چراغ سبز اروپا برای ازسرگیری پرواز جت معیوب بوئینگ

به گزارش مجله آراد، تهران (پانا) - رگولاتور ایمنی هوانوردی اروپا قرار است موافقت با پرواز هواپیمای مسافری 737 مکس شرکت بوئینگ را تا خاتمه سال اعلام کند.

چراغ سبز اروپا برای ازسرگیری پرواز جت معیوب بوئینگ

با ما سفر کنید و با تور اروپا نوروزی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، سیگنال اخیر آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا مانع مهمی را از سر راه این هواپیما برای بازگشت به فعالیت جهانی پس از دو سانحه مرگبار و کشته شدن 346 نفر، برمی دارد.

پس از این که معلوم شد سیستم ضد واماندگی هواپیمای 737 مکس معیوب بوده و در سوانح مرگبار این هواپیما نقش داشته و در نتیجه این هواپیما در مارس سال 2019 زمین گیر شد، رگولاتور ایمنی هوانوردی اروپا بر نظارت دقیقتر روی فرآیند تجدیدمجوز 737 مکس تاکید داشت.

از آن موقع تحقیقات انجام گرفته نشان داد بوئینگ اطلاعات مربوط به ضعف سیستمها را از رگولاتورها و خلبانان پنهان نموده است. سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا در داخل و خارج کشور برای ضعف نظارت بر ساخت 737 مکس به شدت مورد انتقاد نهاده شد و بوئینگ میلیاردها دلار برای برطرف این مشکل و پرداخت خسارت قربانیان و ایرلاینها هزینه کرد.

پاتریک کای، مدیر اجرایی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: این آژانس سرگرم انجام بازبینی نهایی سند پیش از صدور دستورالعمل صلاحیت پرواز در ماه آینده است.

وی در اظهاراتی به فایننشیال تایمز گفت: تحلیل و آنالیز ما نشان داده که این هواپیما ایمن است و سطح ایمنی آن از نظر ما کافی محسوب می گردد.

مهر تایید این آژانس بوئینگ را به شروع مجدد فرایند تحویل این هواپیما نزدیکتر می نماید.

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا هم در مراحل نهایی صدور مجوز مجدد است و ماه جاری توصیه های جدیدی برای آموزش خلبانان صادر کرد.

با این حال این پرسش مطرح است که چه تعداد از مسافران مایل خواهند بود سوار این هواپیما شوند. ایرلاینها در مواجهه با کاهش شدید سفرهای هوایی جهانی تحت فشار قرار دارند و سفارشها برای بیش از هزار ففرایند هواپیمای 737 مکس لغو شده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، بوئینگ 450 ففرایند هواپیما فراوری نموده و منتظر تحویل آنهاست. تحلیلگران انتظار دارند که 18 ماه یا بیشتر زمان ببرد تا انبارهای این شرکت خالی شوند اما شمار زیادی از این هواپیماها دیگر مشتری ندارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1381

به "چراغ سبز اروپا برای ازسرگیری پرواز جت معیوب بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز اروپا برای ازسرگیری پرواز جت معیوب بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید