خالق سیمز: هوش مصنوعی سیمز 1 از انسان بهتر بازی می کرد
به گزارش مجله آراد، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد بازی سیمز (The Sims)، نیویورک تایمز (The New York Times) با خالق بازی سیمز 1، ویل رایت (Will Wright) گفت وگو نموده و او توضیحاتی درباره نحوه برنامه نویسی هوش مصنوعی بازی ارائه داده است.

یکی از منابع الهام این سیستم ظاهرا از جایی غیرمنتظره یعنی آتش سوزی خانه او در سال 1991 نشأت می گیرد. البته این آتش سوزی مثل آتش هایی که در سیمز اتفاق می افتند نبود که معمولاً به خاطر مهارت پایین آشپزی شخصیت ها و نزدیک بودن آن ها به توستر رخ می دهد. خانه رایت در آتش سوزی منطقه اوکلند هیلز گرفتار شد. او می گوید: وقتی به ویرانه های خانه ام برگشتم، متوجه شدم که تنها چیزهای زنده ای که به جای مانده اند مورچه ها هستند. آن ها برای زنده ماندن در برابر آتش، به عمق زمین پناه برده بودند و از لاشه هایی که پیدا می کردند تغذیه می کردند.
خواندنی ها
نبوغ نهفته پشت هوش مصنوعی سیمز | جعبه ابزار بازی سازان (131)
ساختن دوباره زندگی و کوشش برای بدست آوردن وسایل اولیه مورد احتیاج، در شکل گیری ایده سیمز نقش داشت. اما مشاهده رفتار مورچه ها هم الهام بخش او بود، چون در همان زمان، بازی سیم انت (SimAnt) نیز در حال توسعه بود. هنگام طراحی هوش مصنوعی سیمز، سیستمی مشابه مورچه ها برای آن ها در نظر گرفته شد، با این تفاوت که در سیم انت، مورچه ها اولویت های خود را بر اساس نشانه های شیمیایی در محیط معین می کردند، اما در سیمز، این اولویت ها بر اساس اشیا معین می شد. یخچال به نوعی اعلام می کرد که می تواند گرسنگی را کاهش دهد، تخت اعلام می کرد که خستگی را کم می نماید و به همین ترتیب.
مشکل اینجا بود که سیم ها یا همان شخصیت های بازی بیش از حد باهوش بودند و به خوبی احتیاجهایشان را مدیریت می کردند. رایت شرح می دهد: در نسخه های اولیه بازی، هوش مصنوعی بیش از حد خوب بود. تقریباً هر کاری که بازیکن انجام می داد، از حالتی که سیمز روی حالت اتوماتیک اجرا می شد، بدتر بود.
استودیوی مکسس (Maxis) مجبور شد این سیستم را ضعیف تر کند و به جای آن، سیم ها را طوری تنظیم کند که به طور تصادفی از میان چند اولویت اصلی خود یکی را انتخاب نمایند. این همان چیزی است که باعث شد در بازی، سیم ها گاهی به جای رفتن به دستشویی خودشان را خیس نمایند، به جای تمیز کردن آشپزخانه، یک کاسه غلات برای خودشان آماده نمایند و حتی قبل از این که غذایشان را بخورند، حواسشان پرت شده و کار دیگری انجام دهند. در دنباله های بعدی این مشکل کمی اصلاح شد و سیم ها کمی مستقل تر شدند، به طوری که بازیکن می توانست بدون نگرانی آن ها را دیدن کند.
خواندنی ها
سیمز 1 و 2 با تمام بسته های الحاقی دوباره روی کامپیوتر منتشر شدند
منبع: PCGAMER
منبع: دیجیکالا مگ