کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران

به گزارش مجله آراد، استاندار تهران از کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران نسبت به زمستان سال گذشته اطلاع داد.

کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران

انوشیروان محسنی بندپی در تبادل نظر با خبرنگاران، در این باره گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد دستگاه های استانداری های کل کشور، استانداری تهران در حوزه اشتغال جزو سه استان برتر کشور معرفی شده که این امر نشان از کوشش دستگاه های مختلف اجرایی و فرمانداران در ایجاد شرایط لازم برای ایجاد اشتغال نو، حفظ اشتغال موجود و پویایی و رونق اشتغال دارد. بی تردید مهمترین اصل در حفظ اشتغال و ایجاد فرصت های نو شغلی، کوشش در برطرف موانع فراوری و توجه به شعار سال، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار و مستندات موجود، نرخ بیکاری استان تهران در شش ماهه نخست امسال6.3 درصد است که این مقدار نسبت به زمستان سال قبل با کاهش 2.5 درصدی بیکاری همراه شده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ایجاد اشتغال در سطح استان به ویژه برای جوانان اشاره نمود و اضافه کرد: ایجاد شغل پایدار و با ثبات برای جوانان با انگیزه به ویژه در استان تهران و در شرایطی که دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه فراوری و اشتغال کشور را هدف گرفته کار بسیار دشواری است اما با هم افزایی در سال 99 برای اولین بار از رقم تعهدات اشتغال پیشی گرفتیم و به همین دلیل هم سال گذشته هیچ واحد فراوریی و صنعتی در استان تهران تعطیل نشد.

وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت های شهرک های صنعتی در استان یکی از پیشرانه های ایجاد اشتغال است. باید به این نکته توجه کنیم که تقریبا در چهار فصل متوالی در استان تهران نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد و این آمار مورد تایید مراجع رسمی کشور است. در مشاغل خانگی به علت کمبود منابع و اعتبارات البته کمی عقب ماندگی داریم؛ اما برای سال 1400 توانستیم 62 میلیارد اعتبار در این بخش جذب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1923

به "کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید