کاندلاس زود عصبانی می شود و نمی تواند نفر اول باشد

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد ناظم الشریعه درباره لغو حضور تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت تدارکاتی تایلند گفت: هرکسی هم جای ما باشد این کار را می کند. دو هفته بعد از تورنمنت تایلند، باید دوباره با همین تیم در جام ملت های آسیا بازی کنیم. اگر برعکس بود استقبال می کردیم. حضور در تورنمنت تایلند، کار اشتباهی است. شاید حتی باعث مصدومیت عمدی بازیکنان ما شوند. هیچ کجای دنیا این کار را نمی کنند. در کمیته فنی همه نظر مرا تأیید کردند.

کاندلاس زود عصبانی می شود و نمی تواند نفر اول باشد

سرمربی تیم ملی فوتسال که با رادیو تهران گفتگو می کرد، با بیان اینکه در لغو تورنمنت تایلند اختلافی وجود نداشت، تاکید کرد: البته دیروز یکی از سایت های عربی نوشته بود زمان جام ملت ها دچار تغییر می شود و این مسابقات احتمالاً 31 اردیبهشت 1400 در کشور تایلند برگزار شود. البته این خبر هنوز تأیید نشده است.

ناظم الشریعه با اشاره به شرایط سخت برگزاری تمرینات تیم ملی شرح داد: با ترس و لرز اردو برگزار می کنیم. فاصله زمانی تا جام ملت ها هم خیلی کم است. از همه بدتر خود ترکمنستان (میزبان جام ملت های آسیا) است. ترکمنستان از معدود کشورهایی که یک کرونایی هم ندارد و به راحتی اجازه ورود و برگزاری بازی ها را نمی دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص حضور خسوس کاندلاس در تیم ملی فوتسال، اظهار کرد: همه کارهای حضور کاندلاس را خودم پیگیری کردم. در جلسه کمیته فنی اعلام کردم خسوس مربی ای است که زود عصبانی می شود و ایرادهای کوچکی دارد. شاید شناخت او از ایران خیلی خوب نبود. خسوس به عنوان سرمربی خیلی خوب نبود ولی به عنوان یک تئورسین و مدرس، از بزرگان فوتسال دنیا است. الان نیاز داریم از نظر تئوریک کمی متفاوت بشویم و طراحی تمرین انجام بدهیم. پیشنهادی که من دادم و تأیید شد این بود که خسوس در تمام رده های سنی کمک بدهد. این کار را در زمان سرمربیگری ژوراندینو هم داشتیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: از دو ماه پیش دنبال آوردن خسوس بودم چون پیشرفت فوتسال را می خواهم. دنبال این نیستم که برای خودم دردسر درست کنم. می خواهم فوتسالمان پیشرفت کند.

ناظم الشریعه درباره اینکه گفته می شود خسوس کاندلاس شاید آلترناتیو وی باشد، تاکید کرد: برای من مهم نیست. اگر همین فردا هم بگویند، از تیم ملی کنار می روم. کاندلاس امتحانش را پس داده است. او علیرغم تبحری که در بحث تاکتیکی دارد، برای نفر اول بودن خیلی شرایط مناسبی ندارد. این حرف ها را به خودش هم گفته ام ولی می تواند به رشد فوتسالمان کمک کند. ضمن اینکه بحث جایگزین شدن او اصلاً مطرح نیست.

وی اعلام کرد: دوستان دیگر هم دلشان می خواست در این پست (مدیر فنی تیم ملی فوتسال) باشند. کسی به من نگفت مدیر فنی معرفی کن. خودم دنبال آوردن کاندلاس بودم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره انتخاب محمدرضا حیدریان به عنوان مربی این تیم گفت: حیدریان از اسطوره های فوتسال ما است که در این سال ها در کنار تیم های ملی بوده است. او در لیگ هم کار کرده است. حضور او کمک زیادی به تیم ملی می کند.

ناظم الشریعه درباره خصوصیات منحصر به فرد حیدریان اظهار کرد: حیدریان با موبایل و فضای مجازی مخالف است. تلفن منزلش را در اختیار داریم و هر موقع لازم باشد با او تماس می گیریم.

وی در واکنش به این اظهارنظر حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال گفته بود اگر کادر فنی تیم ملی مثل کی روش بود، حقش را می گرفت، گفت: شمس بزرگوار است ولی از همان موقع پیگیری کردیم. زمان تاج هم پیگیری کردیم. آقای ساکت شاهد است. شخصیت سرمربی تیم ملی نباید اینطور باشد. اگر همه موافق کی روش بودند ولی موافق این اخلاقش نبودند. نباید برای پول هر کاری کرد. کوتاهی از مسئولان هم بوده است. نباید که همه چیز را زیر پا گذاشت. حق ما خورده شده است. این را می دانیم. در جلساتی که داشتیم، آقای نبی گفت زود این کار را می کنیم. نه فقط مسائل مالی مربیان، بلکه پیگیر مشکل مالی بازیکنان هم هستیم. شاید حالا حالاها بازیکنانی مثل اینها پیدا نشود. تلاش می کنیم اول حق و حقوق بازیکنان را بدهند.

ناظم الشریعه شرح داد: همکاران من در تیم ملی برای گذران زندگی خود چند ماه پیش مجبور شدند سکه های خود را به مبلغ 3 - 4 میلیون تومان بفروشند ولی الان سکه 10 میلیون شده است. همه این را می دانند. این بد است که هر روز رو به عقب برویم. آدم تأسف می خورد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در انتها در خصوص بالا بودن سن بازیکنان این تیم هم گفت: همیشه در ادوار گذشته از سال 2008 تا الان سن تیم ملی نزدیک به همین بوده. است جوانگرایی باید قبل از جام دنیای انجام شود. در حال حاضر هشت بازیکن تیم ملی کامل عوض شده اند. حسن زاده، جاوید، طیبی، صمیمی را نمی توان کنار گذاشت. می گوئیم جوانان به تیم ملی بیایند. دو سال با جوان ها کار می کنیم تا با بازیکنان اصلی رقابت کنند. هر کدام بهتر بودند انتخاب می شوند. بنزین سبز را در تیم نگه می داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1241

به "کاندلاس زود عصبانی می شود و نمی تواند نفر اول باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندلاس زود عصبانی می شود و نمی تواند نفر اول باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید