5 نکته حیاتی ویژه سفر اول مسافران به هند

به گزارش مجله آراد، اگر تصمیم دارید در آینده به هند سفر کنید و این سفر، اولین سفر شما به هند است بهتره حواستون به این 5 نکته طلایی باشه تا در هند حسابی خوش بگذرونید. هند شهری است که هم شهرهایی داره که فوق العاده است و هم شهرهایی داره که به درد مسافرها نمیخوره چون کیفیت زندگی در این کشور در بعضی از جاها به شدت پایی و در واقع عجیب و غریبه! اما معمولاً چند شهر توریستی و مجذوب کننده داره که گردشگران از اونجا بازدید میکنند، مثلاً بمبئی، آگرا و جیپور که از این شهرهای هند به دلیل معروفیت با عنوان مثلث طلایی هند یاد میکنند، در واقع افرادی که با رزرو بلیط هواپیما به بمبئی سفر میکنند، معمولاً به وسیله خطوط زمینی و پس از بازدید کامل از این شهر به سمت آگرا که تاج محل به عنوان اصلی ترین جادبه گردشگری هند شناخته میشود قرار گرفته است میروند و پس از آن نیز از شهر رنگارنگ جیپور بازدید میکنند، ما در اینجا به شما 5 نکته میگوییم که رعایت آنها پس از آنکه نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام کردید و وارد شهرهای هند شدید برای داشتن یک تجربه بی نظیر مخصوصاً در سفر اول بسیار لازم است. با خبرنگاران همراه باشید.

5 نکته حیاتی ویژه سفر اول مسافران به هند

سفر به هند

جنوب آسیا را اگر در نقشه نگاه کنید کشور هند کاملاً خود نمایی میکند، این کشور نسبتاً شبیه به لوزی است، مرکز آن دهلی است و مساحت آن در حدود 2 برابر مساحت کشور ایران است. در این منطقه باران زیاد میبارد و اگر در فصل پاییز و زمستان به آن سفر کنید برترین زمان سفر به هند را تجربه میکنید. جمعیت کشور هند بسیار بالاست و باجمعیت بیش از یک میلیارد نفری توانسته در رتبه دوم پر جمعیت ترین کشور دنیا پس از کشور چین قرار گیرد، با این تفاوت که چین وسعت بسیار بیشتری نسبت به هند دارد.

معمولاً پروازها از ایران به دو شهر مهم هند، یعنی دهلی و بمبئی صورت میگیرد و بعضی از اوقات در هنگام رزرو بلیط هواپیما با هواپیمایی ایران ایر و ماهان روبرو خواهید شد که با توجه به مستقیم بودن پرواز، گزینه بسیار مناسبی هستند

نکات سفر اول به هند

1- آرامش خود را حفظ کنید

در هند روش های کلاهبرداری زیادی وجود دارد، اگر فکر نموده اید که در یک مسابقه برنده شده اید شک کنید! مراقب رانندگان تاکسی باشید. در مواقع بحرانی آرامش خود را حفظ کنید.

2- آهسته و با دقت از جاذبه های گردشگری بازدید کنید

بعضی از اوقات انقدر سریع از جاذبه ها تماشا میکنید که در خاتمه از خود خواهید پرسدی په چیزی را دیدم؟! حتی اگر شده یک روز کامل را برای جاذبه های مهم از جمله تاج محل اختصاص دهید و عجله نداشته باشد.

3- به جاهایی بروید که کمتر جمعیت در آنجا هست

با توجه به جمعیت بیش از یک میلیاردی هند بهتر است سری به روستاهای ازراف شهر هم بزنید تا چند ساعت پس از تماشا انبوه جمعیت به جاهای بکر و خلوت بروید.

4- غذاهای سالم بخورید

هیچ مسافری دوست ندارد بیمار گردد، پس حواستان را به چیزهایی که از دستفروشان برای خوردن میخرید بدهید، از آب های شیر استفاده نکنید، از خوردن بستنی های باز و سالاد خودداری کنید، اگر گوشت میخورید مطمئن شوید که خوب پخته شده باشد. از دستمال مرطوب ضد باکتریایی و ژل ضد باکتریایی بهره ببرید و همواره همراه خود داشته باشید.

5- برای ترددهای زمینی برترین راستا را انتخاب کنید

با توجه به اینکه شهرهای مختلفی برای بازدید در هند وجود دارند و سعت این کشور کم نیست، بهتر است راستاهایی را برای بازدید انتخاب کنید که جاذبه های طبیعی زیبایی داشته باشد. بعلاوه میتوانید قبل از سفر نسبت به رزرو آنلاین هتل خارجی اقدام نمایید.

منبع: lonelyplanet

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2236

به "5 نکته حیاتی ویژه سفر اول مسافران به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته حیاتی ویژه سفر اول مسافران به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید