بهترین نقاط در نزدیکی سیدنی برای سفرهای آخر هفته

به گزارش مجله آراد، سیدنی، یکی از زیباترین و درخشان ترین شهرهای دنیا بوده و در آن انواع چیزهای بسیار جالبی برای دیدن و انواع کارهای بسیار هیجان انگیز برای انجام دادن وجود دارند. اما، حتی کسانی که به سفرهای شهری علاقمند هستند، هر از چندگاهی احتیاج به یک آخر هفته مفرح دارند. خوشبختانه، گزینه های متعددی برای یک سفر آخر هفته شاد و دلنشین در نزدیکی شهر پر جنب و جوش سیدنی موجود هستند. نواحی طبیعی موجود در فهرست میراث دنیای یونسکو، شهرها و روستاهای زیبا، قله های کوه های بلند، دره های سرسبز و سواحل پر آفتاب همه در اطراف این شهر پراکنده شده اند و دسترسی به آنها بسیار آسان است. همچنین، خانواده ها گزینه های عالی برای یک آخر هفته ارزان و شاد بهمراه جاذبه های گردشگری ویژه بچه ها در اختیار دارند. اگر شما هم برای یک تعطیلات کوچک با بچه هاتان یا یک سفر رمانتیک دو نفره یا یک سفر جاده ای افسانه ای برنامه ریزی نموده اید یا حتی بدنبال سفری شاد و مستقل هستید، این نوشتار را بخوانید تا با بهترین نقاط استرالیا در نزدیکی شهر سیدنی برای سفرهای آخر هفته از این شهر آشنا شوید.

بهترین نقاط در نزدیکی سیدنی برای سفرهای آخر هفته

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

کوه های آبی Blue Mountains

برای دیدن چشم اندازهای خیره نماینده، هیچ جایی زیباتر از کوه های آبی Blue Mountains وجود ندارد. این منطقه یکی از بهترین سفرهای یک روزه از شهر سیدنی در تابستان را ارائه می نماید؛ زیرا در تابستان دمای هوا در ارتفاعات کمی خنک و خوشایندتر است. فصل زمستان نیز این منطقه امکان برف بازی، تماشای برف درخشان و فرصت گرم دریافت زوج ها در یک کابین دنج و در کنار آتش را فراهم می آورد. در پارک ملی بلو ماونتنز Blue Mountains National Park می توانید هوای آکنده از بوی اوکالیپتوس را استشمام کنید؛ به تماشای صخره های مشهور سه خواهر Three Sisters بروید؛ در جهتهای مختلف و متعدد این منطقه به کوهنوردی و تپه نوردی مشغول شوید؛ گیاهان مخصوص آب و هوای خنک را در باغ گیاه شناسی بلو ماونتنز Blue Mountains Botanic Garden ببینید و در روستاهای کوهستانی جذاب این منطقه که دارای گالری های هنری، انواع بوتیک و چایخانه هستند، به گشت و گذار مشغول شوید. برای داشتن یک نقطه دید منحصر بفرد از شگفتی های طبیعی این پارک می توانید روی جهت آسمانی سینیک ورلد Scenic World Skyway یا جهت تله کابینی کف شیشه ای Scenic Cableway قدم بزنید. آبشارها، حیات وحش و نقاط ویژه تماشای مناظر از برترین جاذبه های گردشگری این منطقه بشمار می فرایند. همچنین، سفر به این منطقه از طریق قطار از شهر سیدنی، یکی از آسان ترین سفرهای آخر هفته محسوب می گردد.

خلیج جرویس Jervis Bay و ساحل جنوبی

بیشتر ساکنان شهر سیدنی در این نکته با هم موافقند که خطوط ساحلی جنوبی دارای بهترین سواحل ایالت هستند؛ بخصوص در منطقه شوال هیون Shoalhaven. برای مثال، ساحل هایامز Hyams Beach در فاصله سه ساعته از جنوب شهر سیدنی و در نزدیکی خلیج جرویس Jervis Bay یکی از زیباترین سواحل در کل کشور استرالیا بشمار می رود. اگر دلتان می خواهد در یک روز داغ تابستانی در سواحلی با ماسه های بسیار سفید آفتاب بگیرید و در آب های آبی و درخشان این ساحل شنا کنید، ساحل هایامز Hyams Beach یکی از ایده آل ترین نقاط استرالیا برای داشتن یک آخر هفته استثنایی هست. اما، این ساحل تنها ساحل زیبای این منطقه نیست. ساحل مورایز Murrays Beach، ساحل هاسکیسن Huskisson و ساحل استیمرز Steamers Beach نیز از بهترین سواحل این منطقه بشمار می فرایند. در پارک ملی بودره Booderee National Park که بسیار پر درخت و سرسبز است، جهت های کوهنوردی و تپه نوردی بسیار زیادی وجود دارند و سایر فعالیت های محبوب گردشگران در این منطقه کایاک سواری، تورهای تماشای دلفین ها و نهنگ ها، ماهیگیری، قایق سواری و غواصی در پارک دریایی خلیج جرویس Jervis Bay Marine Park هستند. در جهت به سمت جنوب از شهر سیدنی، در شهر کیاما Kiama توقف کنید تا دیگ جن این منطقه را تماشا و هوای نمکین جهت ساحلی کیاما Kiama Coast Walk را استنشاق نمایید.

پورت مکوایر Port Macquarie

سواحل زیبا، پیاده روی در جنگل، حیات وحش و ورزش های آبی بعضی از برترین مواد لازم برای یک آخر هفته فوق العاده بشمار می فرایند و تمامی اینها و حتی بیشتر را می توانید در پورت مکوایر یا بندر مکوایر Port Macquarie پیدا کنید. این بندر در فاصله چهار ساعته از شمال سیدنی واقع شده است. سواحل درخشان در شمال و جنوب این شهر شلوغ و کوچک دیده می شوند؛ ساحل فلین Flynns Beach، ساحل نوبی Nobbys Beach و ساحل شلی Shelly Beach. در ساحل فانوس دریایی یا همان لایت هاوس Lighthouse Beach که بسیار طولانی و زیباست، می توانید شتر سواری کنید. یک روش عالی برای گشت و گذار در خطوط ساحلی این منطقه این است که به جهت پیاده روی ساحلی پورت مکوایر Port Macquarie Coastal Walk بروید. اگر با بچه هاتان سفر می کنید یا وقت کافی برای پیمودن تمامی این جهت را ندارید، بهتر است آن را به چندین بخش کوچک تر تقسیم کنید و سر فرصت آنها را بپیمایید. برای داشتن یک نظر اجمالی بر این منطقه خیره نماینده، در جهت کوتاهی که به سمت فانوس دریایی تکینگ پوینت Tacking Point Lighthouse می رود، قدم بزنید یا در پارک ملی دوراگان Dooragan National Park به سمت قله نورث برادر North Brother کوهنوردی کنید. به لطف موقعیت فوق العاده شهر در دهانه رودخانه هستینگز Hastings River، ماهیگیری نیز یکی از فعالیت های لذت بخش و عالی در این منطقه بشمار می رود. در یک تور ماهیگیری دریای عمیق ثبت نام کنید و سپس در یکی از رستوران های عالی شهر غذا بخورید. پورت مکوایر Port Macquarie صندلی یکی از بزرگترین جمعیت های کوالاهای وحشی در این منطقه نیز هست. بچه ها شما از گشت و گذار در جهت هلو کوآلاز اسکالپچر Hello Koalas Sculpture Trail و بازدید از این جانوران استرالیایی دوست داشتنی لذت خواهند برد. سایر فعالیت های خانوادگی قابل انجام در این منطقه شامل بازدید از باغ وحش بیلابونگ Billabong Zoo و چیدن محصولات کشاورزی تازه در مزرعه Ricardoes Tomatoes and U-Pick Strawberry Farm هستند.

دره هانتر Hunter Valley

دره هانتر Hunter Valley که در فاصله دو ساعته از شمال سیدنی واقع شده، بهشتی برای علاقمندان به غذا بشمار می رود. این منطقه قدیمی ترین منطقه پرورش انگور در استرالیاست؛ اما شما همچنین می توانید در رستوران های عالی این منطقه طعم خوشایند محصولات تازه کشاورزی را در غذاهای مختلف بچشید. شکلات، پنیر، ترشی ادویه دار، عسل تازه و طبیعی، زیتون و روغن های خوشبو همه از محصولات اختصاصی این منطقه بشمار می فرایند و شما می توانید با کوهنوردی و تپه نوردی در جهتهای خوش منظره پارک ملی وولمی Wollemi National Park و پارک ملی بارینگتن تاپس Barrington Tops National Park خوردن این همه غذا و خوراکی های خوشمزه را جبران کنید. در این منطقه، فعالیت های خانوادگی بسیاری نیز برای انجام دادن وجود دارند. می توانید روی دره با بالن پرواز کنید، در امتداد جاده های روستایی ساکت و آرام آن دوچرخه سواری کنید، در باغ وحش دره هانتر Hunter Valley Zoo کانگوروها را در آغوش بگیرید و گیاهان زیبای باغ های دره هانتر Hunter Valley Gardens را ببینید. زوج های فعال می توانند چند دور گلف یا تنیس بازی نموده و در انتها روز در یکی از اسپاهای مجلل این منطقه به استراحت و کسب آرامش مشغول شوند.

پورت استفنز Port Stephens

مهمترین چیز در بندر استفنز یا همان پورت استفنز Port Stephens آب است. این سرزمین آتشفشانی دارای یک خلیج با آب های آبی و شفاف و ماسه های سفید بوده و در فاصله کمتر از سه ساعته از شمال سیدنی قرار گرفته است. در این بندر می توانید بیش از بیست ساحل زیبا پیدا کنید که در آنها فعالیت های محبوب آبی مانند شنا، موج سواری، قایق سواری، کایاک سواری را انجام دهید؛ این شهر همچنین یکی از برترین مقاصد ویژه ماهیگیری در استرالیا نیز بشمار می رود. نهنگ و دلفین ها نیز از بازدیدنمایندگان دائمی خلیج هستند. شما می توانید در یک تور قایقی برای تماشای آنها شرکت کنید. همچنین، می توانید در پارک ملی میال لیکس Myall Lakes National Park به قایق سواری بروید. پورت استفنز Port Stephens همچنین دارای امکان انجام ماجراجویی های متعدد است. شما می توانید جهت توماره هد سامیت Tomaree Head Summit Walk را بپیمایید و از تماشای مناظر پانورامایی سواحل پورت استفنز Port Stephens لذت ببرید؛ بزرگترین تپه های شنی در نیم کره جنوبی زمین را ببینید و در میان منطقه سرسبز و طبیعی بکر این منطقه به گشت و گذار مشغول شوید.

کانبرا Canberra

کافه و رستوران های عالی، گالری های هنری تاثیرگذار و موزه ها و بناهای یادبود تفکر برانگیز، شهر کانبرا را به یک مکان عالی و جالب برای علاقمندان به فرهنگ و هنر تبدیل نموده است. این شهر که توسط معمار آمریکایی والتر برلی گریفین Walter Burley Griffin و همسرش ماریون ماهونی گریفین Marion Mahony Griffin طراحی شد، بسیار ساده و خوشایند نیز هست؛ باغ ها و فضای سبز متعدد در میان مناطق مختلف شهری آن قرار گرفته و دریاچه برلی گریفین Lake Burley Griffin در مرکز آن واقع شده است و در اطراف آن جهتهای پیاده روی بسیار جذاب و زیبایی وجود دارند. بیشتر جاذبه های گردشگری برتر کانبرا در اطراف دریاچه برلی گریفین Lake Burley Griffin قرار دارند. در اینجا می توانید به گردش در ساختمان جدید مجلس استرالیا بروید و در نمایشگاه های مختلف موزه دموکراسی استرالیا Museum of Australian Democracy، گالری ملی استرالیا National Gallery of Australia و مرکز ملی علم و تکنولوژی Questacon: The National Science and Technology Centre به بازدید مشغول شوید. اما اگر تنها برای بازدید از یک جاذبه گردشگری زمان دارید، بهتر است به بنای یادبود جنگ استرالیا Australian War Memorial که به سبک بیزانس ساخته شده، سری بزنید. خانواده هایی که با بچه ها خود سفر می نمایند از باغ وحش ملی و آکواریوم این شهر نیز بسیار خوششان می آید. کانبرا همچنین بخاطر فستیوال های خانوادگی خود بسیار شهرت دارد. فستیوال فلوراید Floriade که در ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می گردد و نمایشگاه هایی در ستایش گل های رنگارنگ بهاری دارد، یکی از محبوب ترین ها بشمار می رود. اما در باغ گیاه شناسی ملی استرالیا Australian National Botanic Gardens در هر زمان از سال می توانید به تحسین گل و گیاهان بومی این کشور بپردازید.

دره کانگورو Kangaroo Valley

زندگی در دره کانگورو Kangaroo Valley با سرعت کمتری جریان دارد و همین نکته این دره را به یک گریزگاه ایده آل برای کسانی که می خواهند از شلوغی و استرس شهر فرار نمایند، تبدیل می سازد. شما در این منطقه روستایی مرتفع و زیبا هیچ چراغ هدایت نخواهید دید؛ تنها در میان زمین های سبز و مزارع قدم می زنید، اطراف شما را شیب های سرسبز و زمردین پر نموده اند و پل تاریخی قرن نوزدهمی هامپدن بریج Hampden Bridge باعث می گردد مجبور شوید آرام تر و با آرامش بیشتری حرکت کنید. حیات وحش اطراف با جهت های تپه نوردی و کوهنوردی، آبشارهای زیبا و حیات وحش جالب و مهمتر از همه کانگورو ها چیزی فراتر از انتظار هر گردشگری هست. توصیه می گردد حتما از پارک ملی مورتون Morton National Park و آبشارهای فیتزروی Fitzroy Falls بازدید کنید و همچنین در امتداد رودخانه کانگورو Kangaroo River به کایاک سواری یا اسب سواری و تماشای وامبت ها مشغول شوید. اینجا بهشت عاشقان غذا نیز هست. در کنار یکی از چایخانه های مشهور و جالب این منطقه توقف کنید تا یک چای عصرانه بنوشید؛ از بازار کشاورزان محصولات تازه بخرید و یکی از کیک های تازه فروشگاه مشهور کانگورو، ولی پای شاپ Kangaroo Valley Pie Shop را بچشید.

کوه های برفی Snowy Mountains

فرقی نمی نماید در چه فصلی بسر می برید؛ تابستان، زمستان، بهار یا پاییز؛ فعالیت های بیرونی در فضای آزاد تمرکز اصلی گردشگران در کوه های برفی Snowy Mountains بشمار می فرایند. این رشته کوه یک گریزگاه ایده آل برای آخر هفته زوج و خانواده های فعال و طبیعت دوست است. در فصل زمستان می توانید در شیب های برفی این منطقه به اسکی و اسنوبورد مشغول شوید و سپس در هنگام شب آتش روشن کنید و دور آن جمع شوید. در سایر اوقات سال، فعالیت های محبوب برای انجام دادن شامل ماهیگیری قزل آلا در آب های شفاف نهر و دریاچه ها، دوچرخه سواری کوهستان، قایق سواری و کایاک سواری در امتداد رودخانه قدرتمند برفی Snowy River و تپه نوردی و کوهنوردی در میان جنگل های منطقه هستند. علاقمندان جدی کوهنوردی ممکن است دلشان بخواهد آخر هفته خود را به پیمودن جهت 16 کیلومتری به قله 2228 متری کوه کازییسکو Mount Kosciuszko بگذرانند. اگر ترجیح می دهید مناظر کوهستانی این منطقه را از درون خودروی خود و در آرامش و راحتی کامل تماشا کنید، به جهت کازییسکو آلپاین وی Kosciuszko Alpine Way بروید.

کافس هاربر Coffs Harbour

رفتن به بندر کافس یا کافس هاربر Coffs Harbour یک سفر جاده ای طولانی محسوب می گردد؛ اما اگر یک آخر هفته طولانی در اختیار داشته باشید، ارزشش را دارد به این سفر دست بزنید. در این منطقه برای خانواده ها فعالیت های بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارند؛ از آفتاب دریافت در سواحل زیبا و نزدیک شدن به دلفین ها در پارک حفاظت شده دلفین ها Dolphin Conservation Park تا بازدید از منطقه طبیعی حفاظت شده موتن برد آیلند Muttonbird Island Nature Reserve با جهتهای پیاده روی چشم نواز، مناظر دوست داشتنی و امکان تماشای نهنگ های مهاجر. سایر فعالیت های محبوب برای انجام نیز موج سواری، شنا، ماهیگیری و کایاک سواری بوده و می توانید از ماه می تا ماه نوامبر نهنگ های مهاجر را تماشا کنید. برای تماشای چشم اندازهای خارق العاده از ساحل و جنگل بارانی به سکوی آسمانی جنگلی فارست اسکای پییر Forest Sky Pier بروید. بازدید از کافس هاربر Coffs Harbour بدون توقف کردن در پارک تفریحی بیگ بنانا Big Banana Fun Park تکمیل نمی گردد؛ حتی اگر برای مدت کوتاه و عکس انداختن باشد. بچه ها شما عاشق این پارک آبی، دستگاه های بازی آن و دسرهای خوش طعمش که تم موز دارند، خواهند شد. اگر زمان بیشتری در دست دارید، جهت وادرفال وی Waterfall Way را بپیمایید. این جهت خوش منظره 185 کیلومتری کافس هاربر Coffs Harbour را به شهر آرمیدیل Armidale متصل می نماید و در امتداد آن، دره های رودخانه ای، جنگل های انبوه بارانی، آبشار و پارک های ملی بسیار زیبا با حیات وحش غنی وجود دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1128

به "بهترین نقاط در نزدیکی سیدنی برای سفرهای آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نقاط در نزدیکی سیدنی برای سفرهای آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید