کشف یک گورستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی حین عملیات حفاری در اهواز

به گزارش مجله آراد، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، کشف یک گورستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی حین عملیات حفاری در اهواز صورت گرفت.

کشف یک گورستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی حین عملیات حفاری در اهواز

احمدرضا حسینی بروجنی، معاون میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در عملیات اجرایی این شرکت در یکی از منطقه ها اهواز و حین حفاری بیل مکانیکی برای احداث جاده دسترسی به چاه نفت، به یک گورستان تاریخی برخوردند.

او ادامه داد: به محض کشف این گورستان، بلافاصله مراتب به اطلاع اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعلام شد و کارشناسان میراث فرهنگی استان در محل حاضر شدند و آنالیز های کارشناسی در این خصوص شروع شد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان اضافه نمود: عملیات حفاری بلافاصله متوقف شده و یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان و حراست شرکت ملی حفاری در این محل مستقر و حفاظت از این محوطه را برعهده دارند و هماهنگی لازم بین اداره کل میراث فرهنگی و شرکت ملی حفاری ایران در حال اجرا است.

او گفت: در کارشناسی اولیه، آنالیز ها نشان می دهند در این گورستان تاریخی فعلا سه تدفین خمره ای وجود دارد که در اسرع وقت نسبت به تثبیت و نجات بخشی آن به وسیله کارشناسان مجرب اقدام خواهد شد.

حسینی بروجنی اعلام کرد: در این گورستان تاریخی گورخمره هایی سفالی و نخودی رنگ با اندود قیر شبیه به تدفین های اواخر اشکانی و اوایل ساسانی کشف شده و در آینده نزدیک با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی نسبت به کاوش گسترده در این محوطه اقدام می گردد و اقدامات لازم برای ثبت ملی آن صورت خواهد گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2224

به "کشف یک گورستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی حین عملیات حفاری در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک گورستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی حین عملیات حفاری در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید