هر آنچه که در خصوص خریداری مسکن در دبی باید بدانید!

به گزارش مجله آراد، دبی یکی از ثروتمندترین و زیباترین شهرهای کشور امارات متحده عربی است که به عنوان عروس خلیج فارس معروف شناخته شده است. این شهر به دلیل پیشرفت های قابل توجهی که طی سه دهه اخیر در زمینه های تجارت، صنعت، گردشگری و توسعه املاک داشته است؛ به یکی از محبوب ترین منطقه ها جهان برای اقامت و سرمایه گذاری تبدیل شده است.

هر آنچه که در خصوص خریداری مسکن در دبی باید بدانید!

اگر می خواهید با یکی از بهترین روش هایی که به اقامت و زندگی شما در این شهر یاری می نماید آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. امروز می خواهیم در رابطه با شیوه خریداری خانه در این شهر و مزیت های آن صحبت کنیم.

سیر تحول اقتصاد دبی از گذشته تا امروز

اقتصاد دبی در طی سه دهه گذشته شاهد تحولات بسیار بزرگی بوده است. این شهر تا چند سال پیش دهکده ای کوچک بوده که مردم برای تامین روزمرگی و معیشت خود ماهی گیری می کردند. با ورود شیخ مکتوم به این دهکده و پس از آن پیدا شدن نفت، شروع تحولات در این منطقه شروع شد.

طولی نکشید که با رشد صنعت گردشگری و توسعه املاک، اقتصاد این شهر از صنایع نفتی خارج شد و توانست تغییر و تحول بزرگ و مثبتی را تجربه کند. امروزه دبی توانسته از یک دهکده کوچک خود را به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان در تمامی زمینه ها معرفی کند. این پیشرفت به حدی رسیده که در سال 2022 به دومین شهر برتر جهان تبدیل شده است.

توسعه املاک، مهم ترین عامل پیشرفت دبی

امروزه پیشرفت بازار املاک دبی در سال های اخیر توانسته بخش بزرگی از تجارت این شهر را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل می توان از این عنصر به عنوان یکی از مهم ترین عوامل پیروزیت دبی در دهه های اخیر نام برد. سرمایه گذاری در املاک امارات با خرید خانه در دبی توانسته نظر بسیاری از خارج نشینان و ایرانیان را به خود جذب نموده و تحت تاثیر قرار دهد.

طبق آخرین آمارهای به دست آمده مقدار دارایی صنعت املاک و مستغلات دبی حدود 350 میلیارد دلار است. با وجود رشد مالی بسیار سریع در سال های اخیر، کشور امارات توانسته به عنوان یکی از پیروز ترین اقتصادهای منطقه خاورمیانه شناخته گردد و شریک تجاری نزدیکی با کشورهایی مانند: ایالات متحده آمریکا، چین و هند باشد.

خرید املاک دبی چه منفعت هایی برای شما دارد؟

احتیاجی به پرداخت مالیات ندارید

دبی به عنوان یکی از محدود کلان شهرهایی شناخته می گردد که در آن چیزی تحت عنوان مالیات وجود ندارد! برخلاف کشورهای پیشرفته ای مانند: آلمان و بلژیک که مالیات های زیادی می گیرند، کشور مهاجرپذیر امارات توانسته با ایجاد تغییرات بسیار منحصر به فرد در سیستم های مالیاتی، افراد مختلفی را از سراسر جهان به خود جذب کند.

امروزه در بسیاری از شهرها و کشورهای پیشرفته جهان دریافت مالیات های زیاد از شهروندان رایج شده است. اما به دلیل عدم احتیاج پرداخت مالیات ، دبی به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می گردد. بنابراین با خریداری مسکن این شهر در کشوری که احتیاجی به پرداخت مالیات ندارید زندگی کنید.

می توانید اقامت امارات را دریافت کنید

یکی از مزیت هایی که با خریداری خانه در این شهر به دست می آورید، دریافت شهروندی موقت امارات است! ویژگی های مثبت این کشور باعث شده تا بسیاری تمایل به زندگی در امارات داشته باشند. یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن اقامت این کشور را دریافت کرد، خریداری انواع مسکن مانند: خرید آپارتمان در دبی است.

ویزای موقت امارات در بازه های زمانی 2 ،5 و 10 ساله صادر می گردد. به طور کلی با شیوه های مختلفی مانند: ثبت شرکت، ازدواج، تحصیل و ... می توان ویزای امارات را دریافت کرد. اما مطابق با جدیدترین نظرسنجی ها خرید مسکن دبی یکی از امن ترین روش های دریافت اقامت این کشور شناخته می گردد.

روابط اماراتی ها با ایرانیان خوب است

مطابق با آمارها، حدود 16 تا 20 درصد افرادی که در کشور امارات زندگی می نمایند، ایرانیان هستند و همواره اماراتی ها روابط خوب و نزدیکی به ایرانیان دارند و به مردمان ما احترام می گذارند. بعلاوه این کشور از نظر مسافت بسیار نزدیک به ایران است که از این نظر رفت وآمد به ایران برای شما بسیار راحت می گردد.

کدام خانه ها را در دبی می توانید بخرید؟

تا این قسمت با دلیل رشد مالی امارات و شناخته شدن صنعت املاک به عنوان یکی از عوامل پیشرفت دبی آشنا شدید. حال می خواهیم انواع خانه ها را که می توانید در دبی بخرید به شما معرفی کنیم.

ویلاهای لوکس

ویلاهای دبی با منظره خیره نماینده و امکانات بسیار عالی و درجه یکی که دارند، جزو معروف ترین املاک این کشور محسوب می شوند. ویلاها در شهرک های معمولی تا منطقه ها لوکس مانند: محله جمیرا، داون تاون، مارینا و ... ساخته می شوند که در اطراف هر یک تمامی امکانات رفاهی مانند: باشگاه های ورزشی، فروشگاه، مراکز بهداشت و درمان، مدرسه و دانشگاه و ... قرار گرفته است.

خرید ویلا در دبی به شما این اجازه را می دهد تا در یکی از معروف ترین شهرهای کشور امارات زندگی کنید و از فضای خوب و زیبای آن لذت ببرید.

آپارتمان های شیک

وقتیکه نام دبی را می شونیم، اولین چیزی که به یاد می آوریم وجود آسمان خراش و ابر سازه هایی مانند: برج خلیفه است. مطابق با آخرین آمارها، امارات توانسته جایگاه سوم بین کشورهایی که بیشترین ساختمان بلند را دارد با 314 آسمان خراش کسب نماید. این آمار نشان دهنده توانایی این منطقه در ساختمان سازی و آپارتمان سازی است.

بعلاوه هزینه های آپارتمان های دبی نسبت به مابقی کلان شهرهای بزرگ و پیشرفته، بسیار پایین تر است. معقول و به صرفه بودن هزینه ها سبب جذابیت بیشتر سرمایه گذاری در این بازار برای علاقه مندان شده است.

تاون هاوس های منحصر به فرد

تاون هاوس به خانه های ویلایی که به صورت ردیفی کنار هم ساخته می شوند اما از حیاط از یکدیگر مجزا هستند، گفته می گردد. این خانه ها قیمت های ارزان تری نسبت به ویلا داشته و برای افرادی که تمایل به زندگی در یک کشور پیشرفته دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

مراحل قانونی خریداری خانه در دبی

  • مشاور املاکی پیدا کنید که معتبر، متخصص و دلسوز باشد.
  • برای انتخاب خانه مورد نظر با فروشنده مذاکره کنید.
  • فرایند تنظیم قرارداد خانه با فروشنده
  • پرداخت حداقل 10 تا 20 درصد از هزینه خانه به فروشنده
  • امضای واقع شده است و مراجعه به دپارتمان املاک امارات
  • طی کردن مراحل انتقال سند

نکته پایانی

همانطور که متوجه شدین سرمایه گذاری با خرید خانه در دبی یکی روش پرسود با بازدهی بالا و کم ریسک است. اما مهم ترین نکته ای که برای آن وجود دارد یاری گرفتن از اهلش است! مشاور املاک نیووی با سال ها تجربه خرید و فروش املاک در دبی، به شما عزیزان برای خریداری ملک در این شهر یاری می نماید.

منبع: چمدان
انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2419

به "هر آنچه که در خصوص خریداری مسکن در دبی باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که در خصوص خریداری مسکن در دبی باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید