کاهش تماس ها با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تماس ها به اورژانس اجتماعی در این مدت که مردم در خانه نشینی بسر می برند کاهش داشته و بیشتر تماس ها در مورد نگرانی ها درباره بیماری کرونا است.

کاهش تماس ها با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی

غلامحسین حقدادی، در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در این روزهای خانه نشینی خانواده ها فرصت بیشتری دارند که در کنار یکدیگر باشند بنابراین ما باید قدر این لحظات را بیشتر بدانیم، البته احساس می کنم همین گونه بوده است؛ زیرا تماس ها به اورژانس اجتماعی در این مدت کاهش داشته و بیشتر تماس ها در مورد نگرانی ها درباره بیماری کروناست .

وی اضافه نمود: امیدواریم این فرایند کاهش تماس به اورژانس اجتماعی ادامه داشته باشد و اینکه این فرایند ادامه دارد یا خیر، بستگی به مدت زمان دوران بحران کرونا و آثارش دارد. اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند و در خانه بمانند تا فرایند انتقال کاهش پیدا کند این شرایط زودتر تمام خواهد شد و تاثیر سنگین اجتماعی و اقتصادی کمتری خواهیم داشت.

حقدادی اعلام کرد: در صورتی که این بحران طولانی گردد تاثیرات جدی برای همه ما پیش خواهد آمد، از جمله اینکه با مسائل شدید خانوادگی و شرایط بد اقتصادی برای برخی از خانواده ها روبرو خواهیم شد.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از خانواده هایی که درخواست طلاق داشتند، خواسته ایم که طلاق خود را به تعویق بیندازند و تقریبا صددرصد افراد در این دوران تقاضای مشاوره طلاق خود را مطرح ننموده اند و تماس هایی هم که گرفته می گردد تماس های جدی تر از گذشته نیست.

حقدادی اعلام کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تمهیداتی را برای بعد از بهبود این بحران در نظر خواهد گرفت تا در آینده که شرایط طبیعی شد طوری پیش رویم که تراکم کاری نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قضاوت در مورد اینکه در آینده چه پیش خواهد آمد ممکن نیست ادامه داد: عوارض اقتصادی و اجتماعی این گونه بحران ها بستگی به طول مدت آن دارد که طولانی شدن آن منجر به شکل گیری مسائلی مانند بزهکاری، دزدی، آسیب های اجتماعی و خانوادگی می گردد. این مسائل برای همه جوامع ممکن است پیش بیاید و تنها مختص ایران نیست. همکاری مردم منجر می گردد تا همه چیز زودتر به روال عادی بازگردد و خسارت های اقتصادی کمتر و جبران آن راحت تر باشد.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در دوران خانه نشینی مشکل و مسائل حادی که منجر به تقاضای طلاق گردد به وجود نمی آید، توضیح داد: بیشتر اختلافات از قبل وجود داشته و این دوران باعث تشدید آن می گردد. طبیعتا وقتی افراد در کنار یکدیگر هستند ارتباط کلامی بیشتری بین آنها وجود دارد، این از طرفی برای برخی خانواده ها که ارتباط خوبی با یکدیگر نداشتند، باعث بهبود روابط آنها شده و از طرف دیگر برای برخی خانواده ها درگیری، انتظارات و برداشت های متفاوتی ایجاد نموده که منجر به اختلاف می گردد.

حقدادی اضافه نمود: با توجه به شرایط پیش آمده باز هم اورژانس اجتماعی با تمام قوا در حال فعالیت است و هیچ چیز باعث کم کاری آن ها نشده است. برای افرادی که ممکن است در هر شرایطی جانشان در خطر باشد آماده باش هستیم. در حال حاضر خوشبختانه مسائل و موارد حاد مانند کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی و... کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1023

به "کاهش تماس ها با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تماس ها با اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید