اعتصاب هزاران یونانی در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به اجرای سیاست های ریاضت مالی امروز چهارشنبه به سوی ساختمان مجلس تظاهرات کردند.

اعتصاب هزاران یونانی در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تظاهرات اعتراض آمیز مردم یونان نسبت به کاهش فرصت های شغلی و اجرای سیاست های ریاضتی از سوی دولت در شرایطی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان میخواهد به زودی به آتن سفر کند.

بر اساس این گزارش وام دهندگان بین المللی برای اعطای تسهیلات مالی بیشتر به یونان خواهان اجرای سیاست های ریاضت مالی بیشتر شده اند که این مساله با مخالفت شدید مردم این کشور روبرو شده است.

بر اثر این اعتصاب، مدارس و داروخانه ها تعطیل شده و کشتی ها در بنادر متوقف شده اند. بیمارستان ها تنها با پرسنل اورژانس به فعالیت ادامه می دهند و سیستم حمل و نقل در شهر آتن پایتخت یونان نیز مختل شده است. اتحادیه کارگری بخش خصوصی یونان موسوم به جی اس ئی ئی و یک اتحادیه بزرگ کارمندان بخش عمومی خواهان برپایی اعتصاب 24 ساعته شده اند.

بیش از 20 هزار کارگر، مستمری بگیر، دانشجو و افراد بیکار با برپایی تظاهرات مسالمت آمیز و آرامی در خیابان های پایتخت یونان شعار سر دادند: اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول بسته نجات مالی خود را بردارید و از اینجا گم شوید.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان میخواهد روز آدینه به آتن سفر نموده و با آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان دیدار و مصاحبه کند. آلمان به شدت بر موضع خود برای کاهش هزینه های دولتی و افزایش مالیات ها در یونان پافشاری و اصرار دارد.

یک اقتصاددان یونانی در این باره تاکید نمود، اکنون نوبت نجات مردم است نه بانکها؛ مرکل و وام دهندگان بین المللی باید از دخالت در امور داخلی یونان دست بردارند.

وام دهندگان بین المللی نخستین بار در سال 2010 میلادی با اعطای بسته نجات مالی به ارزش 110 میلیارد یورو به یونان موافقت کردند. در حالی که اعطای این بسته نجات مالی نتوانست یونان را به ثبات مالی و مالی بازگرداند وام دهندگان بین المللی در سال 2012 میلادی تصمیم گرفتند تا دومین بسته نجات مالی به ارزش 130 میلیارد یورو را در اختیار آتن قرار دهند. اتحادیه های کارگری یونان سال گذشته اقدام به برپایی 5 اعتصاب سراسری نمودند.

یونان در شش سال اخیر با رکود مالی روبرو بوده و ارزش تولیدات مالی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان با بیکاری 27 درصدی بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 350

به "اعتصاب هزاران یونانی در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعتصاب هزاران یونانی در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب هزاران یونانی در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید