هواداران کلپورگان در سوئد، جابه جایی معاونان در سازمان میراث

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، در این هفته کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به سفارش سازمان میراث فرهنگی و سفارت خانه ایران در چین در نمایشگاهی با عنوان محصولات فرهنگی در شهر شیان چین شرکت کرد و از هنرمندان صنایع دستی کشور خواست تا در آن شرکت نمایند برخی از شرکت های فعال در حوزه اطلاع رسانی گردشگری نیز در این برنامه حضور داشتند. ایران در این نمایشگاه پایون ویژه داشت و از هنرمندان موسیقی نیز دعوت گردیده بود تا برنامه اجرا نمایند. این نمایشگاه بهانه ای بود تا ایران بار دیگر به مردم شهر دیگری از چین معرفی گردد.

هواداران کلپورگان در سوئد، جابه جایی معاونان در سازمان میراث

در این هفته همچنین مصطفی شفیعی شکیب عضو جامعه تورگردانان ایران به خبرنگاران گفت: چینی هایی که در ایران تحصیل می نمایند و یا در آموزشگاهها زبان فارسی یاد می گیرند با ویزای توریستی وارد ایران می شوند و به راحتی به عنوان راهنما فعالیت می نمایند و تور گردشگری راه می اندازند حتی تور آژانسهای گردشگری را نیز جذب می نمایند. تنها به این دلیل که زبان چینی و فارسی می دانند. آنها بدون اینکه هماهنگی های لازم را برای اجرای این تورها انجام دهند، تور وارد کشور نموده و ماشین و هتل اجاره می نمایند.

این فعال در عرصه تورهای ورودی به کشور اعلام کرد: خوب است که چینی ها به ایران بیایند چون بخش زیادی از توریست های دنیا را تشکیل می دهند اما به شرط آنکه سفرشان به ایران سودی به حال ما داشته باشد نه اینکه خودشان برنامه سفرشان را تنظیم نمایند و بروند مگر زمانی که ایرانی ها به چین می روند نباید در قالب گروه سفر نمایند و آژانس چینی نیز در جریان باشد و حتی راهنما داشته باشند پس چرا ما این سخت گیری ها را برای آنها انجام نمی دهیم.

مسافران هتلها کم شدند

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور هم در این هفته درباره افزایش نرخ هتلها که هر سال اوایل مهر ماه انجام می گردد، به خبرنگاران گفت: هر سال هتلها اول مهر می توانند طبق دستورالعمل افزایش نرخ داشته باشند اما سال جاری مسائل ما آنقدر زیاد است که با افزایش نرخ هم حل نخواهد شد. هتلدار هر اندازه هم که نرخ را بالا ببرد باز هم این افزایش نرخ نه به اندازه سال گذشته خواهد رسید و نه جبران هزینه ها را خواهد نمود چون هزینه های مصرفی و تمام گردیده سه برابر گردیده است.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از هتلها به مسافران تخفیف می دهند و این طور نیست که همه هتلداران از اول مهر افزایش نرخ داشته باشند ما هر سال یک بار در فصل پیک افزایش نرخ داشتیم اما شاید مهر ماه این افزایش اعمال نگردد و یا زمان آن تغییر کند چون شرایط به گونه ای نیست که با افزایش نرخ، مسافر به هتل برود. همین الان هم با کاهش مسافر رو به رو گردیده ایم.

حمزه زاده گفت: جز چند هتل در شهرهای توریستی که تعداد آنها هم زیاد نیست بقیه هتلها طبق آنچه که گزارش می دهند با کاهش زیاد مسافر نسبت به سال پیش روبرو گردیده اند. به همین دلیل بسیاری از هتلها اقدام به تعدیل نیروی انسانی شاغل در هتلها نموده اند و یا فوق العاده شغل که به کارمندان داده می شد را حذف و یا هزینه ها را کنترل نموده اند.

چندروز تکذیب نتیجه نداد

چند روز پیش محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفتگویی با خبرنگاران رفتنش از این سازمان را تایید کرد اما روابط عمومی این سازمان این خبر را تکذیب نموده و در پی آن مصاحبه هایی با افراد مختلف در تحسین و تأیید و قدردانی از معاون گردشگری در سایت اطلاع رسانی این سازمان منتشر کرد تا اینکه در این هفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی حکم محمد خیاطان را به عنوان سرپرست معاونت گردشگری این سازمان امضا کرد. خیاطان هم مانند محب خدایی از تیم مونسان است که از جزیره کیش به این سازمان آمده است. خیاطان که پیش از این مشاور مدیرعامل کیش بوده اکنون هم سرپرست معاونت گردشگری است و هم معاونت توسعه مدیریت این سازمان.

مجتمع آبگینه در تهران راه اندازی می گردد

این هفته یک خبر در حوزه صنایع دستی تهران درباره ایجاد مجتمع آبگینه در حوالی تهران بود که درباره آن محمد انشایی معاون صنایع دستی استان تهران گفت: به تازگی شهردار تهران در جاده تهران کرج نزدیک رودخانه کن واقع در منطقه 9 تهران کلنگ احداث یک مجتمع فروشگاه و مرکز عرضه آبگینه و صنایع دستی شیشه را زده است و قرار گردیده تا آخر سال این مجتمع راه اندازی گردد. در این مجتمع پیش بینی برای احداث پارکینگ، مرکز فراوری، فروشگاه، کارگاه و ... گردیده است.

وی ادامه داد: اگر این منطقه توریستی گردد، مردم هم می توانند از این مجتمع دیدن نمایند و با تحویل دادن شیشه های زائد و بازیافتی، صنایع دستی شیشه ای دریافت نمایند این سیاستی است که شهرداری در پیش گرفته تا بازیافت شیشه را در همان محدوده نیز انجام دهد.

پیش از این برخی از هنرمندان نسبت به جانمایی و طراحی این مجتمع ایراداتی مطرح نموده بودند از جمله جانمایی کارگاهها با موتورخانه و ... .

تبلیغ سفال کلپورگان توسط سوئدی ها

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: برخی از افراد تحصیل نموده، قضات و یا حتی افراد سفارتخانه ایران در سوئد بلوچ هستند و سفال کلپورگان را نیز به سوئدی ها شناسانده و مبلغ این هنر گردیده اند

علیرضا جلال زایی به خبرنگاران گفت: سفال کلپورگان یکی از برندهای استان سیستان و بلوچستان است که به تازگی دنیای و بلد گردیده است و صادرات آن را که تاکنون چمدانی و سفارشی بوده است را تغییر داده ایم و صنعتگران را نیز شناسنامه دار نموده ایم به عنوان مثال صنعتکاران سفال را با سوزن دوز جدا کردیم تا بدانیم که تعداد صنعتگر داریم و باید چقدر صادرات داشته باشیم همچنین سایتی نیز به سه زبان طراحی گردیده که در آن دسترسی مردم را برای خرید محصولات صنایع دستی استان فراهم نموده ایم با این اقدام دست دلالانی که باعث می شدند جنس از فراورینماینده با قیمت پایین خریداری گردیده و به قیمت گزاف فروخته گردد را کوتاه کنیم.

وی ادامه داد: سفال کلپورگان بیشتر از سمت کشورهای اروپایی مانند سوئد بلژیک استرالیا و کشورهای عربی مورد استقبال قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 44

به "هواداران کلپورگان در سوئد، جابه جایی معاونان در سازمان میراث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواداران کلپورگان در سوئد، جابه جایی معاونان در سازمان میراث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید