توییت های ایلان ماسک جنجالی شد، واکنش تند اپل و IBM

به گزارش مجله آراد، دیجیاتو نوشت: ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس اخیراً پست های جنجالی را منتشر نموده که در آن ها با تئوری های توطئه یهودستیزانه موافقت شده، از رجحان سفیدپوستان حمایت نموده و به مبارزه با اتحادیه ضد افترا ادامه داده است. در پی این پست ها، ظاهراً اپل و IBM تصمیم گرفته اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند.

توییت های ایلان ماسک جنجالی شد، واکنش تند اپل و IBM

Axios به نقل از منابع خود در گزارش تازهی اشاره نموده که اپل انتشار تبلیغات های خود در ایکس را متوقف نموده است و شرکت های بزرگ دیگر نیز این روند را دنبال نموده اند. نیویورک تایمز نیز گزارش داده که دیزنی انجام تبلیغات در ایکس را نیز متوقف می نماید و CNBC نیز به همین موضوع برای کمپانی برادران وارنر اشاره نموده است. بعلاوه Axios در گزارش دیگری اعلام نموده که پارامونت و Comcast / NBCUniversal نیز از این روند تحریمی حمایت نموده اند.

IBM اولین شرکتی بود که روز پنجشنبه گفت انتشار تبلیغات های خود در ایکس را متوقف می نماید. این شرکت با انتشار بیانیه ای برای ورج گفت که این شرایط کاملاً غیرقابل آنالیز را تحلیل خواهد نمود.

شرکت های تحریم کننده تبلیغات توییتر به همین چند مورد محدود نمی شوند و بلومبرگ اشاره نموده که Lionsgate نیز تمام تبلیغات خود در این پلتفرم را به حالت تعلیق درآورده است. کمیسیون اروپا نیز با ارسال یک پیغام داخلی به رهبران خود گفت که به علت نگرانی های گسترده مربوط به انتشار اطلاعات نادرست، تبلیغات خود در این پلتفرم را متوقف نموده است. حتی کاخ سفید نیز به اقدامات ماسک واکنش منفی نشان داده است.

رابطه بین اپل، ایکس و ایلان ماسک

اپل یکی از بزرگ ترین تبلیغ کنندگان ایکس محسوب می گردد و معمولاً برای تبلیغ محصولات تازه خود از این پلتفرم یاری می گیرد. بعلاوه در جریان رویدادهای پرمخاطب غول سازنده آیفون، انیمیشن های سفارشی برای دکمه لایک پست های مربوط به این رویدادها طراحی می گردد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه ای از ماه سپتامبر با CBS Sunday Morning درباره ادامه ارتباط شرکت خود با ایکس صحبت کرد و گفت: چیزهایی در این رابطه وجود دارد که آن ها را دوست ندارم و یهودی ستیزی را نفرت انگیز خواند. او بعلاوه گفت که اپل دائماً درباره انتشار تبلیغات خود در ایکس تصمیم گیری می نماید، اما در آن موقع هیچ اشاره ای به توقف این برنامه ها نشده بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2422

به "توییت های ایلان ماسک جنجالی شد، واکنش تند اپل و IBM" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییت های ایلان ماسک جنجالی شد، واکنش تند اپل و IBM"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید