دیدار سفیر اندونزی با رییس صداوسیما، آمادگی برای گسترش همکاری ها

به گزارش مجله آراد، سفیر اندونزی در ایران در دیدار با رییس صداوسیما، از علاقه مندی کشورش به بهره مندی از توانمندی های فنی و علمی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد.

دیدار سفیر اندونزی با رییس صداوسیما، آمادگی برای گسترش همکاری ها

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صداوسیما، اکتاوینو علیمودین، سفیر جمهوری اندونزی در تهران در ابتدای این ملاقات، ریاست سازمان صداوسیما بر مؤسسه توسعه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (AIBD) را به دکتر عسکری تبریک گفت و از میزبانی شایسته سازمان صداوسیما در برگزاری مجمع عمومی AIBD در تهران تشکر کرد.

وی که کشورش پیش از ایران ریاست AIBD را بر عهده داشت، تأکید کرد: توانمندی های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بدون شک می تواند به شکوفایی AIBD منجر گردد.

علیمودین با اشاره به اینکه صداوسیما در زمینه های فنی و فراوری برنامه، شبکه های بسیار حرفه ای در سطح بین المللی دارد، گفت: کشورش بسیار علاقمند است از توانایی ها و تجربیات فنی و فراوری صداوسیما بهره مند گردد.

سفیر اندونزی همچنین خواهان ارائه آموزش های رسانه ای به این کشور از سوی دانشگاه صداوسیما شد.

علیمودین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس مجلس و رییس جمهور اندونزی به ایران خواهان ملاقات های مرتب و دوره ای مقامات رسانه ای دو کشور برای گسترش همکاری ها شد.

دکتر عسکری، رییس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار، اندونزی را بزرگترین کشور مسلمان در آسیا با جایگاهی ویژه دانست و گفت: سازمان صداوسیما آمادگی دارد تا روابط رسانه ای خود را با اندونزی توسعه دهد.

وی با اشاره به همکاری های فنی گسترده سازمان صداوسیما با کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقا، برای انتقال تجربیات فنی ایران به اندونزی اعلام آمادگی کرد.

دکتر عسکری به اتمام مهلت تفاهم نامه همکاری رسانه ای دو کشور که تا سال 2015 اعتبار داشت اشاره نمود و اضافه نمود: تمدید این یادداشت تفاهم می تواند مبنایی برای توسعه روابط رسانه ای دو کشور باشد.

رییس سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به محتوای بین المللی قابل عرضه رسانه ملی گفت: این سازمان آمادگی دارد علاوه بر شبکه های رسمی دولتی اندونزی قراردادهای همکاری با شبکه های خصوصی این کشور نیز منعقد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 553

به "دیدار سفیر اندونزی با رییس صداوسیما، آمادگی برای گسترش همکاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سفیر اندونزی با رییس صداوسیما، آمادگی برای گسترش همکاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید