سفارت کانادا در ونزوئلا بسته شد

به گزارش مجله آراد، وزارت خارجه کانادا در بیانیه ای اظهار داشت از آنجایی که دولت مادورو دیگر به بعضی هیأت های خارجی اعتبار دیپلماتیک نمی دهد، فعالیت های سفارت کانادا در ونزوئلا به طور موقت به حالت تعلیق درمی آید.

سفارت کانادا در ونزوئلا بسته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای از تصمیم کشور خود برای تعلیق موقت فعالیت های سفارتخانه کانادا در ونزوئلا اطلاع داد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزیر خارجه کانادا توضیح داد که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، احتمال فعالیت بعضی از هیأت های خارجی را در کشورش محدود نموده است.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا اینگونه آمده است: در خاتمه این ماه (ژوئن)، دیپلمات های کانادایی در ونزوئلا دیگر در جایگاهی نیستند که تحت رژیم مادورو بتوانند اعتبار دیپلماتیک دریافت نمایند و ویزا آنها منقضی خواهد شد بنابراین، گزینه ای نداریم جز اینکه همین حالا فعالیت های سفارت کانادا در ونزوئلا را به صورت موقت به حالت تعلیق درآوریم.

بنا به گفته فریلند، کانادا همچنان به وسیله سفارتخانه کلمبیا، خدمات کنسولی در اختیار شهروندان کانادا در ونزوئلا قرار می دهد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوایدو رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اظهار داشتند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوایدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسماً مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و کوشش های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

آمریکا مدت هاست به جهت تغییر نظام در این کشور فشارهایی را به ونزوئلا و مردم آن وارد نموده و حتی مقام های ارشد کاخ سفید تهدید به حمله نظامی نموده اند. (جزئیات بیشتر)

این اقدام های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر روبرو شده است.

پس از شکست توطئه گوایدو و همپیمانان آمریکایی وی برای کودتا علیه دولت مادورو، مخالفان ونزوئلا خواهان مذاکره با نمایندگان دولت مادورو در نروژ شدند.

با اینحال، دفتر گوایدو، 9 خرداد ماه، اظهار داشت که مذاکرات با نمایندگان دولت که در شهر اسلو نروژ در جریان بود، بدون دستیابی به توافق به خاتمه رسیده است.

برای دریافت ویزای کانادا با ما تماس بگیرید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 158

به "سفارت کانادا در ونزوئلا بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت کانادا در ونزوئلا بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید