با 10 شهر جذاب دنیا در سال 2017 آشنا شوید

به گزارش مجله آراد، لونلی پلانت، بزرگترین انتشارات کتاب راهنمای گردشگری دنیا فهرستی از 10 شهر جذاب که در سال 2017 باید دید را منتشر کرد.

با 10 شهر جذاب دنیا در سال 2017 آشنا شوید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، لونلی پلانت که سالانه میلیون ها جلد کتاب راهنمای مسافرت و گردشگری در سطح دنیا منتشر و به فروش می رساند و در 40 سال گذشته یکی از معتبرترین منابع راهنما برای توریست ها بوده، در جدیدترین کتاب خود اقدام به معرفی 10 شهر نموده که باید در سال 2017 میلادی دید.

1. بوردو (فرانسه)

شهر بوردوی فرانسه که زمانی به آن زیبای خفته گفته می شد، حالا دیگر کاملا بیدار است و آماده میزبانی از گردشگران بین المللی با جاذبه های چشمگیر و مناظر طبیعی خود است.

این شهر قرار است از اواسط سال آینده به شبکه راه آهن سریع السیر اروپا متصل گردد و همین موضوع فاصله زمانی این شهر را از پاریس به دو ساعت کاهش می دهد. بوردو یکی از قطب های فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین المللی و به عنوان یک مرکز بزرگ روشنفکری و هنری نیز مطرح است و نقاشان و نویسندگان سرشناسی در این شهر زندگی می نموده ند. معماری این شهر نیز از جمله میراث برجسته و قابل توجه آن است.

2. کیپ تاون (آفریقای جنوبی)

کیپ تاون در آفریقای جنوبی که از آن به عنوان شهری آفریقایی با چشم اندازی بین المللی یاد می گردد، کوشش های زیادی نموده تا علاوه بر زیبایی طبیعی از لحاظ فرهنگی و سنن مختلف نیز برای مسافران خارجی جذابیت داشته باشد.

این شهر محبوب ترین مقصد دنیاگردان در قاره آفریقا است و پس از ژوهانسبورگ، پرجمعیت ترین شهر قاره سیاه محسوب می گردد. همچنین قرار است موزه هنرهای مدرن آفریقا نیز از ماه سپتامبر امسال به عنوان بزرگترین موزه هنر های معاصر در کل آفریقا شروع به کار کند.

3. لس آنجلس (آمریکا)

لس آنجلس که پیش از این بیشتر به عنوان شهر سلبریتی ها شناخته می شد، حالا به یک مقصد گردشگری فرهنگی مهم تبدیل شده و از قبل نیز خیلی در دسترس تر است. هم اکنون 50 هتل نیز در این شهر توریستی در حال ساخت است.

از ابتدای سال 2016 نیز تا به امروز بالغ بر 5.6 میلیون گردشگر خارجیِ از لس آنجلس دیدن نموده اند تا این شهر پس از نیویورک پربازدیدترین شهر در آمریکای شمالی باشد. گردشگری لس آنجلس میزبان طیف متنوعی از گردشگران است و به ترتیب لندن ، ونکوور، شانگهای ، توکیو و پاریس پنج منبع اصلی تغذیه گردشگران خارجی آن محسوب می شوند.

4. مریدا (مکزیک)

شهر مریدا که پایتخت منطقه یوکاتان مکزیک محسوب می گردد، دارای میراث منحصر به فرد از دوره مایاها و دوران استعمار است. این شهر امسال به عنوان پایتخت فرهنگی قاره آمریکا انتخاب شده و بنابراین بازدیدنمایندگان می توانند در انتظار مجموعه ای از رویدادهای جذاب فرهنگی در این شهر باشند. ضمن این که مردیدا از جمله امن ترین شهرهای مکزیک است.

5. اوهرید (مقدونیه)

پنجمین شهری که انتشارات لونلی پلانت آن را به گردشگران در سال 2017 پیشنهاد می نماید، اوهرید یکی از شهرهای کشور مقدونیه است که به بهشت گردشگران معروف است.

این شهر میزبان 30 آرامگاه تاریخی است و همچنین بقایای کاخ هایی که رومی ها در زمان فرمانروایی خود در این شهر ساخته اند جلوه ویژه ای به این شهر داده است. دریاچه زیبای اوهرید که ژرف ترین دریاچه اروپاست نیز در این شهر واقع شده است.

6. پیستویا (ایتالیا)

از شهر پیستویا که در منطقه توسکانی ایتالیا واقع شده است، به سبب تمرکز هنر و معماری در این شهر با عنوان فلورانس کوچک یاد می گردد؛ اما با این وجود این شهر زیبا در مقایسه با فلورانس گردشگران بسیار کمتری دارد، اما در سال 2017 که پیستوریا شهر فرهنگ ایتالیا انتخاب شده، همه چیز تغییر خواهد نمود. این فرصت بسیار مناسبی است که این شهر ظرفیت های گرشگری منطقه توسکانی ایتالیا را به نمایش بگذارد.

7. سئول (کره جنوبی)

کوشش های زیادی در طول بیش از یک دهه اخیر برای تبدیل سئول به شهری زیبا و جذاب برای گردشگران اجرا شده و با انجام چندین پروژه عظیم عمرانی این شهر آماده است تا چهره جدید خود را در سال 2017 برای بازدیدنمایندگان رونمایی کند. سئول در امسال میلادی میزبان بیش از 10 میلیون گردشگر بین المللی بوده است.

8. لیسبون (پرتغال)

نام شهر لیسبون پرتغال علی رغم این که دارای فرهنگ، مناظر و آشپزی فوق العاده ای است، کمتر در کنار شهرهای معروف جنوب اروپا چون بارسلون و رم دیده می گردد؛ اما همین موضوع باعث شده تا پایتخت پرتغال شهری ارزان برای گردشگران باشد و کاهش قیمت یورو نیز مزید بر علت بوده است. لیسبون در 7 سال اخیر یکی از بالاترین نرخ های رشد را در جذب گردشگر بین المللی به ثبت رسانده است.

9. مسکو (روسیه)

روسیه در چند سال اخیر تمرکز ویژه ای بر تقویت گردشگری خود داشته است و بر اساس اعلام اتحادیه دنیاگردی روسیه، تا به امروز بیش از 29.4 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری این کشور در امسال میلادی بازدید نموده اند. در این میان مسکو که میزبان رقابت های جام دنیای 2018 است به سبب تنوع در جاذبه های گردشگری فرهنگی، تاریخی و هنری خود پربازدیدترین شهر روسیه بوده است.

10. پورتلند (آمریکا)

شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا که از آن به عنوان شهر آینده آمریکا یاد می گردد، مقصدی محبت آمیز و صمیمی، پایدار و اخلاقی است که زندگی خوب و تفریحات را در مقایسه با جاه طلبی و بلندپروازی در اولویت قرار می دهد.

رودخانه ویلامیت شهر پورتلند را به دو بخش تقسیم می نماید و قله های کوهستانی نیز شهر را محصور نموده است. گردشگرانی که در سال آینده به پورتلند سفر می نمایند این فرصت را خواهند داشت تا خورشیدگرفتگی 21 اوت یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی دنیا را به خوبی تماشا کنید.

منبع:ایسنا

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 892

به "با 10 شهر جذاب دنیا در سال 2017 آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با 10 شهر جذاب دنیا در سال 2017 آشنا شوید" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 شهر جذاب دنیا در سال 2017 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید