آمریکا 6 قایق گشت ساحلی به ویتنام داد

به گزارش مجله آراد، آمریکا شش قایق گشت ساحلی به گارد ساحلی ویتنام داده که بخشی از برنامه گسترش همکاری امنیتی میان دو کشور در بحبوحه تنش ها بر سر دریای چین جنوبی محسوب می گردد.

آمریکا 6 قایق گشت ساحلی به ویتنام داد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، قایق های 45 فوتی Metal Shark رسما با حضور تد اوسیوس، سفیر آمریکا در ویتنام روز دوشنبه تحویل مقام های گارد ساحلی این کشور آسیایی شد.

سفارت آمریکا در ویتنام در بیانیه ای اعلام نمود که این اقدام با هدف تعمیق روابط هانوی-واشنگتن و برای تقویت حاکمیت قانون دریانوردی در منطقه و همچنین یاری های بشردوستانه به ویتنام اجرا شده است.

سفیر آمریکا در ویتنام نیز در بیانیه ای اعلام نمود: شکوه و رشد آینده ویتنام در گروی شرایط دریایی آرام و با ثبات است. آمریکا و سایر کشورهای جامعه بین الملل از این ثبات نفع می برند و امروز ما این کار را برای امنیت و ثبات سایر مناطق دنیا نیز انجام داده ایم و از اینکه با ویتنام همکاری می کنیم، شادمان هستیم.

این قایق به گارد ساحلی منطقه برای تامین امنیت، مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر، دزدی دریایی، ماهیگیری غیرقانونی و سرقت های مسلحانه یاری می نمایند.

ویتنام و چین به همراه چهار کشور فیلیپین، برونئی، مالزی و تایوان مدعی مالکیت بر آب های دریای چین جنوبی هستند و چین که ادعای بیشتری برای مالکیت این مناطق دارد، با این کشورها درگیر است.

ویتنام و آمریکا برای مقابله با این معضل همکاری های خود را در زمینه نظامی و امنیتی تقویت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 543

به "آمریکا 6 قایق گشت ساحلی به ویتنام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 6 قایق گشت ساحلی به ویتنام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید