تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه و تجارت مبتنی بر ارزهای ملی پیگیری گردد

به گزارش مجله آراد، جمعی از فعالان مالی و تجاری ایران به سرپرستی کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه در جریان سفر به دمشق و ملاقات و گفت وگو با مسئولان و فعالان مالی سوریه، راه چاره های توسعه روابط تجاری ایران دو کشور را آنالیز کردند.

تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه و تجارت مبتنی بر ارزهای ملی پیگیری گردد

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، در ملاقات با مقامات ارشد وزارتخانه های دارایی، اقتصاد و تجارت داخلی سوریه گفت: تجارت سودمند و افزایش تبادلات مالی ایران و سوریه از اهداف این سفر است.

کیوان کاشفی ادامه داد: در جهت افزایش مبادلات مالی پیشنهاد می گردد بانک مشترکی برای پشتیبانی از فعالیت های مالی تأسیس گردد تا فعالان مالی دو طرف با ارز های محلی لیره و ریال تعامل داشته باشند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران اضافه نمود: کاهش تعرفه های گمرکی و تسهیل در فرآیندهای مبادلات تجاری، صنعتی و کشاورزی از مواردی است که باید مسائل و مسائل مربوطه را حل کرد و به آن پرداخت.

کاشفی در ادامه به حذف تعرفه های گمرکی بین دو کشور اشاره و اظهار کرد: در راستای اجرای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور، فعالان مالی خواستار حذف این تعرفه ها هستند که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

در این ملاقات، مسئولان بخش مالی و تجاری سوریه علاقه مندی خود را برای افزایش سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قراردادند و راه حل های توسعه روابط تجاری ایران و سوریه را آنالیز کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1615

به "تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه و تجارت مبتنی بر ارزهای ملی پیگیری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه و تجارت مبتنی بر ارزهای ملی پیگیری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید