اتحادیه اروپا در کودتای سال 2016 ترکیه را تنها گذاشت

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه در نشست خبری مشترک با ایوان کوروک همتای اسلواکیایی خود در آنکارا درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال کشورش گفت: اروپا برای بهبود روابط با ترکیه باید از تکرار اشتباهات گذشته اش خودداری نموده و صادقانه و استراتژیک عمل کند.

اتحادیه اروپا در کودتای سال 2016 ترکیه را تنها گذاشت

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به عدم سفر سران وقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آنکارا در پی کودتای سال 2016 گفت: آن ها این موضوع را پذیرفته و عذرخواهی کردند. سران اتحادیه اروپا که همیشه به نقش راهبردی ترکیه اشاره می نمایند، در برابر بزرگترین خطر متوجه ترکیه کشور را تنها گذاشتند.

وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به رخدادهای یک سال اخیر، اتحادیه اروپا به بهانه تناقض با ارزش های خود در رابطه با موضوعات مرتبط با ترکیه رویکرد مخالفی را علیه آنکارا اتخاذ نموده است. اتحادیه اروپا ناگزیر به حمایت از زیاده خواهی و سیاست های نا به حق کشورهای عضو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1668

به "اتحادیه اروپا در کودتای سال 2016 ترکیه را تنها گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا در کودتای سال 2016 ترکیه را تنها گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید