کشت و صنعت جیرفت بدون توجه به مسوولیت اجتماعی فقط اجاره داری می نماید

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/کرمان رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قابل قبول نیست که کشت و صنعتی با این ابعاد فقط اجاره داری کند و از مسوولیت اجتماعی خود غافل گردد.

کشت و صنعت جیرفت بدون توجه به مسوولیت اجتماعی فقط اجاره داری می نماید

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون از زیر ساخت ها و مزیت های بخش کشاورزی در پاسخ به نقدها افکار عمومی مبنی بر بی تفاوتی کشت و صنعت جیرفت نسبت به مسوولیت اجتماعی خود در منطقه جنوب کرمان اظهار کرد: کشت و صنعت جیرفت شرکت فعالی است و ارزش اضافه کرده و درآمد بالایی دارد و در جهان برای این چنین شرکت های بزرگی مسئولیت های اجتماعی تعریف شده که باید متعهد به مسئولیت اجتماعی خود باشند و کشت و صنعت جیرفت نیز باید به این مهم در منطقه عمل کند.

وی یکی از مسئولیت های اجتماعی کشت و صنعت را پیشتازی در حوزه کشاورزی در صنعتی کردن، بازار شناسی، بازکردن بازار های جدید، ایجاد برند و ... عنوان نمود و اضافه نمود: کشت و صنعت باید یاری کننده به کشاورزان خرده مالک باشد و برندسازی کند، برای محصولات منطقه، بازار های هدف و راستا صادرات را باز کرده و با احداث پایانه های صادراتی بستر لازم برای انتفاع عمومی را فراهم کند.

ساداتی نژاد با انتقاد از شرایط سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی در جنوب کرمان اظهار کرد: جای سردخانه پیشرفته در جنوب کرمان خالی است و کشت و صنعت همچنین می تواند سردخانه های مجهز در این منطقه راه اندازی کند زیرا سردخانه های جنوب کرمان مجهز نیستند، گلخانه مدرن در این منطقه وجود ندارد و باید کشت صنعت یاری کند تا بخش کشاورزی به این سمت حرکت کند.

وی بنیه اقتصادی کشت و صنعت جیرفت را مثبت ارزیابی کرد و اضافه نمود: قابل قبول نیست که کشت و صنعتی با این ابعاد فقط اجاره داری کند زیرا اجاره داری ساده ترین کار ممکن است. این شرکت باید در احداث صنایع جانبی بخش کشاورزی پیشتازی داشته باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد کشت و صنعت جیرفت و عدم وجود نماد عملی گفت: در منطقه جیرفت نمادی از محصولات کشاورزی منطقه که معرف فعالیت کشت و صنعت باشد وجود ندارد و باید این شرکت مسئولیت اجتماعی خود را در برابر مردم انجام دهد و این فرایند پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگاران، محمود رییسی فرماندار عنبرآباد نیز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از واحدهای فراوریی در دست احداث این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: مجتمع فراوریی نیلی صنعت 76 در صد پیشرفت فیزیکی دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده و تا به امروز 630 میلیارد تومان هزینه در بر داشته و برای تکمیل آن 170 میلیارد تومان احتیاج است.

وی ظرفیت نیلی صنعت را 150 هزار تن در سال خاطرنشان کرد و اضافه نمود: مجتمع فراوریی نیلی صنعت در 12 فاز در دست احداث است که شامل فراوری و بسته بندی رب گوجه فرنگی، فرآوری خرما، انواع سس، انواع سبزی و میوه خشک است.

فرماندار عنبرآباد گفت: با راه اندازی این مجتمع زمینه اشتغال517 نفر فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1544

به "کشت و صنعت جیرفت بدون توجه به مسوولیت اجتماعی فقط اجاره داری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت و صنعت جیرفت بدون توجه به مسوولیت اجتماعی فقط اجاره داری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید