پالار صنعت راهگشای مسائل صنایع فولاد

به گزارش مجله آراد، گاهی بسیاری از خطرات و صدماتی که کارکنان کارخانه ها آن را به جان می خرند تا محصولات باکیفیت و پرکاربرد را برای صنایع مختلف آماده کنند با روش های خلاقانه ای قابل اجراست. اما غالبا به دلیل عدم شناخت و نداشتن اعتماد کافی به متخصصان داخلی، بسیاری از ایده ها فرصتی برای بروز و اجرا پیدا نمی کنند.

پالار صنعت راهگشای مسائل صنایع فولاد

ایده هایی که از دل دانش و مهارت و توان مهندسی متخصصان ایرانی به دست می آید چون با تجربه و نیازسنجی بومی شکل گرفته است، می تواند بسیار بیشتر از محصولات خارجی به کار بیاید.

با شناسایی همین نیازها و با به کارگیری اطلاعات و دانش بومی، کارشناسان شرکت پالار صنعت توانسته اند یکی از مسائل مهم صنایع فولاد را برطرف کنند.

شرکت پالار صنعت را مهندس محمود طالقانی (که اکنون مدیرعامل شرکت است) در سال 1371 راه اندازی کرده و در سال 1397 مجوز دانش بنیانی آن را دریافت کرده است.

این شرکت از ابتدا در حوزه تهیه فرآورده های نسوز فعالیت داشته است و به مرور با شناسایی نیاز صنعت فولاد و تکیه بر خلاقیت و دانش مهندسان ایرانی توانسته است قطعه ای کاربردی و استراتژیک بسازد که اکنون در کارخانه های فولاد کشور مورد استفاده قرار می گیرد. صفحه دریچه کشویی پاتیل، قطعه ای است که ایمنی فرآیند ذوب را در کارخانه های فولاد بسیار بالا برده و کیفیت محصولات را نیز ارتقا بخشیده است.

علی افشاری پور ، مدیر ارتباطات شرکت پالارصنعت می گوید: کار را با فولادسازی های کوچک شروع کردیم و در ادامه واحد فنی و مهندسی ذوب آهن اصفهان این جرات را به خود داد که از محصولات ایرانی ساخت شرکت ما استفاده کند که لازمه این انتخاب نوعی خودباوری و اعتماد به کالای ایرانی بود. پس از آن فولاد مبارکه اصفهان ، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و دیگر فولادسازی های بزرگ کشور هم با شرکت ما وارد همکاری شدند.

لزوم تبدیل ماده معدنی به مواد اولیه نسوز

مهندس محمود طالقانی، مدیرعامل پالار صنعت می گوید: صنعت نسوز نیازمند کمک دولت است و باید واردات مواد اولیه در صنعت نسوز تسهیل شود، زیرا یکی از مهم ترین دغدغه های تولیدکنندگان در صنعت نسوز، تامین مواد اولیه است.

در واقع مسأله مهمی که با آن روبرو هستیم این است که حلقه بین معدن و صنعت نسوز گم شده است زیرا معادن مواد اولیه در کشور موجود است ولی به صورت کنسانتره است و در زمینه تبدیل ماده معدنی به مواد اولیه نسوز در کشور امکان فرآوری با خلوص بالا وجود ندارد.

از این رو صنعت نسوز برای تامین ماده اولیه نیازمند واردات از اروپا، چین و هند است. بنابراین اگر این حلقه کامل شود، می توان ادعا کرد در صنعت نسوز نیازمند کشورهای خارجی نیستیم و به طور 100درصدی قادر به تامین نیاز داخلی هستیم. درحقیقت از معدن تا واحد تولیدی نسوز، صنعت دیرگداز نیازمند یک واحد فرآوری است که در این بخش مغفول مانده است. اما در حلقه آخر که تولید فرآورده های نسوز است این صنعت به خوبی در کشور رشد کرده و حتی در تولید برخی نسوزها از خارجی ها هم پیشی گرفته است.

مزیت های صفحه دریچه کشویی پاتیل

کاهش قابل ملاحظه نفوذ ذوب در پاتیل ها

متاسفانه تا پیش از استفاده از قطعه ساخته شده در پالار صنعت، نفوذ مذاب در پاتیل های فولادسازی ها بارها اتفاق می افتاد. اما با سیستم جدید صفحات دریچه کشویی پاتیل، این خطر به شدت کاهش یافته است.

ایمنی بیشتر

تا پیش از تهیه و ساخت صفحه دریچه کشویی یکپارچه پاتیل، احتمال خروج مواد مذاب از دستگاه ها وجود داشت، زیرا قطعات و نازل ها جداگانه خریداری و با ملات به هم متصل می شدند. همین موضوع باعث می شد هنگام خروج مواد مذاب، حوادث و خطرات زیادی ایجاد بشود. با یکپارچه سازی قطعات و ساخت صفحه دریچه کشویی این مشکل تا حدود قابل توجهی کنترل شده است.

هزینه رقابتی

هزینه استفاده از صفحات دریچه کشویی یکپارچه پاتیل در مقایسه با نمونه های اروپایی پایین تر است. در واقع این محصول با کیفیت نمونه اروپایی عرضه می شود اما با قیمت نمونه چینی به بازار می آید.

راه های ارتباط با پالار صنعت

وبسایت: www.palarsanat.com

اینستاگرام : palarsanat.co

تماس: 03136614006

آدرس : اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، ساختمان علیمیرزا، طبقه سوم، واحد9

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1770

به "پالار صنعت راهگشای مسائل صنایع فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالار صنعت راهگشای مسائل صنایع فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید