یزداندوست: 90 درصد بودجه 1400 دانشگاه خواجه نصیر به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد خبرنگاران

به گزارش مجله آراد، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به میزان افزایش حقوق ها در سال آینده به نظر می رسد که 90 درصد بودجه 1400 دانشگاه صرف حقوق و دستمزد خواهد شد.

یزداندوست: 90 درصد بودجه 1400 دانشگاه خواجه نصیر به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فرهاد یزداندوست، رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: دانشگاه خواجه نصیر یکی از 13 دانشگاه برتر بوده و در حوزه بین المللی سازی در فضای اقتصاد مقاومتی بین 5 الی 6 دانشگاه برتر قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 6 پردیس است، گفت: این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی صندلی خوبی دارد. در سال های اخیر از منظر پاسخ های احتیاج های اولیه توفیقات زیادی داشته ایم و بالای 80 درصد دانش آموختگان ما وارد بازار کار می شوند که این عدد خوبی است.

صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه خواجه نصیر راه اندازی می گردد

وی ادامه داد: ما ساختار مناسبی برای تجاری سازی پژوهش داریم، اما مرتباً به دنبال تکمیل این ساختار هستیم و کوشش می کنیم از همه زیرساخت ها بهره مند باشیم. تا چندی پیش دانشگاه خواجه نصیر فاقد صندوق پژوهش و نوآوری بود، اما روز گذشته در جلسه ای به ریاست وزیر علوم، تأسیس صندوق پژوهش و نوآوری تصویب شد و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی فعالیت های ارزنده ای در حوزه فعالیت های پژوهشی برداریم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد: ما در فضای تعامل با بخش صنعت توفیقات زیادی داشتیم و در اوایل همه گیری کرونا مذاکراتی با مجموعه منطقه ویژه فرودگاهی پیغام در نزدیکی تهران داشتیم و بنا داریم ناحیه نوآوری و کارآفرینی را در آنجا رقم بزنیم.

یزداندوست همچنین از انعقاد قرارداد پژوهشی با یکی از مجموعه های عظیم صنعتی اطلاع داد و گفت: با این مجموعه صنعتی یک مؤسسه مشترک در موضوع برقی سازی وسایل نقلیه تشکیل داده ایم.

احتمال راه اندازی یک دانشگاه مشترک با روسیه / افزایش 24 درصدی دانشجویان خارجی

وی همچنین از احتمال راه اندازی یک دانشگاه مشترک با روسیه اطلاع داد و گفت: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علیرغم شیوع کرونا رشد چشم گیری داشته؛ به طوری که آمار آن نسبت به سال گذشته 24 درصد و همچنین تعداد دانشجویان شهریه پرداز خارجی 83 درصد رشد داشته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن بیان اینکه با 43 دانشگاه برتر و مؤسسه بین المللی جهان تعامل نزدیک داریم، گفت: این همکاری ها تنها تفاهم نامه کاغذی و ویترینی نیست و بعضی از آن ها در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی عملیاتی شده است. در حال حاضر علیرغم وجود همه تحریم ها تعدادی دانشجوی شاغل مشترک، منتهی به مدرک دوگانه در هلند، کره جنوبی، فرانسه و روسیه داریم.

افزایش تعداد پروژه های بین المللی

وی با اشاره به شرایط پروژه های بین المللی این دانشگاه گفت: تعداد پروژه های بین المللی دانشگاه در دی 98 حدود 18 مورد بوده که در سال 99 با 33 درصد افزایش به 24 پروژه رسیده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه را یک به 22 عنوان کرد و درباره شرایط بودجه این دانشگاه گفت: دانشگاه ها هر ساله بعضاً با کسری بودجه روبرو می شوند. دانشگاه خواجه نصیر نیز از سال 98، 8 درصد بودجه همچنان اختصاص نیافته و تا به امروز از بودجه سال 99 حدود 90 درصد تخصیص پیدا نموده است.

90 درصد بودجه 1400 به حقوق اختصاص می یابد

یزداندوست اظهار داشت: سال جاری 80 درصد بودجه دریافتی دانشگاه به حقوق و دستمزد اختصاص یافت و فکر می کنیم برای سال آینده با توجه به افزایش حقوق، این میزان به 90 درصد، حتی بیشتر افزایش یابد و تنها 10 درصد بودجه به سایر موارد اختصاص خواهد یافت. به نظرم اینکه دانشگاه فقط در انتظار تزریق پول باشد، مشکل گشا نیست و باید راه چاره هایی با توجه به امکانات دانشگاه و تعامل با نهاد های بیرونی برای جذب درآمد های اختصاصی اندیشیده گردد.

کوشش برای عدم افزایش شهریه دانشجویان شهریه پرداز در سال آینده

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه گفت: میزان شهریه از قبل اطلاع رسانی شده بود و دانشجویان با علم به این موضوع و میزان شهریه ثبت نام کردند؛ از طرفی دانشگاه تسهیلاتی را برای این دسته از دانشجویان از جمله پرداخت وام در نظر گرفته است. 10-12 درصد کل جمعیت دانشجویی در مقطع کارشناسی را دانشجویان شهریه پرداز تشکیل می دهند. ما سعی می کنیم میزان شهریه دانشجویان شهریه پرداز در سال های بعد افزایش پیدا نکند.

کاهش 20 درصدی درآمد های دلاری گرنت های بین المللی

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی توضیح داد: درآمد دلاری گرنت های بین المللی ما در دی ماه 98 بیش از 1 میلیون دلار بود که در سال 99 به 806 هزار دلار رسید و شاهد کاهش 20 درصدی بودیم. البته در بعضی دانشگاه ها این درآمد با کاهش 50 درصدی روبرو شد، اما خوشبختانه میزان کاهش ما کمتر از سایر دانشگاه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1644

به "یزداندوست: 90 درصد بودجه 1400 دانشگاه خواجه نصیر به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزداندوست: 90 درصد بودجه 1400 دانشگاه خواجه نصیر به حقوق و دستمزد اختصاص می یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید