راهنمای سفر به پکن

به گزارش مجله آراد، شهر پکن پایتخت چین می باشد. شهر پکن دارای تمدن باستانی است که به 3000 سال پیش برمی شود. شهر پکن دارای جاذبه های گردشگری فراوانی مانند آثار باستانی و طبیعت زیبا است. گردشگران تور چین می توانند در این شهر از دیوار عظیم چین، شهر ممنوعه زیبا، کاخ تابستانی، پارک بی های، کوه شیانگ شان و معبد آسمانی دیدن نمایند. قبل از سفر به پکن بهتر است راهنمای سفر به پکن را مطالعه کنید .

راهنمای سفر به پکن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به پکن

بهترین زمان سفر با تور پکن ماه های مه، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است. بهتر است در روز اول ماه مه و روز ملی چین به پکن سفر نکنید چراکه بسیار شلوغ است. زمستان و تابستان این شهر طولانی بوده و بهار و پاییز کوتاه و خشگی دارد.

زمان پرواز

مدت زمان پرواز از تهران تا پکن هفت ساعت و نیم می باشد. و همین طور در راه برگشت مدت زمان پرواز شش ساعت و نیم می باشد.

محل اقامت در پکن

پکن از شلوغ ترین شهر های دنیا می باشد . بنابر این هتل های زیادی دارد که تعداد آنها به 5000 تا می رسد. از هتل های لوکس و بزرگ گرفته تا هتل های متوسط در هر منطقه ای که بخواهید وجود دارد. اگر دوست دارین در بهترین هتل های 5 ستاره این شهر اقامت کنید هتل گرند هیات، هتل هیلتون، هتل شانگری لا چاینا ورلد، هتل رافلز و هتل ماریوت سیتی وال را رزرو کنید. همچنین هتل دابل هپینس، هتل رد وال گاردن، هتل پارک پلازا، هتل نووتل پیس، هتل نووتل جزو هتل های متوسط شهر پکن می باشد که امکانات خوبی دارد.

اختلاف زمانی

چینی ها در نیمه اول سال سه ساعت و در نیمه دوم سال چهار ساعت و نیم جلوتر از ما هستند.

تبدیل ارز

بهترین مکان برای تبدیل دلار به پول چین هتل ها هستند. که به ازای هر اتاق هر روز 200 دلار exchange می نمایند. در چین اسکناس تقلبی فراوان است که در هنگام خرد کردن پول باید مراقب بود.

حمل و نقل

در شهر پکن انواع وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین تاکسی وجود دارد. استفاده از مترو و اتوبوس بسیار ارزان تر است . اما به دلیل شلوغ بودن آنها می توانید از تاکسی که کرایه چندانی نیز ندارد بهره ببرید.

کجا برم

شهر بزرگ پکن پر از جاذبه های توریستی است . این شهر در صنعت گردشگری بسیار پیشرفته است. در سفر به پکن شهر ممنوعه ،دیوار بزرگ چین ، معبد بهشت، میدان تیان آن مین ،معبد لاما، دریاچه هوهای، پارک بین المللی پکن، پارک بی های و قصر تابستانی دیدن کنید که هر کدام از آنها از معروف ترین جاذبه های گردشگری در دنیا محسوب می گردد. همچنین برای تفریح هپی والی، پارک آبی واتر کیوب و شهر بازی شیجینگ شان را نباید فراموش کنید.

شهر پکن دومین شهر پرجمعیت چین بعد از شانگهای است . پکن در سال 2013 جمعیت 21 ملیون نفری داشته است. این شهر مرکز سیاسی فرهنگی و آموزشی کشور به حساب می آید. همچنین فرودگاه بین المللی پکن از نظر تعداد مسافران دومین فرودگاه بین المللی دنیا محسوب می گردد.پکن دارای قدمت سه هزار ساله می باشد و دارای آثار تاریخی بسیار ارزشمندی است. در این مطلب به توضیحاتی در خصوص بهترین راه سفر به پکن می پردازیم گفتنی است آژانس سعادت سیر گیتی در زمینه تورهای هوایی فعالیت دارد.

این شهر دارای آب و هوایی بارانی است . و دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد خشک می باشد.همچنین بهترین زمان سفر به این شهر ماه های شهریور و مهر (سپتامبر، اکتبر) است که به پاییز طلایی پکن معروف است.در سالهای اخیر تور پکن و همچنین تور چین طرفدارای زیادی پیدا نموده است.

راه های ورود به شهر پکن

مسافت بین ایران و چین بسیار طولانی است پس پیشنهاد می کنیم سفر از جهت های هوایی که مطمئن ترین ارزان ترین ، سریع ترین سفر به پکن است را انتخاب کنید. اما کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند می توانند جهت های دیگری را برای سفر به پکن انتخاب نمایند.

هواپیما

با استفاده از خطوط هوایی ایرانی مانند ایران ایر به وسیله فرودگاه بین المللی امام خمینی مستقیم به پکن سفر کنید. همچنین با استفاده از پروازهای قطر ایرویز، اتحاد و امارات، که خطوط هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند به شهر پکن سفر کنید.

گفتنی است که فرودگاه پکن در فصل های تابستان و بعد از اتمام سال تحصیلی بسیار شلوغ است. پس بلیط را به موقع خریداری کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

خدمات و امکانات هواپیمایی پکن به سرعت در حال رشد است . به طوری که طبق برنامه این کشور در سال 2029 تعداد هواپیماهای کشور چین سه برابر می گردد.

قطار

همچنین سفر به پکن با استفاده از خطوط ریلی و به وسیله کشورهای همسایه چین امکان پذیر است. برای سفر به چین نزدیکترین کشورها به ایران روسیه و قزاقستان هستند. هم می توان به وسیله قطار از مسکو به مغولستان و سپس به پکن برسید و هم می توانید از شهر آلماتی قزاقستان به سمت شهر شین جیانگ چین سفر کنید و از آنجا یا با قطار یااتوبوس به پکن برسید.

جاده زمینی

از کشورهای همسایه چین به صورت زمینی می توان به این کشور وارد شد. در حال حاضر به وسیله مرز هند نمی توان به راحتی وارد چین شد چرا که روابط این دو کشور سرد است . مگر با داشتن مجوز های مخصوص .بهتر از است قبل از سفر زمینی به چین مجوز های لازم را کسب کنید. همچنین ورود به این کشور به وسیله پاکستان با توجه به وجود کوهستان ها سخت و صعب العبور است. هرچند اگر به دنبال ماجراجویی هستید مناطق طبیعی زیبا و منحصر به فردی در راه وجود دارد.

گفتنی است که جاده واکستان چین در زمستان بسته می گردد و در حال حاضر امکان ورود از افغانستان نیز وجود ندارد.

منبع: لذت سفر
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 379

به "راهنمای سفر به پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید