کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه

به گزارش مجله آراد، افراد بسیاری برای نرم کردن و یا تقویت کردن مو های خود از روش کراتینه کردن مو استفاده می نمایند. در نظر داشته باشید که کراتینه کردن مو، منجر به آسیب های جدی برای زیبایی پوست و موی شما می گردد. بنابراین بهتر است به جای کراتینه کردن موها به شیوه های شیمیایی، این پروتئین از دست رفته را به وسیله مواد سالم و طبیعی تری در منزل به موهای خود برگردانید و قبل از هر کاری ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا با توضیح شرایط موهای تان از تصمیم خود مطمئن شوید.

کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

آشنایی با روش های کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه

کراتینه طبیعی مو با ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

روغن زیتون: استفاده از این روغن، رطوبت طبیعی را به موهای شما انتقال می دهد. علاوه بر این، این روغن جهت نرمی، لطافت مو و محکم تر شدن مو مورد استفاده قرار می گیرد.

تخم مرغ: آنزیم، چربی و پروتئین موجود در سفیدی تخم مرغ، باعث پاک شدن طبیعی مو و پوست سر از باکتری ها و روغن اضافی می گردد.

عسل طبیعی: ویتامین ها، مواد معدنی و رطوبت طبیعی به موهای شما انتقال می دهد.

برای درست کردن ماسک مو، روغن زیتون را با عسل یا تخم مرغ ترکیب می نمایند؛ استفاده از ترکیب حاصل، روشی تضمینی برای از بین بردن خشکی و زبری موهای شما است.

نحوه انجام کراتینه مو

قبل از انجام هرکاری برای کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه، باید بدانید که اگر می خواهید به نتیجه مطلوبی برسید، نباید از مواد گفته شده به مقدار زیاد بهره ببرید، بلکه طبق دستور و با توجه به اندازه موهایتان، قدم به قدم تمامی مراحل را انجام دهید.

1- کراتینه کردن مو با ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید. به مقداری هم بزنید که کاملا یکدست گردد. سپس تمام ماسک مو را به مو های خود بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه، مو های خود را بشویید.

2- کراتینه کردن مو با ماسک عسل و روغن زیتون

می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. مانند روش قبل پس از گذشت 15 دقیقه روی موهایتان، موهای خود را آبکشی کنید. برای دریافت نتیجه بهتر می توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین را به مخلوط ماسک خود اضافه کنید.

3- کراتینه کردن مو با ماسک تخم مرغ و ماست

بهترین ماسک تقویت نماینده که برای موهای آسیب دیده و انواع جنس مو مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب تخم مرغ و ماست است. البته در این ترکیب سس مایونز نیز می تواند دخیل باشد. علت متمایز شدن این ماسک از سایر ماسک ها، خواصی است که در این دو ماده وجود دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ و چربی طبیعی در ماست که مهم ترین آن اسید لاکتیک است، یک تقویت نماینده قوی برای مو محسوب می گردد که رشد مو را به حدبیشتر می رساند.

این ماسک یکی از بهترین نرم نماینده های مو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده است؛ زیرا تخم مرغ (آنزیم های آن) و ماست سرشار از چربی و رطوبت طبیعی است. البته برای دریافت نتیجه بیشتر، بهتر است کراتینه طبیعی مو به طور مداوم در طولانی مدت استفاده گردد تا از تاثیرات بسیار آن بهره مند شوید. (حداقل هفته ای یکبار این ماسک را به مدت یک ساعت روی سر خود بگذارید).

1 عدد تخم مرغ را با 1/4 لیوان ماست و 1/4 لیوان سس مایونز با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد را آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. ماسک موی به دست آمده را به تمام موهای خود بزنید و با انگشتان هر دو دستتان به خوبی پوست سر را بمالید. برای ماندگاری بیشتر سر خود را با یک پلاستیک ببندید و پس از یک ساعت با شامپوی معمولی موهای خود را با آب سرد بشویید. (با آب گرم موهایتان را نشویید؛ زیرا تخم مرغ در حرارت کم قابلیت پخته شدن دارد.)

4- کراتینه کردن مو با ماسک موز و تخم مرغ

یکی دیگر از روش های کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه، استفاده از ماسک موز و تخم مرغ است. در این روش از کراتینه کردن مو، ترکیبی از 1 عدد موز، 1 عدد تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری شیر پرچرب را تهیه کنید. از آنجایی که تخم مرغ سرشار از پروتئین و کلسترول بوده، موهای شما را تقویت می نماید؛ موز نیز حاوی ویتامین A است که به طور طبیعی پوست و مو را مرطوب نموده و به دلیل وجود پتاسیم در آن، در برطرف آسیب دیدگی مو موثر است. همچنین عسل به عنوان یک مرطوب نماینده طبیعی عمل می نماید. روغن زیتون و شیر نیز حاوی مواد مفید و ضروری برای موها و بازگرداندن نرمی و لطافت آن ها هستند. این ماسک برای موهای فر، زبر و خشک، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و سبب تقویت و جلوگیری از آسیب پذیری مو می گردد.

در این روش می توان از 1/2 قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل بهره ببرید که موها را صاف و براق می نماید.

موز رسیده را با وسایل مربوطه در یک کاسه له کنید. تخم مرغ را روی موز بریزید. شیر را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. سپس عسل و روغن زیتون را به آن آضافه نموده و همه مواد را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست گردد. مواد را به گونه ای مخلوط کنید که تکه های موز کاملا تجزیه گردد.ماسک را روی مو و پوست سر خود قرار دهید. مطمئن شوید که به تمام موهایتان به مقدار کافی مواد رسیده باشد. ترکیب حاصل را به مدتد یک ساعت بر روی سر خود قرار دهید. سپس موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید.

عوارض کراتینه کردن مو با مواد شیمایی

همانگونه که تا اینجا متوجه شدید، کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه عاری از خطرات جانبی است؛ اما آیا از عوارض کراتینه کردن موها با مواد شیمیایی اطلاع دارید؟ به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در این روش، بروز خطرات جدی ناشی از آن زیاد است. مهم ترین خطرات آن عبارتند از:

خطر سرطان: فرمالدئید یک ماده سرطان زاست که در بیشتر مواد شیمیایی کراتین مو وجود دارد و هنوز هیچ روشی برای کم کردن تاثیرات آن پیدا نشده است. البته بعضی از این قبیل محصولات، فاقد فرمالدئید هستند که نتیجه مطلوبی ندارند؛ زیرا قدرت صاف نمایندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است.

ریزش مو: بزرگترین مشکل کراتینه مو، ریزش مو است که پس از اولین شست و شو می توان متوجه ریزش مو یا تشدید آن شد. علاوه بر آن کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی باعث نازک شدن مو و تضعیف ریشه می گردد.

تخریب ساختمان مو: ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و 3-2 هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد نمود. موها خشک و شنماینده می شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر نموده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از 2 یا 3 بار شستن تامین نگردد.

واکنش های آلرژیک: کراتینه کردن مو نیز مانند مواد دیگر می تواند منجر به بروز واکنش های آلرژیک در بعضی افراد گردد. این واکنش ها شامل خارش و دانه های قرمز رنگ در سطح پوست سر می گردد. باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، ازکراتینه کردن مو با مواد شیمیایی خودداری نموده و برای تقویت موها به پزشک مراجعه کنید. در کل کراتینه کردن مو بیشتر از دو ماه بر روی موهایتان اثر ندارد.

سعی کنید برای انجام این کار از روش کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه بهره ببرید تا علاوه بر تقویت موهایتان، سلامت و استحکام آن ها نیز حفظ گردد.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1283

به "کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید