کشف بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی در اعماق دریاچه ای در ایالات متحده آمریکا

به گزارش مجله آراد، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی در اعماق دریاچه ای در ایالات متحده آمریکا صورت پذیرفت.

کشف بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی در اعماق دریاچه ای در ایالات متحده آمریکا

بقایای یک کشتی که قدمت آن به اواخر 1800 میلادی می رسد و مدتها گمشده بود، پایان در اعماق دریاچه میشیگان واقع در ایالات متحده آمریکا کشف شد.

انجمن تاریخ ویسکانسین (WHS) اظهار داشت که اوایل امسال میلادی گروهی از کاوشگران به همراه دو مورخ موقعیت مکانی کشتی ترینیداد (Trinidad) را در عمق 82 متری آبهای ویسکانسین پیدا کردند.

دو مورخ به نامهای برندون بایلود و باب جک موقعیت این لاشه کشتی را در پانزدهم جولای و پس از دو سال جست و جو با استفاده از نوعی دستگاه زیردریایی کشف کردند.

براساس بیانیه انجمن تاریخ ویسکانسین، این کشتی که مجهز به دو یا تعداد بیشتری دکل بوده است، در سال 1867 میلادی در نیویورک ساخته شد تا برای تجارت حبوبات در دریاچه های بزرگ یعنی بین میلواکی، شیکاگو، بوفالو و ازویگو مورد استفاده قرار بگیرد. این کشتی زغال سنگ یا آهن از نیویورک حمل میکرد و با حبوبات از استان های غرب میانه آمریکا باز می گشت.

ترینیداد در آخرین سفر خود در 11 می 1881 با محموله ای از زغال سنگ از پورت هورون به شیکاگو راهی شد. در نقطه ای از مسیر بود که کم کم آب به درون کشتی نفوذ کرد. براساس بیانیه (WHS)، از آنجایی که نشت یک اتفاق غیرمعمول نبود، ترینیداد مسیر خود را ادامه داد تا اینکه به طور ناگهانی و شدید به زیر آب رفت و آغاز به غرق شدن کرد.

ناخدای کشتی و خدمه آن پیروز شدند از کشتی فرار نمایند و خود را به الگوما برسانند.

بایلود در مقاله ای که برای شیبرک ورلد نوشت، به این نکته اشاره نمود که نخستین بار حدود 20 سال پیش و زمانی که مشغول جمع آوری بانک اطلاعاتی درباره تمام کشتی های غرق شده در آبهای ویسکانسین بود به کشتی غرق شده ترینیداد علاقمند شد.

کشتی ترینیداد برای بایلود یک گزینه عالی برای کاوش بود، چرا که خدمه آن محل غرق شدن کشتی را با جزئیات شرح داده بودند.

بایلود و جک پس از خلق یک نقشه سه بعدی از کف دریاچه، نخستین تصاویر لاشه این کشتی را مشاهده کردند.

در لاشه این کشتی لوازم شخصی خدمه، ظروف، لنگر، زنگوله و سایر آثار تاریخی نیز کشف شد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2410

به "کشف بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی در اعماق دریاچه ای در ایالات متحده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی در اعماق دریاچه ای در ایالات متحده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید