جلوگیری از 1329مورد تغییر کاربری غیرمجاز در نوروز

به گزارش مجله آراد، فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با اعلام اینکه در شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز با رشد 73 درصدی روبرو هستیم، گفت: با کوشش ماموران یگان های حفاظت از 1329 مورد تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی دربازه زمانی تعطیلات نوروز جلوگیری شد.

جلوگیری از 1329مورد تغییر کاربری غیرمجاز در نوروز

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا سرهنگ ابراهیم حسن آبادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با برنامه ریزی منسجم و فعال کردن گشت های حفظ کاربری شاهد عملکرد مطلوب یگان حفاظت در توقف تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی نسبت به سنوات گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: در راستای مقابله با فرصت طلبان، حفاظت از اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز تعداد 6596 گشت خودرویی و موتوری و تعداد 11 هزار و 444 گشت پیاده در مراکز استان و شهرستان ها فعال بودند.

وی ادامه داد: در مدت مذکور تعداد 5127 فقره تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی و اخطاریه صادر که از این تعداد 1329 مورد منتج به توقف عملیات تغییر کاربری زمین های کشاورزی شد.

سرهنگ حسن آبادی با اعلام اینکه در بازه زمانی یاد شده تعداد 496 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در راستای قانون حفظ کاربری، اعمال قانون شد، گفت: در مجموع یگان حفاظت استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، فارس و اصفهان عملکرد بهتری در این خصوص در مقایسه با سایر استان ها داشتند.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز با رشد 73 درصدی نسبت به مدت مشابه آن روبرو هستیم، توضیح داد: عملکرد قابل توجه مذکور علی رغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی بیانگر زحمات و کوشش های همکاران ستادی و اجرایی در زمینه حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی است ، همچنین این مهم گویای این امر است که سودجویان و فرصت طلبان حتی در شرایط خاص (قرنطینه) نیز به دنبال منفعت طلبی خود هستند.

سرهنگ حسن آبادی در انتها با اعلام اینکه مجموعه اقدامات موثر یگان حفاظت و سازمان امور اراضی در حفظ زمین های کشاورزی مورد توجه و قدردانی دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفته است، گفت: سامانه حفاظت از اراضی کشاورزی با شماره تماس 131 آماده دریافت گزارش مربوط به تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1157

به "جلوگیری از 1329مورد تغییر کاربری غیرمجاز در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از 1329مورد تغییر کاربری غیرمجاز در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید