تغییر شکل سفرها در اثر کرونا

به گزارش مجله آراد، ویروس کرونا سفر بعدی شما را چه خوب چه بد تغییر خواهد داد

تعطیلات تابستانی امسال کمی متفاوت خواهد بود. چراکه، علاوه بر مهیا کردن وسایل شنا و دوربین برای سفری با کشتی کروز به دریای کارائیب شرقی در ماه آگست، باید همراهتان یک خروار ماسک، ضدعفونی کننده دست و ماده گندزدا هم ببرید. بنابراین امسال قطعا با تغییر شکل سفر نسبت به سال های قبل رو به رو خواهید شد.

تغییر شکل سفرها در اثر کرونا

هنری پرز که برای یک شرکت دفع آفات در بوستون کار می کند، می گوید: حالا باید هنگام سفر خودم تمام اتاقم را ضدعفونی کنم. با وجودیکه کادر نظافت این کار را به خوبی انجام می دهند، اما دوست دارم که لایه های امنیتی بیشتری ایجاد کنم.

شاید اگر پرز چنین رفتاری را قبل از اپیدمی کرونا از خود نشان می داد کمی عجیب به نظر می رسید. اما این رفتار می تواند مهر تاییدی به یکی از سه موضوع اصلی و شاید تغییراتی باشد که معرف سفرهای آینده است.

شیانگ لی، مدیر مرکز امریکایی-آسیایی تحقیقات گردشگری و هتلداری دانشگاه تمپل فیلادلفیا، می گوید: صنعت گردشگری نیازمند ارتباط کاری بهتر با مهمانان است تا آن ها را از ایمنی و بهداشت مطمئن سازد.

ویروس کرونا چطور تعطیلات بعدی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

  • هزینه کمتری برای سفر پرداخت خواهید کرد. به دنبال داد و ستدهای بیشتر و قیمت های مناسب تر باشید.
  • بلیط شما انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت. ممکن است تا آخر سال و یا حتی بیشتر از آن به تغییر قیمت و قوانین استرداد بلیط نیازی نباشد.
  • تعطیلاتتان پاک تر و ایمن تر خواهد بود. ایرلاین، کشتی کروز و هتلی که برای سفر انتخاب می کنید، در این ایام بر بهداشت و ایمنی خود تاکید بیشتری خواهند کرد.

لی می گوید: این سه مورد همگی به بازگرداندن مشتریان کمک خواهند کرد.

چطور می توانید با هزینه ای کم سفر کنید؟

اینگا اشتومف که هتلی کوچک در شهر هوپن ایسلند دارد پیش بینی می کند که رقابت بر سر قیمت ها با شروع دوباره سفرها از سر گرفته خواهد شد.

گروه Trip.com، که شرکتی در شانگهای است و آژانس های آنلاین عرضه کننده تورهای مسافرتی مثل Trip.com، Skyscanner و Ctrip.com از های زیرمجموعه این کمپانی هستند معتقد هستند که قیمت تورهای چین شاید یکی از نشانه های رویدادهای پیش رو باشد. قیمت برخی از تورها تا 50 الی 80% نیز کاهش پیدا کرده است.

وندی مین سخنگوی این کمپانی می گوید: در حال حاضر، بیش از 1600 جاذبه گردشگری در چین بازگشایی شده اند. ما پیشتر شاهد علاقه بسکمک از مردم بوده ایم.

مسافران پیشتر نیز شاهد کاهش قیمت قابل ملاحظه ای در سفرهای امریکای شمالی بوده اند. این کاهش قیمت شامل 80% کاهش قیمت در هتل ها و بیش از 40% کاهش قیمت در قیمت بلیط هواپیما بوده است. اما به محض اینکه اقدامات حفاظتی برداشته شود، به دلیل رقابت سختی که میان آژانس ها رخ می دهد، قیمت ها حتی کمتر نیز خواهد شد.

منعطف کردن برخی قوانین برای شما

کارشناسان بر این عقیده اند که تعطیلات پیش روی شما وجهه هایی از انعطاف پذیری را خواهند داشت. بحران ویروس کرونا بسکمک از مجریان سفر و گردشگری را وادار کرده است تا قوانین خود را منعطف کنند.

ونسا اشنایدر بنیان گذار گردشگری The Luxury Service در لس آنجلس می گوید: مجریان تورها و هتل ها معمولا مایل هستند تا انعطاف بیشتری برای شرایط استرداد یا اعتباردهی برای سفرهای آینده درنظر بگیرند.

طرفداران سفر و گردشگری انتظار دارند تا انعطاف پذیری هایی که در حال حاضر بر شرایط سفر حاکم است تا انتهای امسال و یا احتمالا بیشتر از این زمان، جاری باشد. احتمال بازگشت ویروس کرونا، فروش بیشتر بلیط هواپیما و یا ررزو اتاق های هتل را با مشکل روبرو خواهد کرد.

اما نوع دیگری از انعطاف پذیری هم وجود دارد که ممکن است بر آینده سفرتان تاثیرگذار باشد. و این انعطاف پذیری چیزی نیست جز تمایل یک کشور به اینکه به شما اجازه عبور از مرزهای خود را بدهد یا خیر. آیا مقاصد گردشگری محبوبی مثل فرانسه و ایتالیا به گردشگران امریکایی اجازه بازدید از آن ها را خواهند داد؟ یا این کشورها شروع به مطالبه صدور گواهی نامه سلامت یا ویزا خواهند کرد؟

اشنایدر می گوید: این مسئله ای است که ما به دقت تحت نظر داریم.

بهداشت را رعایت کنید تا ایمن بمانید

در این بخش به بررسی روش دیگری می پردازیم که ویروس کرونا از طریق آن تعطیلات بعدی شما را تغییر خواهد داد. تیم کرین که ویلایی لوکس در کاستا ریکا را اداره می کند، می گوید : مسافران می خواهند که همه چیز از تمیزی برق بزند. تمرکز باید روی آرامش خاطر مسافران باشد. به همین دلیل ایمنی و سلامت باید در درجه اول اهمیت قرار بگیرند.

در ویلای لوکس تیم کرین، از زمان اپیدمی ویروس کرونا، خدمات نظافتی را ارتقا داده اند. کرین نیروی خدماتی تمام وقتی را به خدمت گرفته تا هر روز لباس ها و ملافه ها را بشویند و به پاکسازی محیط داخلی خانه بپردازند. این ها خدماتی هستند که به نظافت روزانه معمول خانه اضافه شده اند تا کسانی که وسواسی هستند هم احساس راحتی کنند.

در مقیاسی وسیع تر، ایرلاین ها برخی از روش های مسافرگیری خود را تغییر داده اند تا از این طریق مسافران را ایمن نگه دارند. برای مثال، هواپیمایی دلتا پس از شیوع کرونا، در هر سفر خود فقط 10 مسافر را جابجا می کند تا از این طریق خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برساند. و همینطور ایرلاین ها صندلی های میانی هواپیماهای خود را خالی نگه می دارند تا فاصله اجتماعی حفظ شود. این برنامه ها مادامیکه ظرایب باری هواپیماها اجازه می دهند، ادامه خواهند داشت. فراتر اینکه، این موضوع ممکن است به مقامات بهداشتی بستگی داشته باشد که مسافران تا چه مقدار به هم نزدیک شوند.

وین اسمیت، استاد هتلداری و گردشگری دانشکده چارلستون معتقد است که تکنولوژی به حفظ فاصله اجتماعی کمک خواهد کرد. او می گوید: انتظار دارم که اتوماسیون بیشتری به این صنعت راه پیدا کند. مواردی مثل چک-این توسط خود افراد و یا خدمات دربانی توسط برخی اپلیکیشن ها. همچنین فکر می کنم که توسط یک اپلیکشین و یا تبلت، شاهد اتوماتیک سازی بیشتری نیز در خدمات غذایی باشید.

و در آخر اینکه: ویروس کرونا سفر بعدی شما را تغییر خواهد داد. شما هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد، با انعطاف پذیری بیشتری نسبت به قبل روبرو خواهید شد و اگر فردی وسواسی هستید هیچ زمانی برای سفر بهتر از حالا نخواهد بود، چرا که همه چیز ضدعفونی و بسته بندی شده است.

توماس سوئیک، مولف کتاب لذت سفر می گوید: اما ارزشمند خواهد بود. شهرهایی که به حضور گردشگران عادت کرده اند، دوباره مثل سابق خواهند شد. ساکنان آن ها به جای ناراحت شدن از حضور ما، از دیدن دوباره ما شاد خواهند شد.

سه موردی که ویروس کرونا ممکن است آن ها را بکشد

صبحانه بوفه. استیفن فوفانوف متصدی هتل Domaine Madeleine در پورت آنجلس واشینگتن که در کنار اتاق سرویس صبحانه رایگان ارائه می دهد، می گوید: هتل ها ناگذیر هستند تا به طور جدی، درباره روش سرو غذاهای خود بازنگری کنند. ما سرویس صبحانه معمول خود را با بردن صبحانه به اتاق مسافران حذف کرده ایم.

سفرهای بین المللی. سیمونه سمپرینی مدیر عامل TourScanner پیش بینی می کند: حداقل در ابتدای کار، بیشتر پروازها به صورت داخلی انجام خواهند شد. پس از اینکه ممنوعیت ها برداشته شد، تعداد گردشگران ملی و منطقه ای بیشتر خواهد شد. کشورها در زمان های متفاوت از این بحران خارج خواهند شد و تنها راه جلوگیری از ورود دوباره ویروس کرونا به آن ها، این است که مرزهای ملی خود را بسته نگه دارند.

صندلی کنسرت ها و مکان های پرازدحام. مایکل شریدان استادیار مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه تمپل می گوید: فاصله اجتماعی همیشه با ما خواهد بود. تشکیل اجتماعات بزرگ تر مانند فستیوال ها و کنسرت ها، تا زمانی که برای تضمین تجربه سفری امن برای تمامی اعضای خانواده، واکسن و یا پادتن های شناخته شده ای معرفی نشود، در برنامه سفر بسکمک از افراد جایی نخواهد داشت.

منبع: فلای تودی
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1085

به "تغییر شکل سفرها در اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شکل سفرها در اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید