اتحادیه اروپا: آتش بس در ادلب خبر خوبی بود

به گزارش مجله آراد، اتحادیه اروپا با استقبال از برقراری آتش بس در استان ادلب واقع در سوریه، ابراز امیدواری کرد این آتش بس پایدار بماند.

اتحادیه اروپا: آتش بس در ادلب خبر خوبی بود

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (آدینه) از حصول توافق آتش بس و توقف درگیری ها در منطقه ادلب استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز بورل در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در زاگرب، گفت: آتش بس خبر خوبی است. بگذارید ببینیم چگونه پیش می رود، اما این پیش شرطی برای افزایش یاری های انسانی به مردم ادلب است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب نیز شرح داد: ما [فعلا] باید کوشش هایمان را روی طرف انسانی قضیه متمرکز کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه پس از ملاقات با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود گفت دو طرف بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا نموده اند.

این مقام اروپایی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره موضوع باز شدن مرزهای ترکیه برای عبور پناهجویان به سمت اروپا، گفت که در نشست امروز احتمال ارائه یاری اقتصادی بیشتر به آنکارا در این موضوع را در نظر می گیرد.

به نوشته رویترز، بورل اضافه نمود: درباره این مسئله امروز صحبت می کنیم... اما در عین حال نمی توانیم بپذیریم از پناهجویان به عنوان یک برگه چانه زنی و اعمال فشار استفاده گردد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر درباره باز کردن گذرگاه ها برای ورود پناهجویان به اروپا گفته بود: بعد از حمله ای که منجر به کشته شدن 36 سرباز ما شد، گذرگاه ها را برای پناهجویانی که می خواستند به اروپا بروند گگرددیم، و این کاملا با قوانین بین المللی مطابقت دارد.

وزارت کشور ترکیه نیز روز گذشته از استقرار هزار نظامی در مرز با یونان برای ممانعت از بازگرداندن پناهجویان به داخل ترکیه اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 953

به "اتحادیه اروپا: آتش بس در ادلب خبر خوبی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: آتش بس در ادلب خبر خوبی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید