بزرگ ترین پارک های آبی دنیا

به گزارش مجله آراد، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در پارک های آبی و گردشگری هیجان انگیز است.

بزرگ ترین پارک های آبی دنیا

زمانی که اولین پارک آبی دنیا در سال 1940 تاسیس شد، کسی باور نمی کرد که روزی این پارک ها آنچنان محبوبیت پیدا کنند که تبدیل به یک جاذبه گردشگری بسیار پربیننده شوند. بخش گردشگری خبرنگاران با معرفی پارک های آبی دنیا به روز شده است. با ما همراه باشید.

  • پارک آبی شلیتربان، آمریکا

پارک آبی شلیتربان (schlitterbahn) بلندترین سرسره آبی دنیا را دارد و اگر می خواهید از آن استفاده کنید باید 123 پله را بالا بروید. راستا این سرسره آبی حدود 282 متر است و حتی در بعضی از قسمت های آن با فشار آب به بالا پرتاب خواهید شد. سقوط آزاد و شیرجه عمودی با سرعتی معادل 50 کیلومتر، سرسره های چرخشی و سرعتی، استخر موج و تیوب سواری از دیگر تفریحات این پارک آبی بی نظیر است.

  • پارک آبی کالیپسو، کانادا

پارک آبی کالیپسو (calypso) بزرگترین استخر موج دار و البته یکی از بلندترین سرسره های آبی دنیا را در خود جای داده است. یکی از موارد جالب این پارک رنگ بندی سرسره های آن است. اگر به این پارک سر زدید بدانید که سرسره های آبی و بنفش برای کسانی که درپی هیجان هستند مناسب است و سرسره های زرد رنگ برای کسانی است که تفریحات آرامش بخش را ترجیح می دهند.

  • پارک آبی سندکسل، انگلستان

سندکسل (Sandcastle) بزرگترین پارک آبی سرپوشیده انگلستان است که آب و هوایی استوایی را باتوجه به اقلیم سرد این کشور برای گردشگران فراهم می کند. بلندترین ترن هوایی و بزرگترین سرسره عمودی دنیا، 18 سرسره و یک استخر موج بزرگ از امکانات فوق العاده سند کسل است.

  • پارک آبی وایت اند وایلد، برزیل

پارک آبی وایت اند وایلد (white and wild) در سائوپائولوی برزیل از محبوب ترین پارک های آبی دنیا است و سرسره های بسیار هیجان انگیزی دارد. در استخر و رودخانه های آرام این پارک می توانید در کنار خانواده قایق سواری کنید. البته این پارک آبی برای بچه ها هم امکاناتی دارد که بسیار عالی است. وایت اند وایلد به راحتی می تواند با پارک های آبی برتر دنیا رقابت کند.

  • پارک آبی چیم لانگ، چین

چیم لانگ (Chimelong) بزرگ ترین پارک آبی آسیا و دارای بلندترین رود آرام و بزرگترین استخر موج دار آسیا است. سرسره هایی که استفاده از آنها واقعا جرات می خواهد و سقوط آزاد با تیوب از تفریحات شاخص این پارک است. این پارک آبی دارای بیش از 300 اسباب بازی و سرسره برای بچه ها است که بدون شک برای آنها سرگرم کننده و خاطره انگیز خواهد بود.

  • پارک آبی آکواونتور، امارات

پارک آبی آکوانتور (Aquaventure) دارای تونل های آبی زیرزمینی و در واقع یک آکواریوم است که هنگام عبور از آن توسط بیش از 65 هزار گونه جانور آبی احاطه می شوید. سرسره های خاصی مانند زیگورات با بیش از 60 متر طول در این پارک وجود دارند. یکی از جالب ترین بخش های این پارک آبی، تونلی پر پیچ و خم و تاریک است که در آن مورد حمله کوسه ها قرار می گیرید. اگر خیلی به کوسه ها علاقه ندارید می توانید از بخش Dolphin Bay آن بازدید و با دلفین ها شنا کنید. بیش از 10 استخر و ساحل در این پارک وجود دارد که هر کدام ویژگی خاصی دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با پارک های آبی دنیا پارک آبی دبی، شهر موج های هیجان انگیز را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 967

به "بزرگ ترین پارک های آبی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین پارک های آبی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید