اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی

به گزارش مجله آراد، حمایت از بازگشت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و استفاده از ظرفیت آنها، آثار قابل توجهی در توسعه علمی کشور دارد و دانش و تخصص این افراد را به نیازهای داخلی پیوند می زند.

اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی

به گزارش خبرنگاران، چند سالی است که با اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، شرایط مناسبی برای استفاده از توانمندی و ظرفیت این افراد در داخل کشور فراهم و تا به امروز به همکاری بیش از 2400 نفر با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور منجر شده است.

علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره استفاده از توان و ظرفیت این افراد در داخل کشور، گفت: با اجرای این برنامه کوشش کردیم به شکل پلت فرمی؛ حامی متخصصان و کارآفرینان ایرانی در هر جای جهان باشیم و خدمات مادی و معنوی چون ارائه مشاوره، یاری به دریافت مجوزها، معرفی به سرمایه گذاران و غیره را به آنها ارائه کنیم. این کار به آنها یاری می نماید تا ایده خود را با سرعت و اطمینان بیشتری به محصول تبدیل نمایند.

وی اضافه کرد: بسیاری از متخصصان ایرانی خارج از کشور قصد راه اندازی شرکت یا استارتاپ در داخل ایران دارند که ابتدا آنها را با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور آشنا و سپس به عنوان پل ارتباطی میان این افراد با پارک های فناوری، مراکز رشد و کارخانجات نوآوری عمل می کنیم تا آنها بتوانند مجموعه دانش بنیان خود را ایجاد نمایند.

به گفته حسینی، بیشتر شرکت ها و استارتاپ های ایجاد شده در حوزه های فناورانه ای چون هوش مصنوعی، آی سی تی، نانوفناوری و زیست فناوری فعالیت می نمایند و بعضی از این مجموعه ها بسیار بزرگ هستند و درآمدهای بالایی دارند.

وی بعلاوه گفت: این شرکت ها توانستند برای 3 هزار نفر از متخصصان کشور اشتغال ایجاد نمایند و فرایند توسعه فناورانه ایران را شتاب دهند.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به داخل به وسیله مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور اجرا می گردد.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2097

به "اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 3 هزار متخصص در شرکت های تاسیس شده به وسیله کارآفرینان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید