ویتنام خواهان بهره مندی از ظرفیت های کشاورزی مازندران است

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: معاون استاندار کان تو ویتنام با اشاره به توسعه مراودات همکاری ویتنام با استان های شمالی ایران، گفت: ویتنام خواهان بهره مندی ظرفیت های کشاورزی مازندران است.

ویتنام خواهان بهره مندی از ظرفیت های کشاورزی مازندران است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، دائوآین زونک عصر امروز در نشست با استاندار مازندران گفت: در این سفر دو موضوع اصلی که برای ما اهمیت داشته، بحث کشاورزی و صنعت گردشگری است.

وی اضافه کرد: در محصولات کشاورزی بیشتر احتیاج استان برنج و گوشت قرمز بوده که در این زمینه کوشش می کنیم در بحث ارقام برنج مازندران و پرورش اصلاح نژاد دام از تجربیات مازندران استفاده کنیم.

معاون استاندار کان تو ویتنام بیان داشت: استان کان تو بزرگ ترین مصرف نماینده گوشت قرمز در کشور ویتنام بوده که مازندران می تواند در بازار گوشت ورود یابد و گوشت ایران را به این به کشور ما صادر کند.

وی اضافه کرد:گوشت قرمز از کشورهای نیوزلند، استرالیا و آمریکا به این کشور وارد می گردد که برای ما مهم آن است که این گوشت توسط استان مازندران تامین گردد.

آین زونک بیان داشت:کشور ایران و مازندران در زمینه های علم و دانش تکنولوژی پیشرفت خوبیدر منطقه و جهان داشته و کشور ویتنام و استان کان تو مایل از تجربه و دانش ایران در عرصه های مختلف به ویژه کشاورزی و گردشگری استفاده می نماید.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون تن برنج ویتنام به کشورهای جهان صادر می گردد، اضافه کرد: می خواهیم از ظرفیت کشور ایران برای ایجاد بازار در کشورهای آسیایی و منطقه استفاده کنیم.

آین گفت: آمادگی داریم در صورت توافق، هیئتی از کارشناسان کشاورزی مازندران از این استان دیدار نمایند و اقلیم و خاک این منطقه را برای کشت برنج آنالیز نمایند.

وی اضافه کرد: در زمینه گردشگری، سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر از استان کان تو دیدن می نمایند که بیش از 300 هزار نفر گردشگر خارجی هستند.

معاون استاندر کان تو گفت: بیشترین بازدیدهای توریسم در بخش موج سواری، فرهنگی، مذهبی و مالی است.

وی اضافه کرد: در 14 ماه میلادی سال جاری نمایشگاهی در ویتنام برگزار که در این نمایشگاه محصولات مازندران به نمایش گذاشته می گردد تا زمینه ای برای ایجاد فعالیت دو کشور باشد.

آین زونک با دعوت از استاندار، مدیران و سرمایه گذاران مازندران به کشور ویتنام، خواهان گسترش روابط بین دو کشور شد.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 358

به "ویتنام خواهان بهره مندی از ظرفیت های کشاورزی مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام خواهان بهره مندی از ظرفیت های کشاورزی مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید