اعلام رسمی تمدید 5 ساله معاهده استارت نو از سوی آمریکا

به گزارش مجله آراد، کمتر از یک هفته پس از امضای طرح تمدید معاهده تسلیحاتی استارت نو توسط رئیس جمهور روسیه، وزیر خارجه آمریکا نیز از امضای این طرح توسط دولت متبوعش اطلاع داد.

اعلام رسمی تمدید 5 ساله معاهده استارت نو از سوی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای از رسمی شدن تمدید معاهده تسلیحاتیاستارت نو به مدت 5 سال اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بلینکن در بیانیه خود بیان کرد: رئیس جمهور بایدن وعده داده بود که به وسیله احیای رهبری ایالات متحده در حوزه کنترل تسلیحات و منع اشاعه، مردم آمریکا را از تهدیدات هسته ای ایمن نگاه دارد. امروز ایالات متحده با تمدید معاهده استارت نو با فدراسیون روسیه به مدت 5 سال، اولین گام را در راستای عمل به این وعده برداشت.

وی اضافه نمود: تمدید معاهده استارت نو تضمین می نماید که ما محدودیت های قابل راستی آزمایی را بر موشک های بالستیک قاره پیما، موشک های قابل شلیک از زیردریایی و همچنین بمب افکن های سنگین روسی خواهیم داشت.

روز آدینه 31 ژانویه (10 بهمن) کاخ کرملین طی بیانیه ای بیان کرد که ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه اسنادی را امضا نموده است که براساس آن پیمان استارت نو میان روسیه و آمریکا در مورد اقدامات کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک را به مدت پنج سال تمدید می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1591

به "اعلام رسمی تمدید 5 ساله معاهده استارت نو از سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام رسمی تمدید 5 ساله معاهده استارت نو از سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید