراکز خرید بزرگ و لوکس تبدیل شده اند.

کوتا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در بالی در کشور اندونزی است. به غیر از تفریحات معمول ساحلی که در همه مقصدهای ساحلی جهان پیدا می گردد، یکی از جاذبه های کوتا، بازارهای رنگارنگ و مراکز تجاری متنوع آن است.

یکی از مهم ترین تفریحاتی که در کوتا خواهید داشت، خرید کردن و گشت و گذار در مراکز تجاری است. موقیعت های خرید در کوتا، فاصله های کمی تا هتل ها دارند و دسترسی به آن ها بسیار راحت است. این موقعیت ها شامل مراکز تجاری بزرگ، بازارچه ها، خیابان های خرید و اوت لت ها است.

در بازارچه ها و خیابان های خرید که در این مطلب چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم، هر محصولی که فکر کنید پیدا می گردد؛ از سوغات و صنایع دستی محلی گرفته تا محصولات برترین برندهای بین المللی و داخلی در زمینه پوشاک و مد و پوشاک و لوازم ورزشی.

در غرفه های بازارچه ها، محصولات کپی شده از برندهای مشهور با قیمت های کمی به فروش می رسند و اجناس ارزان تری در آن ها عرضه می گردد. برای خرید از این غرفه ها باید چانه زدن را خوب بلد باشید تا قیمت محصولات را به قیمت واقعی آن ها نزدیک تر کنید. قیمت ها در بازارچه ها و فروشگاه ها، متنوع است و به برند و کیفیت محصولات بستگی دارد. تقریبا با هر بودجه ای، می توانید سوغات و یادگار سفر از کوتا بخرید. به طور مرتب در طول سال، به مناسبت های گوناگون، فروشگاه ها محصولات خود را حراج می نمایند.

بازارچه هنری کوتا

بازارچه هنری کوتا، یک مجموعه کوچک ساحلی شبیه به بازارهای بزرگ است که در آن می توانید سوغات بالی، آثار هنری و صنایع دستی متنوع را خریداری کنید. این بازارچه کوچک و دیدنی، به راحتی قابل دسترسی است و همه گردشگران ساحل کوتاه به راحتی می توانند آن را پیدا نمایند و معمولا برای دیدن آن وقت می گذارند.

این بازار بین اهالی منطقه با نام Pasar Seni Desa Adat Kuta مشهور است؛ از شش فروشگاه و یک ساختمان بلند تشکیل شده که غرفه های متعددی دارد. در این غرفه ها، هر آنچه که برای خرید سوغات در نظر دارید، پیدا می کنید. از پارچه ها و سارونگ های رنگارنگ گرفته تا تی شرت و کیف و صندل در این غرفه ها پیدا می گردد. در واقع اگر قصد خرید سوغات دارید و دوست دارید محصولات بومی و صنایع دستی را به عنوان سوغاتی خریداری کنید، حتما به این بازارچه سر بزنید.

از ساحل کوتا و هتل های اطراف آن به راحتی به بازارچه دسترسی دارید. از این بازارچه، در کنار خیابان به طرف شمال، فروشگاه های مدرن هم وجود دارد که برندهای بین المللی در زمینه وسایل و پوشاک ورزشی در آن ها محصولات خود را عرضه می نمایند.

بازارچه هنری کوتاه، مثل یک واحه است. از مناطق شلوغ فاصله دارد و در بلوار مجاور آن فروشگاه های مدرن هم دیده می گردد. برای کسانی مناسب است که زمان کافی برای گشتن دنبال سوغاتی مورد نظرشان ندارند. البته قیمت های این بازارچه ممکن است از سایر فروشگاه ها بالاتر باشد. بیشتر محصولات عرضه شده در این بازارچه، کار هنرمندان بومی است. چانه زدن، یکی از مهم ترین چیزهایی است که در خرید از این بازارچه باید مد نظر داشته باشید و در آن مهارت کسب کنید تا بتوانید محصولات را با قیمت واقعی تر بخرید.

نکته ای که موقع چانه زدن باید در نظر داشته باشد، این است که همیشه محبت آمیز و محترمانه رفتار کنید. حتی می توانید دوستانی از بین فروشنده ها پیدا کنید. قبل از اینکه هر محصولی بخرید، حتما کیفیت و کمیت آن را چک کنید بعد مبلغ توافق شده را بپردازید.

در اطراف این بازارچه، غرفه های غذافروشی زیادی پیدا می گردد که غذاهای محلی و انواع غذاهای آسیایی را با قیمت های مناسبی سرو می نمایند. اگر از هواداران غذاهای خیابانی هستید و غذاهای آسیایی را دوست دارید، حتما این غرفه ها را امتحان کنید.

در اطراف بازارچه، صرافی های زیادی وجود دارد. برای تبدیل پول تا جایی که می توانید به آن ها اطمینان نکنید و در صرافی های معتبر و دارای مجوز و در بانک ها این کار را انجام دهید. هر روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب برای سر زدن به این بازارچه وقت دارید.

بازارچه هنری مرتا نادی (Merta Nadi Art Market)

بازارچه هنری مرتا نادی، یکی دیگر از مقصدهای عالی در بالی برای خرید سوغات و صنایع دستی است. همچنین جای خوبی برای قدم زدن و آشنایی با حال و هوای منطقه و اهالی شهر است. در این بازارچه، غرفه های مستقل فراوانی محصولات متنوع خود را با قیمت های گوناگون عرضه می نمایند. این بازارچه فرصت خوبی برای تمرین مهارت هایتان در چانه زدن است و برای خرید حتما باید چانه بزنید تا قیمت محصول را به قیمت واقعی آن نزدیک تر کنید.

یکی از مواردی که در این بازارچه توجه تان را جلب می نماید، تنوع محصولات است. در غرفه های این بازار، انواع محصولات به فروش می رسد؛ از باتیک های رنگارنگ و منسوجات سنتی گرفته تا لباس های آماده، بادبزن های تزیینی، عروسک های خیمه شب بازی سنتی، نقاشی های بومی و محصولات منبت کاری.

مثل بقیه بازارچه ها، در این بازار هم غرفه هایی به فروش محصولات ارزان از برندهای کمتر شناخته شده، اختصاص دارند. مثلا عینک آفتابی و تی شرت با طرح های مرتبط با بالی. اگر دنبال محصولات ارزان هستید، اینجا پیدا می کنید. حتما قبل از خرید، محصول مورد نظر را با دقت آنالیز کنید و کیفیت آن را در نظر بگیرید و چانه زدن را از قلم نیاندازید.

هر روز از ساعت 9 صبح تا 9 شب برای سر زدن به این بازارچه وقت دارید.

خیابان خرید گارلیک لین (Garlic Lane)

خیابان خرید گارلیک لین را از روی رستورانی به همین نام، نامگذاری نموده اند. خیابان خرید به طول 200 متر، مجموعه ای از فروشگاه های متنوع دارد که در آن ها طیف وسیعی از انواع محصولات عرضه می گردد. فروشگاه های این خیابان شامل فروشگاه های هنری و مغازه های سوغات و صنایع دستی، بوتیک های فشن، گالری های منبت کاری و... است.

این خیابان یکی از محبوب ترین خیابان های خرید در کوتا است و از آنجایی که کمی از خیابان اصلی فاصله دارد، در آن می توانید محصولاتی ارزان تر با قیمت های مناسب تر پیدا کنید. تنوع سوغات در این خیابان به اندازه تنوع آن ها در بازارچه هنری کوتاه است؛ انواع نقاشی، رومیزی های دست بافت و باتیک، ماسک ها و نقاشی های مینیاتوری سنتی و سایر سوغاتی های بالی در این فروشگاه ها عرضه می گردد.

برخی از مغازه ها قیمت هایی ثابت ولی معقول دارند، ولی در برخی از آن ها می توانید سر قیمت ها چانه بزنید. برخی از مغازه ها تا دیروقت باز هستند، ولی برخی از آن ها بعد از غروب آفتاب تعطیل می نمایند. هر روز از ساعت 8 صبح تا 9 شب می توانید برای گشت و گذار در این خیابان برنامه ریزی کنید.

دپارتمان استور ماتاهاری (Matahari department store)

دپارتمان استور ماتاهاری درست در مرکز کوتا اسکوئر واقع شده است. این مجموعه شامل فروشگاه های لباس و کفش، کتابفروشی و زیورآلات است و یک هایپرمارکت بزرگ دارد. تنوع قابل توجهی از پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری و سوغات در این فروشگاه عرضه می گردد. تقریبا هر آنچه که احتیاج داشته باشید اینجا پیدا می کنید و می توانید سوغاتی مورد نظرتان را خریداری کنید.

اوت لت های ورزشی در خیابان سانست

در این خیابان فروشگاه های زیادی قرار دارند که به اوت لت های ورزشی اختصاص یافته اند. در آن ها می توانید انواع پوشاک و لباس ورزشی، لباس ها و اکسسور های ورزش های ساحلی و تخته های موج سواری بخرید. این محصولات در این اوت لت ها با قیمت های بسیار کمی و با تخفیف های 80 درصدی عرضه می شوند و در بین آن ها محصولاتی از برندهای برتر پوشاک و وسایل ورزشی مشاهده می گردد.

اوت لت انیمال (Animale Factory Outlet)

برند انیمال توسط طراح مد فرانسوی ژک رو در سال 1970 پایه گذاری شد. این برند بیش از سه دهه است که در صنعت مد بین المللی فعالیت می نماید. این برند سبکی خلاقانه در ارائه پوشش های روزمره بانوان دارد و البته کیفیت را مد نظر قرار داده است. این سبک با الهام از لباس های رنگی منطقه مدیترانه طراحی می گردد. اوت لت برند انیمال در بالی، محصولات آن را با قیمت های معقول و مناسب عرضه می نماید. هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب برای خرید از این اوت لت فرصت دارید.

فروشگاه های هنری خیابان Poppies Lane II

صد متر ابتدایی خیابان Poppies Lane II میزبان مجموعه ای از مغازه های کوچک و بزرگ فروشگاه های هنری است که بازارچه هنری کوتا را به خاطر می آورند. از این مغازه ها می توانید انواع سوغات را با قیمت های مناسب بخرید. این سوغاتی ها بیشتر شامل انواع صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان بومی است. برخی از مغازه ها قیمت های ثابتی دارند، ولی در بیشتر آن ها می توانید چانه بزنید و قیمت را حتی تا نصف قیمت اولیه، کاهش دهید. ساعت کار این مغازه ها معمولا از 8 صبح تا 9 شب است.

دپارتمان استور Sogo

دپارتمان استور Sogo در کوتا و در مرکز خرید دیسکاوری واقع شده است. در این فروشگاه، مجموعه ای از بهترین برندهای پوشاک داخلی و بین المللی محصولات خود را عرضه نموده اند. برخی از مغازه های آن، اجناس بسیار متنوعی دارند؛ از لوازم آرایش گرفته تا عطر، پوشاک بانوان و آقایان و لوازم منزل. ساعت کار این دپارتمان استور هر روز از 10 صبح تا 10 شب است.

کوتا اسکوئر

کوتا اسکوئر یکی از محبوب ترین محله های خرید در بالی است و در 200 متری از بازارچه هنر کوتا واقع شده است و تا ساحل کوتا 50 متر فاصله دارد. این خیابان دو طرفه میزبان تعداد زیادی فروشگاه مد و اوت لت های غذایی است. به غیر از فروشگاه، مغازه و بوتیک های کوچک و بزرگ، یک دپارتمان استور هم در این منطقه وجود دارد.

در همین محدوده فروشگاه های بزرگ و هتل های مشهوری قرار گرفته اند. فروشگاه های برندهای مشهوری مثل آرمانی، گوچی، ورساچه و برندهای مشابه را می توانید پیدا کنید که محصولات خود را در ویترین های شیک و جذاب به نمایش گذاشته اند. تعدادی از برندهای باکیفیت داخلی نیز در این منطقه نمایندگی دارند. اوت لت های عرضه باتیک های باکیفیت و زیورآلات دست ساز لوکس از دیگر محصولات و فروشگاه هایی است که در کوتا اسکوئر خواهید دید.

برندهای پوشاک و لوازم ورزشی در بخش غربی کوتا اسکوئر قرار گرفته اند. کوییک سیلور، نایکی، آدیداس، دریم لند سرف، تنها چند نمونه از برندهای وزشی این منطقه است. رستوران ها در طرف شرقی قرار گرفته اند. در رستوران ها هم برندهای نام آشنایی را خواهید دید از جمله مک دونالد، کنتاکی فراید چیکن و.... به غیر از رستوران و فست فود، تعدادی کافه در این قسمت، آماده پذیرایی از گردشگران است. هر روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب برای بازدید از این منطقه و فروشگاه های آن فرصت دارید.

فروشگاه Rama Krisna

فروشگاه Rama Krisna در سال 2010 افتتاح شد. این فروشگاه یکی از اوت لت های گروه Krisna است که به سوغات و صنایع دستی و فروشگاه های هدیه اختصاص دارد. این فروشگاه فقط پنج دقیقه تا فرودگاه بین المللی فاصله دارد و یکی از فروشگاه های هدیه و سوغات 24 ساعته در جزیره است.

این فروشگاه، به بسته بندی های زیبا و محکمش شهرت دارد، بنابراین اگر می خواهید سوغات و هدیه بخرید و می خواهید بسته بندی زیبا و محکمی داشته باشد، از این بابت خیال تان راحت باشد. محصولات این فروشگاه بیشتر شامل پیراهن ها و تی شرت های مخصوص بالی، صنایع دستی و آثار هنری و اشیای آنتیک است.

فروشگاه Krisna Oleh-Oleh Khas Bali

این فروشگاه، سومین شعبه از این مجموعه در جزیره است و در سال 2009 افتتاح شده است. آن را گاهی به طور خلاصه Krisna 3 می نامند. این فروشگاه بزرگترین مرکز عرضه سوغات و هدیه است که هواداران زیادی در بین اهالی و گردشگران داخلی و خارجی دارد. یک رستوران در این فروشگاه وجود دارد که تنوع قابل توجهی از غذا و نوشیدنی را سرو می نماید.

لابی مجموعه، فضایی وسیع و راحت دارد و تنوع محصولات آن بسیار قابل توجه است و تقریبا همه با همه سلیقه ها می توانند محصول مورد نظر خود را در این فروشگاه پیدا نمایند. لباس های ساحلی، لباس های سنتی، منسوجات دست بافت، صندل، کیف و کفش، اکسسوری و جاکلیدی چند نمونه از هدایایی است که می توانید از این فروشگاه برای عزیزان خود بخرید.

فروشگاه Agung Bali Oleh-Oleh

فروشگاه Agung Bali Oleh-Oleh یکی دیگر از فروشگاه های هدیه و سوغات در کوتا است که به طور خلاصه آن را Agung Bali می نامند. سنتی ترین و جذاب ترین سوغاتی ها و صنایع دستی منطقه را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید. این فروشگاه فضایی بزرگ و وسیع دارد و بخش های زیادی برای استراحت خریداران در گوشه و کنار آن در نظر گرفته شده است.

جلوی فروشگاه، محوطه ای بزرگ به پارکینگ اختصاص یافته است. تنوع محصولات آن بسیار قابل توجه است و تقریبا هر آنچه که به عنوان هدیه در نظر داشته باشید، اینجا پیدا می گردد. از صنایع دستی و پوشاک سنتی گرفته تا زیورآلات و کیف و کفش. حتی چند غرفه به فروش اسنک های محلی اختصاص دارد.

منبع: کجارو / bali-indonesia.com
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 473

به "راهنمای خرید در کوتا، اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در کوتا، اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید