780 هزار نفر از واجدان شرایط سنی در خراسان رضوی، فاقد بیمه

به گزارش مجله آراد، مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی گفت: بیمه شده های سایر سازمان ها را از تعداد کل بیمه شدگان کم کردیم، معین شد که اکنون 780 هزار نفر در خراسان رضوی با وجود داشتن شرایط سنی، فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند.

780 هزار نفر از واجدان شرایط سنی در خراسان رضوی، فاقد بیمه

محمود کاظمی مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی گفت: صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری یکی ازدستگاه های زیرمجموعه وزارت کار در کنار سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری است که بیشترین جمعیت مشمول عضویت در صندوق کشوری را داراست.

او اضافه کرد: براساس سرشماری که درسال 1395 صورت گرفت، بیشترین جمعیت روستایی مربوط به خراسان رضوی است که بیش از 516 هزار خانوار روستایی را در خود جای داده است و در حوزه کشاورزی با 338 هزار بهره بردار بیشترین بهره بردار را شامل می گردد. این آمار و اعداد براساس خانوار است و تنها سرپرستان خانواده مشمول بیمه ما نیستند، بلکه تمام اعضای هر خانواده که شرایط سنی بین 18 تا 50 سال دارند می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی ادامه داد: در آخرین آماری که گرفته شده در استان تعداد 191 هزار و 918 نفر بیمه شده وجود دارد که عمده آن ها سرپرستان خانوار ها هستند و از این تعداد 184 هزار نفر در حوزه کشاورزی، روستایی و عشایری قرار دارند، چهارهزار و 590 خانوار از مددجویان کمیته امداد هستند و سه هزار و 238 نفر زنان سرپرست خانوار بهزیستی اند. حدود 162 هزارنفر از این تعداد بیمه شده مرد و 39 هزارنفر نیز بیمه شده زن هستند که درحوزه بانوان احتیاج به کار جدی و بیشتری داریم.

کاظمی اعلام کرد: تربت جام چهارمین شهرستان از لحاظ تعداد زیاد جمعیت مشمول دراستان است که 9 هزار و 700 نفر سرپرست خانوار بیمه شده با 247 نفر مستمری بگیر داریم که هم اکنون مستمری بگیر این صندوق هستند و از بیمه استفاده می نمایند.

او بعلاوه جامعه هدف را درتربت جام 32 هزار و 614 نفر در روستا ها و شهر های زیر 20 هزار نفر مشمول دانست و توضیح داد: این ها منهای گروه های هدف ما در خود شهرتربت جام هستند.

مدیرکل بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری خراسان رضوی تاکید نمود: با توجه به برنامه عملیاتی که در استان صورت گرفت پیش بینی ما این است که دوهزار و 800 نفر بیمه شده تازه طی سال جاری درتربت جام داشته باشیم.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2272

به "780 هزار نفر از واجدان شرایط سنی در خراسان رضوی، فاقد بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "780 هزار نفر از واجدان شرایط سنی در خراسان رضوی، فاقد بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید