9 شگفتی کشور چین

به گزارش مجله آراد، جاذبه های گردشگری چین

برای دیدن جاذبه های گردشگری چین باید در سرزمینی بزرگ سفر کنید و به هر یک از شهرهای توریستی چین بروید. با این حال اکثر افرادی که در تور چین ثبت نام می نمایند یا برای این کشور، چمدان های خود را می بندند، به چند شهر محدود و شناخته شده آن سفر می نمایند. شهرهایی مانند پکن، شانگهای، هانگژو و گوانگژو در صدر این لیست هستند و اگر می خواهید با دیگر شهرهای گردشگری چین آشنا شوید که در مجله خبرنگاران به سراغ مطلب شهرهای معروف چین بروید. در هر شهر و اطراف آن، جاذبه های توریستی فراوانی خواهید یافت که برای چندین روز شما را افسون می نماید و شاید بخواهید چندین روز را در این مکان ها بمانید. اگر چه بیشتر جاذبه های گردشگری چین احتیاج به پرداخت ورودی و هزینه دارند اما جاذبه های ارزان یا حتی رایگان هم برای گشت و گذار در این کشور پهناور پیدا خواهید کرد. با ما به دنیای جاذبه های چین در هر یک از شهرهای آن بیایید.

9 شگفتی کشور چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

جاذبه های چین در 9 شهر آن

کشور چین به اندازه ای بزرگ است و دیدنی های مختلف و متنوعی را در خود جای داده که حتما باید قبل از خرید تور چین، سفر خود را کاملا برنامه ریزی کرده باشید. از آن جایی که چین چهارمین کشور پهناور جهانست پس اصلا جای تعجب نیست که رنج وسیعی از جاذبه های باور نکردنی و خیره کننده، جاذبه های توریستی دیدنی، آثار فرهنگی برجسته و لیست نامتناهی ای از انواع و اقسام دیدنی ها را در خود جای داده باشد. در این نوشتار خبرنگاران به شما یاری می کنیم تا جاذبه های گردشگری چین را بشناسید و بتوانید سفرتان را به چین برنامه ریزی کنید. این فهرست را مطالعه کرده و حتما در سفر به چین از آن ها بازدید نمایید.

پکن، پایتخت چین و خانه شهر ممنوعه

مطمئنا هیچ لیست و فهرست گردشگری ای در چین بدون پکن کامل نخواهد بود، پکن یکی از شلوغ ترین شهرهای جهان و پایتخت این کشور وسیع است و آنقدر غنای تاریخی و فرهنگی زیاد دارد که بازدید از آن یکی از باید هاست. علیرغم جمعیت رو به رشدی که دارد زمانی که در پکن هستید، حتما از این جاذبه ها دیدن کنید. شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین، قلعه ای تابستانی که از آن به عنوان خانه بهشت هم یاد می گردد و تعدادی دیگر از جاذبه ها تنها بخشی از شگفتی های این شهر هستند.

پایتخت چین، شهر پکن با جمعیتی که دارد (حدود 21.54 میلیون نفر) و امکانات فراوانی که برای اقامت و زندگی فراهم کرده، هر چند شلوغ اما شهری عالی برای سفر است. شهری که جاذبه های پکن تمام اطراف آن را در بر گرفته و نقطه ای نیست که برای گردشگران خارجی جذاب نباشد. جاذبه های این شهر نه تنها در چین بلکه در میان دیگر کشورهای جهان شناخته شده هستند و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری چین را در خود جای داده اند. لیستی از جاذبه های پکن را در ادامه می بینید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری از جاذبه های این شهر هستید، پیشنهاد می دهیم که مطلب جاذبه های گردشگری چین را بخوانید.

  • شهر ممنوعه، کاخ ها و دروازه های آن
دیوار بزرگ چین که از پکن قابل دسترسی است

اگر خواسته باشیم صادقانه نظر داده دهیم، می توانیم ساعت ها و ساعت ها راجع به دیوار بزرگ چین صحبت کنیم. چون واقعا جای دیدنی و به خصوصی است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری چین است. این دیوار عظیم در چندین استان شمالی گسترده شده است و می توانید بخش هایی از آن را زمانی که در مرکز شهر پکن ایستاده اید را تماشا کنید که البته به خاطر جمعیت وحشتناک این کار را پیشنهاد نمی کنیم! به جای آن می توانید به قسمت های دیگر این دیوار که جمعیت کمتری وجود دارد بروید مثل Mutianyu، Jinshanling و Gubeikou. پیاده روی، عکاسی و کمپ زدن در کنار این دیوار شگفت، از جمله کارهایی است که در موقع بازدید می توانید انجام دهید. ضمناً از بادالینگ هم می توان دیوار چین را از نزدیک دید.

شهر مدرن و چراغانی شانگهای و جاذبه های آن

شانگهای به عنوان بزرگ ترین شهر چین و شلوغ ترین شهر جهان شناخته می گردد و در کل به عنوان شهر آسمانخراش ها آن را می شناسند. شهری با خیابان های شلوغ، آسمانخراش های مدرن، شهری نورانی با جمعیت دیوانه کننده از مردم که در خیابان های این شهر شلوغ پرسه می زنند. در کنار آسمانخراش های مدرن، شانگهای را می توان بهترین شهر چین برای امتحان کردن غذاهای اصیل چین دانست و حتی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی چین هم در شانگهای قرار دارند که از میان آن ها می توان به Qibao Old اشاره نمود.

شهری ساحلی که در ناحیه شرقی کشور پهناور چین قرار گرفته و به دلیل نزدیک بودن به دریای شرق چین و وجود بندر در جهان شناخته شده است. با این حال، این موضوع تنها دلیل معروف شدن این شهر نیست؛ چرا که بسیاری از جاذبه های گردشگری چین در اینجا قرار گرفته اند و گروه های توریستی و گردشگری فراوانی راهی این شهر می شوند.

شهری که پر از هتل های 5 ستاره لوکس و برج های بلند جهان بوده و شما را وارد جهانی دیگری می نماید. اگر چه مساحت شهر شانگهای به نسبت شهر پکن بسیار کوچک تر است اما جمعیتی بیشتر از پکن (26.32 میلیون نفر در سال 2019) دارد. همین موضوع به دلیل صنعتی بودن و وجود امکانات رفاهی و توریستی بیشتری است که این شهر داشته و رونق مالی آن را بالا برده است. جاذبه های گردشگری چین که در شانگهای قرار گرفته اند شامل جاذبه ها و دیدنی های زیر هستند.

برای دیدن هر یک از جاذبه های شانگهای حداقل 2 ساعت و حداکثر یک روز کامل، زمان در نظر بگیرید.

هانگژو یا هانگزو شهر یا طبیعت؟

اگر به سمن جنوب غربی شهر شانگهای بروید، به شهری می رسید که خود یکی از جاذبه های گردشگری چین محسوب می گردد. شهری که نه تنها جاذبه های معماری و شهری بسیار دارد بلکه در دل خود، یکی از افسون کننده ترین پارک ها و دریاچه های چین را دارد. طبیعتی که با نام وست لیک یا دریاچه غربی مشهور بوده و در منطقه وسیعی از شهر قرار گرفته است. رودخانه کیانتانگ و کانال بزرگ هم از میانه شهر هانگژو می گذرد. در این شهر، کافه ها و رستوران های جذابی برای گذراندن یک بعد از ظهر آرام و دل انگیز پیدا خواهید کرد.

جاذبه های گردشگری چین که در هانگزو قرار گرفته اند شامل دیدنی های زیر می شوند:

شهر آبی سوژو، ونیز شرق

سوژو از آن شهرهایی است که آب در ساختن آن نقش مهمی ایفا کرده است. باغ های سوژو از جاذبه های گردشگری چین هستند که به دلیل باغبانی و طراحی خاصی که دارند، در تمام چین مشهورند. همچنین فاصله کوتاه این شهر آبی تا شانگهای باعث شده تا گردشگران در سفر چین خود، حتما برنامه بازدید از سوژو را در تور خود قرار دهند. از شانگهای تا سوژو تنها یک ساعت زمان خواهد برد.

جاذبه های سوژو

پارک جنگلی Zhangjiajie

این پارک در غرب استان هونان قرار گرفته است، بیشترین مشهوریت خود را مدیون فیلم آواتار است که در آن گرفته شده است و در واقع کوه های Hallelujah که در فیلم می بینید. در واقع الهام گرفته از همین کوه ها و درختان است. این مکان واقعا جادویی است و صد در صد ارزش دیدن دارد. مخصوصا در زمانی که نوک تیز قله های این منطقه در لفافه ای از ابرها قرار می گیرد. علاوه بر اینجا می توانید منطقه کوهستانی تیانزی را هم ببینید و منطقه معروف تیانمن که در آن صخره های عمودی و اسکای واک ترسناک شیشه ای قرار گرفته است. جاذبه ای در ارتفاع که هر گردشگری را دیوانه می نماید.

منطقه حفاظت شده هوانگلونگ | Huanglong

جدیدا به این منطقه منطقه افسانه ای روی زمین هم می گویند و واقعا یکی از باید های جاذبه های گردشگری چین است که هر بازدید کننده ای باید ببیند. آب های آبی روشن که در تالاب های کوچک در کنار هم قرار دارند. آن هم تا جایی که چشم کار می نماید، منظره ای باور نکردنی را به وجود آورده است. اگر در فصل تابستان از این منطقه دیدن کردید، انتظار دیدن درختان سبز و زیبا که شکوفه کرده اند را هم در اطراف این حوضچه های کوچک داشته باشید.

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا

احتمالا وقتی برای اولین بار عکس این کوه ها را ببینید، دهانتان از تعجب باز می ماند! (این واقعا نظر افرادی بوده است که این کوه را دیده اند) درست مثل کوهی از ادویه های رنگارنگ است که روی هم قرار گرفته باشد. عجیب اینکه این جاذبه کاملا طبیعی است و دقیقا مثل این است که کسی قلم مویش را برداشته باشد، آغاز به رنگ آمیزی این کوه ها کرده باشد. شاید برایتان جالب باشد که چگونه این پدیده طبیعی ایجاد شده است. در واقع در طول سالیان سال به خاطر فرسایش و شرایط آب و هوایی این رخ داده است و باعث شده تا به آن لقب کوه های رنگین کمان داده گردد.

طبیعت یانگ شو، از جاذبه های طبیعت گردی چین | Yangshuo

در فهرست جاذبه های گردشگری چین یانگ شو از آن دست جاهایی است که باید حتما ببینید. آن هم به خاطر حیات وحش طبیعی شگفت انگیزی است که دارد. اگر چه قسمت اصلی شهر یانگ شو بیشتر و بیشتر در حال توریستی شدن است ولی همین که به این مکان برسید می توانید رودخانه ای حیرت آور را ببینید که هنوز هم در آن از چوب های بامبو برای درست کردن قایق و کلک استفاده می گردد. به جای این که بخواهید در شهر اصلی بمانید که حالا دیگر پر از رستوران ها و هتل های مدرن شده است، پیشنهاد می کنیم به حومه شهر بروید و در یکی از مهمان خانه های آنجا بمانید. برای رزرو هتل هم این اقامتگاه ها، بهترین مکان هستند.

راستا پیاده روی در کوه هواشان

ماجراجویی هایی مانند این یکی که الان می خواهیم بگوییم باعث می گردد تا چین در فهرست برترین کشورهای جهان برای دیدن و جذب گردشگر باشد. در راستا پیاده روی کوه هاوشان باید در ارتفاع دیوانه کننده ای از سطح زمین بایستید و فقط و فقط امیدتان را به طناب هایی ببندید که به دیوار وصل شده اند. این عکس گویای همه چیز است!

شهر چنگدو با پانداهای غول پیکر

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری چین چنگدو است. چرا که در این شهر می توانید پانداهای دوست داشتنی چینی را از نزدیک ببینید و مهم ترین دیدنی آن هم مرکز نگهداری پانداهای چنگدو است.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 275

به "9 شگفتی کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 شگفتی کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید